Page 49 - revista ZIUA CARGO
P. 49

  poziția, să se păstreze know-how-ul și să putem continua colaborarea la același nivel de calitate. Colegii noștri din Franța au încredințat României tot ceea ce înseamnă transport inbound pentru toate uzinele din Europa și din zona extinsă, adică din Maroc până în Turcia. Din România, se gestionează absolut tot ceea ce ține de transport internațional și facem transport pentru 31 de uzine Renault din toată Europa. Volumele au scăzut, dar nu aș putea spune că într-o măsură dramatică. Dacă ne uităm la anii precedenți, în 2021 am pierdut 300.000 de mașini față de 2020, ceea ce înseamnă undeva la 10%, o marjă acceptabilă. Previziunile se mențin la același nivel, pierdere de 300.000 de mașini, și pentru anul în curs, din cauza crizei de semiconductori. Sunt speranțe că situația s-ar putea îmbunătăți în al doilea semestru, dar nu poate nimeni spune asta cu siguranță. Clienții trebuie să ofere vizibilitate și un parteneriat pe termen lung, pentru că, altfel, transportatorul va încerca să câștige cât mai mult pe termen scurt. Colaborăm atât cu transportatori români, cât și din alte țări europene, iar calitatea serviciilor prestate se ridică la nivelul celor oferite de furnizorii din vestul Europei. Avem un sistem în care premiem anual furnizorii de servicii de transport și nu de puține ori transportatorii români au câștigat premiul sau s-au aflat în top 3. Se poate și în România să se facă un lucru de calitate, dar cu persoane competente și specialiști în domeniu, care să analizeze toate aspectele care influențează transportul. Ar putea fi îmbunătățit modul în care se prezintă transportatorii români. Iar acest lucru ține de educația noastră și de modul în care am fost învățați să facem afaceri. Patronii români au tendința de a le face pe toate, de a fi cei mai buni contabili, cei mai buni negociatori, chiar și cei mai buni șoferi, de a deține controlul absolut. Trebuie să învățăm specializarea și delegarea.” Cristian Dărmănescu, director general Bistromar la Timona și Frigonet Logistics „De la client de transport, la furnizor de servicii de transport și logistică, e doar un pas, dar implică mult efort.” „Putem spune că, astăzi, cunoaștem în detaliu atât problemele clienților, cât și pe cele ale cărăușilor și pentru noi echilibrul este generat de faptul că am devenit și trans- portatori. Ne-am antrenat timp de aproape 10 ani să trans- portăm pește proaspăt la nivel național, ceea ce înseamnă, într-adevăr, mult efort pentru a fi foarte buni pe temperatură controlată. Cred că am putut să dezvoltăm acest business, pentru că am avut curaj să invităm competiția în camioanele și în depozitele noastre, ceea ce foarte puțini fac. În momentul de față, prestăm servicii de curierat (colete și paleți). Avem un depozit central la București, cu o capacitate de aproximativ 1.500 de paleți, și operăm huburi în Bacău, Constanța și Cluj. Ca orice curier, vrem să transportăm cu camioane de mare tonaj între huburi și apoi să facem o distribuție last mile cu vehicule de 3,5 t. Autoritățile au reglementat recent transportul cu vehicule de 3,5 t prin forma de licențiere și, ulterior, prin măsurarea timpilor de condus și odihnă. Concurența neloială, în cazul nostru, se materializează prin faptul că firme cu vehicule de 3,5 t le încarcă cu de 3-4 ori sarcina, pleacă luni de la București și ajung vineri în celălalt capăt al țării, fără să oprească temperatura. Noi avem o cu totul altă structură în modelul nostru de business și pariem pe calitate, și nu pe cel mai scăzut preț. Camioanele și depozitele sunt cu mai multe zone de temperatură, putând transporta în același timp produse congelate și refrigerate, ceea ce cred că este o inovație pe piața românească. Suntem hotărâți să mergem mai departe.” Aurel Ioniță, transportation team leader Arctic „Volume mari. Provocări constante...” „Volumele au crescut, în ultimii ani, în ciuda pandemiei. De la 21.000 de camioane la export, acum 2 ani, anul tre- cut am depășit 25.000, iar, pentru anul acesta, preconizăm un volum similar anului trecut. Din punctul de vedere al costurilor, acestea vor crește anul acesta, atât pentru noi, cât și pentru furnizorii noștri de servicii. Provocările continuă și vom încerca să ne sprijinim unii pe ceilalți. Ne lovim, uneori, de reduceri ale capacității de transport, pe unele destinații. De asemenea, și volumele noastre cresc peste capacitatea de transport disponibilă, contrac- tată. Acest lucru face parte din provocările constante cu care ne confruntăm.”   iunie 2022 .................................................................................................................................................... 49  PIAȚĂ ȘI COMPANII 


































































































   47   48   49   50   51