Page 11 - revista ZIUA CARGO
P. 11

  Vasile Ștefănescu, președintele COTAR:
„Aceste taxe aberant de mari ar fi trebuit să fie pentru drumuri, deși noi oricum nu avem autostrăzi. Acum ni se spune că sunt pentru a reduce poluarea. Dacă vom plăti de 15 ori mai mult pentru că poluăm, atunci de ce va costa rovinieta pentru camioanele electrice jumătate și nu va fi zero? Noi avem acum camioane Euro 5 și Euro 4, pentru care vor fi oricum costuri mai mari. Nu înțelegem, din acest proiect de lege impus prin PNRR, decât că se dorește falimentul transportatorilor, dar nici alte camioane nu vor veni în locul nostru, din alte țări, pentru că nu-și va permite nimeni asemenea costuri”.
 rata de utilizare, ca în prezent (de la o săptămână, la un an). Tarifele luate în analiză arată o creștere inclusiv pentru cele Euro 6, astfel că posesorul unui astfel de autoturism, care plăteș- te, în prezent, 28 de euro pentru o ro- vinietă valabilă timp de un an, ar urma să dea cu aproape 40% în plus, adică 38 de euro, din anul 2026, și 46 de euro, în 2035. În cazul mașinilor Euro 1 și Euro 2, rovinieta va fi mai scumpă cu 30% față de cea pentru Euro 6.
Ungaria a renegociat multe taxe din PNRR
Vinieta în Bulgaria pentru un ca- mion de 40 de tone ar ajunge la 10.000 euro per an, pentru aceeași distanță, iar în Ungaria la 26.000 de euro, potrivit simulării pe care a prezentat-o Minis- terul Transporturilor. „Dar Ungaria a respins ajutorul UE prin PNRR și a re- negociat multe dintre taxele impuse sub masca ajutorului. Dacă se vor a- plica astfel de taxe, toate mărfurile de import se vor scumpi de peste 20 de
ori, la raft. Nici exporturi nu se vor mai putea face, pentru că prețul cu transport inclus va fi necompetitiv pe piețele ex- terne”, atrag atenția asociațiile patrona- le din transporturile rutiere.
COTAR, APTE2002, APULUM: „Renegociați PNRR, sau blocăm România!”
Confederația Operatorilor și Trans- portatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE2002 și APULUM cer renegocierea „de urgență” a Planului Național pentru Dezvoltare și Rezi- liență (PNRR), argumentând că „impu- nerea unor roviniete de 6 ori mai scumpe, din 2026, apoi de cel puțin 16.250 de euro per an, din 2035, ne
va duce la faliment și va distruge eco- nomia României”, avertizând că la acestea „se vor adăuga și alte scum- piri, taxe și impozite”.
Reprezentanții acestor asociații pa- tronale din transporturile rutiere reclamă că Ministerul Transporturilor i-a invitat la o „simulare de dezbatere publică post-factum”: „Niciodată nu s-a mai întâmplat ca transportatorii să fie invitați pentru dezbatere publică doar ca să fie puși în fața faptului împlinit, după ce deja îi este impusă României transpu- nerea în legislația națională, peste trei luni, a unor modificări substanțiale în sistemul de taxare, cu stabilirea unor costuri de 15 ori mai mari, pentru a putea face transport de marfă”.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  În cazul mașinilor electrice, tarifele propuse ar urmă să fie cu 50% mai mici, nicidecum zero, deși ele nu poluează.
  ACTUALITATE





















































































   9   10   11   12   13