Page 43 - revista ZIUA CARGO
P. 43

  Aceștia din urmă nu vor putea aju- ta la o creștere sănătoasă a afacerii, dacă nu vor avea în jurul lor piloni de bază importanți, sau adevărați men- tori, care să participe la dezvoltarea lor. În ceea ce privește șoferii, vei dori să plătești la nivelul de jos, sau mergi pe ceva stabil și predictibil, unde con- ducătorul auto să știe în permanență care îi este venitul? Astfel, ai și o mi- nimă siguranță că nu îți vor pleca, iar rulajul de șoferi nu va fi atât de mare încât să ajungi, la un moment dat, să spui „Gata, vând tot!”.
Am trecut partea cu resursa uma- nă doar pe acest loc 5, însă ea trebuie pusă în față, având în vedere că, fără ea, degeaba există partea financiară, pentru că banii vor fi irosiți în multe greșeli, în loc să fie folosiți în dezvol- tarea companiei.
6. Ce resurse informatice dorești să folosești? Vrei să folosești Microsoft Excel, sau soluții integrate, unde totul se face automat, iar rapoartele, KPI- urile se generează obiectiv? Crezi că o soluție ieftină îți va fi de folos?! In- diferent dacă dorești să achiziționezi 1, 5 sau 100 de camioane, trebuie să ai soluția IT pregătită.
Câștigă, în ziua de azi, acela care este organizat, disciplinat și structurat,
iar partea informatică
te poate ajuta în acest sens.
Vei avea nevoie să știi, în perma- nență, care este costul tău de produc- ție per kilometru, unde te situezi, pentru a ști ce preturi de transport să soliciți. Dacă participi la o licitație, cum vei ști care este prețul corect, dacă tu nu știi care îți sunt costurile?! Da, mulți vor spune că „fișierul meu magic de Excel mă ajută și mă ține la curent”. Dar...
7. Flota ce o dorești achiziționată. Vei opta pentru leasing, sau ai resursă financiară disponibilă? Vrei să iei un brand anume, pentru că așa te-a con-
vins un prieten, care lucrează la un dealer de camioane, sau te informezi puțin?
Managerul de transport bine pregătit ar trebui să știe
ce trebuie cumpărat
și să te sfătuiască...
...doar de aceea îi asiguri mediul de muncă profesionist, pentru a-i as- culta și sfaturile.
8. Externalizezi reparațiile sau ai de gând să am propriul garaj? Într-un articol anterior, am menționat avantaje și dezavantaje, pe această direcție.
9. Consumul de carburant va fi pentru tine o sarcină pe care să o mo- nitorizezi atent? Bineînțeles, având în vedere că reprezintă circa 35-50% din costurile totale pe care le deții.
Sfaturile profesioniștilor trebuie acceptate
O analiză cu niște experți în do- meniu este necesar a fi făcută, iar sfa- turile furnizate de aceștia ar trebui
primite și acceptate. Observ, destul de des, în România, faptul că mulți oameni potenți financiar angajează experți în jurul lor, însă tot ei sunt cei care iau deciziile, spunând că, pe banii lor, este normal ca decizia să le apar- țină. NU! Dacă îți angajezi profesio- niști, manageri de transport, mergi pe mâna lor, iar, dacă lucrurile nu funcțio- nează, sunt responsabili să le reme- dieze, pentru că de aceea le-ai încre- dințat afacerea. Încă nu observ acest tip de gândire matură în piață, cel puțin în România, iar dictonul „eu decid totul” este omniprezent.
Sigur, mai sus am creionat doar niște idei/principii care pot sta la baza unei companii de transport sănătoase și care se pot discuta și dezvolta. Im- portant este ca persoanele care po- sedă resursa financiară și nu au expe- riența domeniului să facă studiile necesare, dar și să se asocieze cu oameni competenți care au know- how-ul de partea lor.
Alexandru BORZA
manager flotă borza.alex@gmail.com
 iulie 2021 .................................................................................................................................................... 43
 CONSULTANȚĂ
PUBLICITATE











































































   41   42   43   44   45