Page 42 - revista ZIUA CARGO
P. 42

Vreau să investesc
în transport?!
Orice perioadă de criză naște noi oportunități. Este o zicală pe care, la rândul meu, o îmbrățișez și în care cred cu tărie. Este, într-adevăr, nevoie și de ceva bani, pentru a pune în practică ideea pe care
o consideri oportună.
  L a începutul pandemiei COVID- 19, am fost martorii unui mo- ment pe care nu mulți au avut
ocazia să-l mai trăiască, mai exact, Europa își închidea granițele, pentru a opri răspândirea noului virus, care era încă necunoscut, pentru cei mai mulți. Un singur lucru nu s-a oprit, în- să, cu adevărat, și acesta a fost lanțul de aprovizionare, fie el pentru marile centre comerciale, fie pentru fabrici, ca să nu mai vorbesc de e-commerce, care a cunoscut o explozie fantastică.
Un domeniu atractiv, dar...
Cunosc mulți amici, apropiați care, odată ce Europa dezvolta așa numite- le culoare verzi de tranzit/transport, se gândeau ce important este, în ziua de azi, să ai un business în acest do- meniu și, fără a avea cunoștințele de rigoare, analizau posibilitatea unei investiții în transport.
În primul rând, ca și în oricare alt domeniu, atunci când cineva se gân- dește să investească în transport, tre- buie să-și facă un plan de afaceri. Pen- tru mulți, ar părea ceva ce nu trebuie, în timp ce alții, fără a aduce ofense nimănui, nu au habar ce înseamnă acest lucru. Însă, planul de afaceri reprezintă un fel de carte de căpătâi a afacerii tale, unde trebuie sa știi ce vrei și ce dorești să obții, dar, mai mult decât atât, să ai disciplina de a respecta planul întocmai. Știu că transportul este un business care, la prima vedere, îți poate aduce bani foarte mulți, însă tot la fel de bine știu că, dacă nu ești concentrat 100% pe afacere, nu este nevoie decât de un moment de neatenție, ca să se ducă totul pe apa sâmbetei.
Atenție!... la...
Însă, dacă totuși te hotărăști să investești într-un asemenea domeniu, trebuie să ții cont de:
1. Planul de afaceri – cheia afa- cerii tale.
2. Ce resurse financiare posezi, sau cât te poți întinde? Important, în planul de afaceri, este să ai creionată suma, pentru a cunoaște care îți vor fi limitele ulterioare.
3. Pe ce tip de transport dorești să te focusezi ? În funcție de asta, vei ști cum să cheltui banii și în ce fel de echipament este nevoie să investești. De exemplu, dacă, după o analiză de piață, consideri că este o oportunitate să te concentrezi pe transport cu mar- fă vrac la siloz, viitoarele tale capete tractor, semiremorci, dar și conducători auto trebuie să fie în această direcție.
4. În funcție de mărimea compa- niei pe care dorești să o înființezi, ai nevoie de multe departamente noi, precum:
a. resurse umane
b. contabilitate
c. planificare
d. vânzări (unul din cele mai im-
portante) etc.
e. manager de transport specia-
lizat, care să fie la curent cu trendul din piață și care să posede o vechime în domeniu. Mulți nu sunt dispuși să o- fere sume de bani mai mari unor mana- geri de transport cu experiență, care le pot dezvolta afacerea, tocmai pe consi- derentul că, dacă pleacă unul, vine altul... nimic mai greșit, având în vedere criza forței de muncă, dar și faptul că un manager de transport capabil își va construi echipa în așa fel încât să per- formeze. În ziua de azi, managerul de transport nu este doar o persoană care are abilități de negociere și planificare, ci mai mult decât atât, are un nivel foarte ridicat de inteligență emoțională, știe să-și gestioneze echipa/echipele, cum să le facă stabile și să performeze. Un deziderat de neatins pentru unii, dar atins deja de alții.
5. Personalul ce urmează să-l an- gajezi, atât prin viitoarele departamen- te cât și pe viitoarea ta flotă de cami- oane.
Vrei să ai personal calificat, sau te mulțumești să atragi de pe piață tineri începători?
CONSULTANȚĂ
 42 ...................................................................................................................................................... iulie 2021









































































   40   41   42   43   44