Page 18 - revista ZIUA CARGO
P. 18

INNOTMS
14 soluții,
pentru 14 probleme
Afacerea de transport este una complexă, cu provocări multiple. A devenit clar că, astăzi, ai nevoie de TMS, pentru ca, mâine,
să rămâi în piață. Dar, uneori, alegerea sistemului potrivit ridică mai multe dificultăți decât am crede. Am ales câteva dintre problemele des întâlnite în piață și le-am găsit rezolvarea.
  Serverul
Pentru o companie de transport, a- chiziția, întreținerea și actualizarea ser- verelor poate reprezenta o sursă de probleme, pentru că nu intră în zona de core business. În cazul innoTMS, astfel de acțiuni nu mai sunt necesare. „Datele clienților sunt stocate în parcul nostru de servere, iar noi ne asumăm respon- sabilitatea totală”, a afirmat Levente Gall, director innoTMS Romania, preci- zând că sistemul (cloud-based) poate fi accesat de pe orice dispozitiv, prin intermediul unor date de autentificare.
Rutele nepotrivite
De exemplu, la o comandă de transport între Poprad (SK) și Piacen- za (IT), există variante mai ieftine, din punctul de vedere al taxei de drum, cu aproape 100 de euro, dar care pre- supun o perioadă de parcurs cu 2 ore mai lungă. „Analiza rutelor alternative, cu ajutorul integrării funcțiilor și hărților PTV Map and Guide, face foarte sim- plă identificarea rutei potrivite pentru camioane, în funcție de numărul de kilometri, timp și taxe de drum. Iar, cu un simplu switch, se mai poate adău- ga și poziția GPS a mașinii, analiza incluzând, în acest context, și dislo- carea camionului.”
Șoferul nu parcurge ruta planificată
Cu navigația PTV la bordul cami- onului, ruta salvată de dispecer în sis-
tem apare în secunda următoare și pe dispozitivul șoferului, care nu mai poate rata traseul.
Timpul
estimat
pentru descărcare
Pentru cărăușii care au contracte stricte privind timpii de încărcare sau descărcare și nu dispun de instrumen- te de verificare, dispecerul are acces, în innoTMS, printr-o funcție dedicată, la informații privind timpul estimat pen- tru descărcare.
Comparația rutelor (planificate
vs. realizate)
După închiderea cursei, dispecerul află, printr-un simplul click, dacă șo- ferul a respectat traseul salvat. A- ceastă funcție combină datele preluate din telematică (adică traseul realizat prin GPS) cu ruta salvată în innoTMS, ceea ce permite vizualizarea pe hartă și identificarea diferențelor, din punct de vedere numeric.
Comunicarea cu șoferul
Sunt multe situațiile în care dispe- ceratul are probleme de comunicare cu șoferul (cu privire la locul de încăr- care, de descărcare, timp de finalizare etc.). Aici intră în acțiune aplicația innoTMS de la bordul camionului (in-
clusiv pentru iOS), prin care șoferul are acces imediat la parametrii nece- sari ai comenzii, unde, evident, poate apăsa butoane predefinite ca statu- suri.
CMR
O problemă des întâlnită ține de modul în care CMR-ul ajunge la birou. În innoTMS, după finalizarea cursei, se adaugă CMR: se face poză, apoi se salvează. Acesta este imediat îm- perecheat cu comanda de transport, putându-se factura.
Facturarea
Sistemul se poate configura astfel încât facturarea să însemne doar câte- va click-uri. De exemplu: se adaugă automat ștampila și semnătura elec- tronică pe factură; se atașează au- tomat și CMR-ul scanat de șofer; con- tul de e-mail este conectat cu innoTMS (necesar doar o dată, la început); se definesc șabloane pentru toate limbile (pentru textul e-mailului). În acest con- text, trimiterea e-mailului cu factură și CMR reprezintă doar un click direct din sistem, ceea ce elimină, în propor- ție mare, și greșelile umane.
Integrarea
cu telematica
„innoTMS are integrări făcute cu mai mulți provideri. În caz contrar, am dezvoltat o interfațare atât de flexibilă și dinamică, încât realizarea integrării cu un nou provider durează de la una la trei zile”, a precizat Levente Gall.
Kilometrii pierduți
Cum se poate poate, însă, garanta că întreaga distanță (kilometri) înregis- trată în telematică este evaluată și în TMS? „A fost dezvoltat un robot care urmărește continuitatea kilometrilor la fiecare camion în parte, situație în care nu pot fi pierduți kilometri de drum, și
CAMIOANE ȘI SERVICII
  18 .................................................................................................................................................. martie 2023


































































   16   17   18   19   20