Page 19 - revista ZIUA CARGO
P. 19

 nici costurile aferente. Fiecare kilo- metru va fi contorizat, în fiecare cursă, kilometrajul provenind din telematică (obligatoriu cu CAN)”, a explicat direc- torul innoTMS Romania.
Cursele cu profit redus
La negocierea prețului unei co- menzi, sistemul generează prețul final către client, folosindu-se de un tarif- target per kilometru, la care sistemul adaugă, automat, taxa de drum pentru acea rută. „Acest tarif-target per kilo- metru fără taxa de drum este dispo- nibil managerului, bazat pe perioadele anterioare, iar taxa de drum este fur- nizată de sistem din API-ul PTV Map and Guide”, a menționat Levente Gall, subliniind că este bine ca transporta- torul să știe care sunt cursele mai puțin profitabile. „În innoTMS, toate cheltuielile sunt distribuite per curse (indiferent dacă este vorba despre combustibil, taxele de drum, sau chel- tuieli gen chiria biroului sau salariul personalului auxiliar etc.). Sunt costuri care, în funcție de configurările inițiale, sunt împărțite în funcție de kilometri sau zile (așa cum se dorește), iar prin
gruparea pe curse, cele mai puțin (sau deloc) profitabile pot fi renegociate.
Consumul
de carburant
În innoTMS, există un raport spe- cific, care are 3 surse de informații. Pri- ma este o normă proprie, care poate fi setată, gol plus tonaj, a doua sursă este cea din importul cu furnizorii de combustibil, iar cea de-a treia provine din zona telematicii (CAN). Acest ra- port, analizat per camion, per perioa- dă, va raporta cele trei medii de con- sum, respectiv diferențele.
Creanțele
Gestionarea creanțelor poate crea dificultăți, sau poate avea un necesar mare de resurse. „În innoTMS, este extrem de simplu și ușor de utilizat modulul payment notice. Se pot crea 4 categorii de «notificări» plus șabloa- nele aferente, după care trimiterea acestora (unul dintre cele 4 tipuri) se face cu doar câteva click-uri pentru sute de clienți. Aceste e-mailuri pleacă cu textul predefinit plus un document, care înseamnă notificarea în sine (cu semnătură și stampilă), și cu atașarea, încă o dată, a facturilor neplătite.”
Aplicații neintegrate...
Sunt multe situațiile în care transpor- tatorii lucrează cu mai multe aplicații, în paralel, fără a fi integrate. „Eu numesc această problemă «island applications». Iată doar un mod de lucru identificat la un client: planificare rute – Map and Gui- de desktop; telematică – WebEye; co- menzi transport – Excel; consumuri/ali- mentări – Shell Online; facturare – Smartbill; contabilitate – SAGA; trimitere CMR de la șofer pe WhatsApp (mențio- nez că Excel-ul mai apare și în alte procese...).” În acest context, Levente Gall a explicat că, în innoTMS, o infor- mație introdusă manual sau în altă formă merge mai departe și este folosită în toate funcțiile sistemului. (de exemplu: încărcările de la o comandă apar și șo- ferului în aplicație, și pe factură, la ne- voie, sau CMR-ul este conectat, în mod automat, la comandă, dar este folosit și în procesul de facturare etc.)
„Integrarea fiind esențială la un TMS, suntem conectați cu toți furnizorii de com- bustibil, cu PTV Map and Guide, cu o parte din furnizorii de telematică, res- pectiv cu programul de contabilitate SAGA”, a concluzionat Levente Gall.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  




















































































   17   18   19   20   21