Page 37 - revista ZIUA CARGO
P. 37

     Evaluarea câștigului aerodinamic
Câștigul în ceea ce privește fre- carea cu aerul a fost evaluat utilizând procedura oficială, în ceea ce privește regulamentele vizând CO2. Cuplul la nivelul roților a fost măsurat la două viteze constante: viteză redusă (~15 km/h) și viteză ridicată (~90 km/h), conform secvenței de testare definite de către Comisia Europeană.
Această procedură a fost utilizată pentru a evalua contribuția aerodina- micii capului tractor singur, apoi a în- tregii combinații Optifuel Lab 3.
Câștigurile la nivelul coeficientului de frecare au fost, apoi, convertite în câștiguri în ceea ce privește consumul de combustibil, prin simularea unui ciclu de utilizare reprezentativ definit în proiect, înainte de a fi confirmate de testele pe drumurile publice.
Câștig datorită anvelopelor
Îmbunătățirea rezistenței la rulare a anvelopelor dezvoltate pentru Opti- fuel Lab 3 a fost măsurată de către Michelin în conformitate cu standardul ISO 28580. Anvelopa este comprimată sub o încărcătură care corespunde a 85% din indicele de încărcare a an- velopei, pe un banc de rulare cu un
diametru echivalent de 2 m și într-o încăpere cu o temperatură menținută la 25 de grade C. Forța de frecare ge- nerată de anvelopă este măsurată la o viteză de 80 km/h, după 3 ore sub regim termic stabilizat.
Câștig
la nivelul lanțului cinematic
Lubrifianții cu viscozitate redusă pentru motor, cutie de viteze și axe, dezvoltați împreună cu Total, au redus consumul de combustibil la nivelul lanțului cinematic. Câștigurile cores- pondente au fost măsurate pe bancul de testare motoare și pe bancurile de testare a componentelor.
În același timp, a fost confirmat faptul că aceste noi generații de lubri- fianți nu cauzează uzură prematură a componentelor, în special datorită activării în strat subțire (Thin Layer Activation – TLA).
În fine, în ceea ce privește sistemul Rankine de recuperare a căldurii, eco- nomiile de combustibil au fost evaluate pe un banc pentru componente, în co- operare cu Universitatea din Liège. Au fost comparate două arhitecturi di- ferite (evacuare și recuperare în circu- itul de răcire) și mai multe tipuri de fluide de răcire, ca parte a acestei campanii de testare.
Suport predictiv, în timpul conducerii
Suportul predictiv în timpul con- ducerii și funcțiile de management al energiei au fost evaluate în condiții reale de operare, în cadrul unui ciclu reprezentativ de utilizare.
Noile strategii optimizate ale sis- temului de cruise control utilizând da- tele de navigație BeNomad, strategia de control inteligent al alternatorului și noile actuatoare ale sistemului de ră- cire, au fost testate și comparate cu strategiile și actuatoarele utilizate pe vehiculele aflate în producție de serie.
Proiectul FALCON a confirmat eficiența tehnologiilor utilizate pentru a atinge scopul reducerii consumului de combustibil. Vehiculele-laborator permit Renault Trucks să pregătească soluțiile tehnice pentru produsele sale viitoare, în special pentru a îndeplini cerințele regulamentelor europene privind emisiile de CO2 ale vehiculelor grele, mase, dimensiuni și anvelope.
Deși Optifuel Lab 3 nu este des- tinat comercializării sub această for- mă, cele mai eficiente tehnologii pot fi încorporate în camioanele produse de serie.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
iunie 2021 .................................................................................................................................................... 37
 CAMIOANE ȘI SERVICII














































































   35   36   37   38   39