Page 35 - revista ZIUA CARGO
P. 35

  Cătălin Papuc, country director, Domestic Road, DSV Road:
 „Se vorbește despre uberizarea transporturilor. Au apărut case
de expediție digitale, care activează în zona FTL și care și-au pus deja amprenta, câștigând cotă de piață și atrăgând volume importante. Este clar că sistemul funcționează și este agreat de clienți. Am decis să mergem mai departe, către grupaje. Digitalizarea devine, în acest context, mult mai complexă, dar noi putem face asta.”
 Iar acestora li se adaugă transmi- terea electronică a POD și a CMR-u- lui scanat. „Suntem la câțiva pași dis- tanță de digitalizarea integrală, care îi va permite clientului să își încarce marfa pe platformă, direct din fotoliul aflat în sufrageria sa, pentru a putea, ulterior, să urmărească online întreg parcursul, de la încărcare (din curtea sa) și până la descărcare, în condițiile în care toate documentele care atestă finalizarea serviciului de transport vor fi încărcate pe e-mail”, a mai arătat country manager-ul DSV Road, apre- ciind că principala provocare va fi ge- nerată de faptul că, pe piața româ- nească, există obiceiul să fie solicitate documentele în original.
În paralel, clienții își vor putea prin- ta singuri etichetele și le vor putea lipi pe colete (sau palet), înainte de pre- luarea mărfii, etichetele urmând să fie generate odată cu înregistrarea co- menzii.
„Cel mai mult ne dorim să reușim să punem în practică rețeta de grupaj digital și să scădem, în paralel, am- prenta de carbon”, a subliniat Cătălin Papuc, apreciind că, dacă, în urmă cu doi ani, măsurile de sustenabilitate nu reprezentau decât o condiție orien- tativă în cadrul tenderelor, astăzi re- prezintă o solicitare obligatorie pentru a participa la marile licitații.
Alinierea la standardele UE și la directivele europene a dus la o creș- tere a interesului companiilor pentru reducerea cantității de CO2 și, astfel, și pentru implementarea soluțiilor Green Transport (transport „verde”).
Deși încă la început, în România, partea de sustenabilitate câștigă tot mai mult teren, mai ales în contextul în care strategia de ESG a devenit o parte esențială în strategia de busi- ness a companiilor.
CO2 Reporting Tool
DSV Road a dezvoltat soluția CO2 Reporting Tool, un sistem de monito- rizare a impactului amprentei de car- bon asupra mediului, ca urmare a fo- losirii combustibilului în transportul rutier de mărfuri, care are ca efect re- ducerea în timp real a cantității de emisii de carbon per lot de marfă transportată și, implicit, per camion.
„Atunci când clienții vor să plă- tească pentru un transport sustenabil, pe bază de biodiesel, le putem garan- ta, chiar dacă nu este posibil să folo- sim această soluție pe cursa lor, că o cursă similară, unde utilizarea carbu- ranților alternativi este posibilă (dar pentru care clientul nu vrea să plăteas- că), va fi operată de flota noastră, be- neficiarul obținând reducerea emisiilor dorită și fiind certificat în acest sens. Grăbim, astfel, lucrurile, generând e-
fecte pozitive mai mari în zona de sus- tenabilitate, susținând protecția me- diului”, a explicat Mihai Teodorescu.
De menționat că, în cadrul DSV Road, transportul intermodal se află pe locul doi în topul celor mai solicitate servicii, estimându-se o creștere a ce- rerii acestui tip de transport de cel puțin 20%, în 2023.
1 miliard de coroane daneze pentru sustenabilitate
Grupul DSV, din care face parte DSV Road, a lansat, recent, cel mai ambițios program de sustenabilitate, pentru reducerea amprentei de car- bon, prin care vor fi alocate fonduri de aproximativ 1 miliard DKK (peste 134 milioane de euro) pentru proiecte „verzi”, inițiative durabile și proiecte de inovare, în următorii cinci ani.
Prin acest program special, DSV Road din România intră în cursa ini- țiativelor pentru protejarea mediului înconjurător, accelerând creșterea di- viziei Green Transport cu noi proiecte de reducere a cantității emisiilor de carbon.
România, punct-cheie pe harta transportului internațional
În opinia reprezentanților compa- niei, România devine tot mai impor- tantă pe harta transportului interna- țional și va continua să crească, în acest an, însă într-un ritm mai redus decât în 2022, pe fondul unui consum mai scăzut și al inflației crescute. DSV Road se așteaptă ca tendințele aces- tui an, din industrie, să ducă la o dina- mică pozitivă și să consolideze poziția pieței românești, una dintre cele mai importante din regiune.
De altfel, industria de transport din România este una dintre cele mai sta- bile ramuri ale economiei, cu creșteri continue, chiar și în perioade de crize.
Activitatea de export, în creștere
O altă tendință importantă o re- prezintă creșterea activității pe zona de exporturi, odată cu avansul înregis- trat atât pe categorii tradiționale de export, cât și pe unele noi. Diversifi- carea economiei locale a crescut tot mai mult, iar România a urcat în topu- rile internaționale care analizează ni- velul de complexitate al economiilor lu- mii, fiind a 19-a cea mai complexă și sofisticată țară din 133 de țări din lume, după un avans de 20 de locuri
în doar câțiva ani, conform unei ana- lize realizate de Universitatea Harvard.
Evoluție accelerată
„Din punctul de vedere al trans- portului de mărfuri, România a câștigat importanță la nivel internațional, din mai multe motive, printre care războiul din Ucraina, care a mutat o parte de trafic în țara noastră, proiectele de infrastructură pentru dezvoltarea de autostrăzi și căi ferate și proiectele realizate cu bani europeni, care au ajutat la dezvoltarea business-urilor din România”, se arată într-un comu- nicat al companiei, estimându-se o creștere de 10% a business-ului local al DSV Road, ceea ce va duce la o consolidare a avansului accelerat din 2022, când a înregistrat o cifră de afa- ceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în anul anterior.
DSV Road este una dintre cele mai mari case de expediție din Ro- mânia și Europa, oferind servicii com- plete de transport – regim grupaj, în- cărcare parțială (Less Than Truckload) și încărcare completă (Full Truck Load), dar și servicii de transport pe bază de combustibil bio, ca parte din misiunea companiei de a reduce po- luarea. DSV Road este, alături de DSV Solutions și DSV Air&Sea, una din entitățile juridice ale grupului DSV, prezent în România din 1994.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
martie 2023 .................................................................................................................................................. 35
 PIAȚĂ ȘI COMPANII






































































   33   34   35   36   37