Page 41 - revista ZIUA CARGO
P. 41

   Răzvan Popa, dezvoltator bursa Evoload:
„Evoload se dorește a fi o alternativă, cu un număr redus de companii, ținta fiind de 5-7.000 de companii active. Ne dorim să avem aici o comunitate verificată și aleasă.
Ne rezervăm dreptul de a refuza accesul anumitor companii care au reputația de a crea probleme – rău platnici, utilizatori de clauze abuzive...
Avem pe piață firme serioase, care respectă industria și lucrează ca la carte, iar acestea merită să aibă la dispoziție o platformă care să le asigure o anumită protecție.”
 Răzvan Popa
Expeditorul poate vizualiza ofertele primite în forma dorită.
Atunci când depistează o ofertă inte- resantă, expeditorul dă click pe profilul transportatorului și verifică datele legale, inclusiv datele fiscale, așa cum apar la ANAF. Este vizualizat numărul de transporturi realizate, recenziile cu no- tele primite, parcul auto pe care îl are...
La apăsarea butonului „atribuie”, expeditorul primește automat datele necesare realizării comenzii de trans- port – nume șofer, număr de înmatri- culare și număr de telefon.
Comanda este trimisă transporta- torului, care o semnează și, ulterior, expeditorul poate da „start transport”. Din acest moment, expeditorul va primi statusuri pe care transportatorul le poate transmite cu un simplu click, prin selectarea dintr-o listă predefinită.
„Încurajăm, astfel, comunicarea facilă între transportator și expeditor și redu- cerea apelurilor telefonice. Transportatorii vor scăpa, astfel, de telefoanele (uneori deranjante) ale expeditorului. Platforma asigură o bună transparență a curselor, pe diferitele etape ale acesteia, pentru toate părțile implicate. Poate nu vor dispărea de tot, dar oricum apelurile telefonice se vor reduce semnificativ”, a explicat Răzvan Popa.
Alături de selectarea acțiunii, se înregistrează ora și data la care a fost selectat respectivul status – de exem- plu „plecat spre încărcare”, alături de dată și oră, sau „ajuns la încărcare” etc.
„La încărcare, transportatorii au, în general, nevoie de o referință, pe care expeditorii nu o oferă inițial, la postarea comenzii. Tocmai de aceea, am realizat un buton special «cerere referință», pentru a evita discuțiile telefonice. Ex- peditorul primește notificare cu roșu și poate transmite, cu un singur click, re- ferința în timp real și transportul conti- nuă”, a completat Răzvan Popa.
„Întârziere” sau „aștept la descăr- care” sunt, de asemenea, aspecte care pot fi selectate și transmise către expeditor, în timp real.
„În curând vom lansa și o aplicație pentru mobil, pentru monitorizarea pozi-
ției autovehiculului, pe durata cursei. Mai exact, dezvoltăm două aplicații – una pentru utilizarea facilă a platformei Evoload pe telefonul mobil și, cea de-a doua, aplicația Evoload Driver, care va permite transmiterea statusurilor de către șofer și localizarea (bineînțeles, cu permisiunea conducătorului auto)”, a declarat dezvoltatorul platformei Evoload.
„După terminarea transportului, expeditorul primește un formular de recenzie – se poate completa pe loc, sau se poate amâna completarea (pentru a aștepta verificarea mărfii și ok-ul de la clientul final). Și recenzia are texte predefinite, fiind acordate, de ase- menea, stele. Expeditorul poate scrie și propriul text, care, înainte de postare, va fi verificată de colegii noștri.”
Practic, conceptul te duce cu gân- dul la platformele dedicate zonei de retail, unde poți compara toate ofertele cu ușurință și, totodată, ai acces la comentariile altor utilizatori.
Amănunte practice pentru transportatori
„Avem, la ora actuală, în platformă, peste 90 de firme de expediție și peste 1.500 de firme de transport. Se pos- tează marfă zilnic, aproximativ 200 de oferte, și creștem de la zi la zi. Iar sis- temul de management este cel care convinge, pentru că datele sunt sal- vate, pentru a fi disponibile ambelor părți”, a spus Răzvan Popa.
Transportatorul odată înscris pe platformă își salvează parcul auto – tipul mașinii, număr înmatriculare, nu- me șofer și număr de telefon al aces- tuia. Alte detalii tehnice sunt opționale. Bineînțeles, toate aceste date pot fi modificate de transportator oricând.
„Firma de transport poate să urmă- rească cu ușurință cursele disponibile
și poate inclusiv să treacă o cursă la «favorite». Astfel, în cazul în care o cursă țintită nu este acceptată, poate ajunge rapid la alternativele deja selectate. Dacă, între timp, un trans- port a fost contractat, dispare automat din listă”, a arătat Răzvan Popa.
Transportatorii pot vizualiza inclu- siv eventualele mesaje scrise de ex- peditor – solicitări speciale, sau alte aspecte legate de respectiva comandă.
Odată accesat butonul „trimitere ofertă”, sunt câteva câmpuri care tre- buie completate – ofertă tarif, data și ora încărcării, data și ora descărcării (sau se bifează „livrare directă”). Ofer- ta ajunge instant la expeditor. Totoda- tă, transportatorul își poate urmări toate ofertele făcute sub formă de tabel, acestea putând fi modificate sau șterse.
O ofertă acceptată este însoțită de o notificare în platformă și un email. Un click pe notificare te duce automat la formularul cu selectarea mașinii. Odată selectată mașina, datele sunt trimise automat către expeditor pentru întocmirea comenzii de transport.
Comenzile în desfășurare pot fi urmărite atât pe desktop, cât și pe te- lefonul mobil.
„Evoload este o platformă deschisă atât pentru transporturi domestice, cât și internaționale. Platforma este tradusă dinamic în engleză și germană. Lucrăm la acest proiect de doi ani, muncă sus- ținută în care am căutat să rezolvăm și să anticipăm toate problemele posibile. Avem inclusiv clienți finali și modul facil în care se utilizează platforma Evoload îi încurajează pe unii dintre aceștia să își caute singuri soluții de transport. De altfel, una dintre țintele noastre este de a aduce pe platformă clienți noi, care nu au mai utilizat până acum burse de transport”, a declarat Răzvan Popa.
Un proiect de viitor este crearea unei comenzi de transport Evoload. Co- manda, generată automat printr-un click și trimisă transportatorului, va putea fi semnată electronic și părțile implicate vor avea garanția că respectiva coman- dă nu conține clauze abuzive.
Tarifele abonamentelor pentru utili- zarea Evoload pleacă de la 35 de euro pentru o lună și ajung la 269 de euro pentru 12 luni.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  „Mulți clienți apelau la intermediari, din cauza numărului mare de telefoane pe care îl implică transportul. Pur și simplu, nu erau dispuși să își bată capul cu transportatorii. Evoload ușurează mult acest proces și îi încurajează să utilizeze în mod direct platforma. Prin Evoload, poți vizualiza toate ofertele și poți contacta doar transportatorii care te interesează.” – Răzvan Popa
iulie 2021 .................................................................................................................................................... 41
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

































































   39   40   41   42   43