Page 48 - revista ZIUA CARGO
P. 48

 Parteneriatul este singura soluție! Ca de obicei, după cum însăși denumirea conferinței o arată, în cadrul evenimentului de la începutul lunii mai, de la Poiana Brașov, am stat de vorbă, bineînțeles, cu aceia care „au marfă și caută transport”. Alături de tradiționalele aspecte privind modul în care beneficiarii lucrează cu transportatorii, am dorit să aflăm, de data aceasta, care a fost evoluția volumelor, dacă se tinde către un echilibru între costuri și tarife și ce soluții se găsesc în colaborare (pentru că acesta este cuvântul de ordine, conform interlocutorilor noștri) de a amortiza explozia costurilor. Dar să le oferim cuvântul clienților de transport... precum și celor ce mediază relația dintre marfă și camion!     PIAȚĂ ȘI COMPANII Dragoș Sora, director de transport Profi România „Trebuie să avem grijă unii de alții!” „Cred că parteneriatul este singura soluție, cel puțin în zona de retail, în care ne desfășurăm activitatea. 95% din transporturile pe care le contractăm sunt în zona de distri- buție către magazine, iar acolo relațiile nu pot decât să fie pe termen mediu și lung. Trebuie să funcționăm într-un sistem de parteneriat real. Trebuie să avem grijă unii de alții. Cunoaștem problemele transportatorilor, știm și de crizele legate de șoferi, din anii trecuți, de prețurile la anve- lope, de creșterea prețului la motorină, din ultimul timp, și de Ucraina sau de producția de camioane. Profi are, în momentul de față, 1.650 de magazine. Iar în fiecare lună, deschidem aproximativ 10-15 magazi- ne noi. Zilnic, cursele noastre variază între 800 și 1.000. De luni până sâmbătă, operăm un volum foarte mare și într-o continuă creștere. N-am putea reuși fără un parte- neriat real. De la începutul anului, ne-am întâlnit cu transpor- tatorii mai des decât înainte, tocmai pentru a găsi soluții, împreună cu ei, pentru amortizarea creșterii costurilor. Cre- dem foarte mult într-o relație strânsă între client și trans- portator, în care să punem cărțile pe masă, și unii, și alții. În ultima vreme, cărăușii sunt cei care au venit mai mult către clienți cu diferite cereri, dar sunt aspecte și de partea cealaltă care trebuie înțelese.” Nicușor Pisică, Inbound Operation senior manager, Groupe Renault „Punem foarte mult accent pe training.” „Încercăm să creăm un parteneriat stabil cu transpor- tatorii. De altfel, avem relații de colaborare pe termen lung cu furnizorii noștri de transport. De fiecare dată, începutul colaborării implică și sesiuni de training, pentru că vorbim de livrări just-in-time. Fabricile nu lucrează cu stocuri foarte mari și orice întârziere în transport se poate traduce printr-o oprire a producției, care poate genera un impact financiar de până la câteva zeci de mii de euro pe oră. De aceea, în relație cu transportatorii încercăm să transmitem clar, de la bun început, ceea ce dorim de la ei. Chiar înainte de a începe să lucreze cu noi, le descriem ritmul nostru de lucru, le asigurăm training atât fizic, cât și online și le punem la dispoziție un manual al transportatorului. Acesta le este accesibil în orice moment, pentru ca în cazul în care sunt persoane în cadrul companiei care pleacă sau își schimbă 48 .................................................................................................................................................... iunie 2022 


































































































   46   47   48   49   50