Page 14 - revista ZIUA CARGO
P. 14

 Decizii care nu mai pot aștepta Informații insuficiente, mediu volatil și numeroase decizii ce trebuie luate acum, dar cu impact pe termen mediu și lung...   Creșterea costurilor, în special în legătură cu combustibilul, întoarcerea camioanelor aca- să, alături de celelalte prevederi ale Pachetului Mobilitate 1... și apoi, apa- rent mai puțin urgente, aspectele care definesc viitorul afacerilor de transport – digitalizarea, pregătirea și retenția angajaților, stabilirea unor parteneriate durabile cu clienții, calcularea și redu- cerea amprentei de carbon... Într-o abordare strict business, în cadrul conferinței „am Marfă, caut Transport”, au fost discutate cele mai îngrijorătoare aspecte din piața de transport și modalități de a le depăși și, chiar, transforma în oportunități. Primul risc semnalat este cel legat de capacitatea firmelor de a se adapta rapid la schimbările din piață. Și la acest capitol, forța echipei, menținerea unei viziuni clare și capacitatea de a lua decizii sunt esențiale. „Este momentul să luăm decizii, fără de care riscăm să pierdem moti- varea echipei și, în final, se ajunge la blocaje pe care le observ la unele companii. În paralel, o altă tendință pe care o putem observa este legată de intenția de a schimba lucrurile foarte rapid. Și, în acest context, sunt necesare întărirea elementelor de con- trol al activității firmei și deschiderea angajaților către lucruri noi”, a arătat Augustin Hagiu, președinte FORT. Mediul volatil pune în dificultate toate firmele, însă creșterile abrupte ale prețului motorinei au făcut pe mulți transportatori să ia în calcul oprirea activității. „Fluctuațiile prețului la motorină au afectat mult piața și inclusiv la propria firmă am avut în vedere posibilitatea de a opri activitatea. Concluzia a fost, totuși, că ar fi o greșeală, mai ales luând în calcul dificultățile repornirii. Chiar și o lună de zile dacă te oprești, oamenii pleacă. Am avut și experiența pandemiei, când am oprit activitatea două luni și, apoi, a durat șase luni pentru a repune lucrurile în mișcare, la nivelul obișnuit. Decizia finală a fost să continuăm activitatea și să ne asu- măm eventualele pierderi, pentru a păstra angajații și, totodată, clienții”, a arătat Alin Crețu, vicepreședinte FORT și director general AC Mobile. Odată decisă continuarea activi- tății... Urmează un alt pas esențial: di- gitalizarea. PIAȚĂ ȘI COMPANII  14 .................................................................................................................................................... iunie 2022 


































































































   12   13   14   15   16