Abordarea psihologică, esențială pentru influențarea comportamentului rutier al elevilor

Abordarea psihologică este esențială pentru influențarea comportamentului rutier al elevilor, potrivit unui studiu recent, arată ROADPOL.

Ochelari de protecție pentru simularea intoxicației cu alcool sunt folosiți într-unul dintre exerciții. Foto: JÖRG SCHULZE

Studiul, realizat de Silke von Beesten, șeful Asociației Germane de Sprijin pentru Victimele Coliziunilor din Trafic (Verkehrsunfall-Opferhilfe Deutschland eV), și de Andre Bresges, este o continuare a proiectului major de prevenire german „Crash Course NRW”.

Scopul este descoperirea modului în care oamenii își construiesc realitatea, cât de funcțională sau disfuncțională este aceasta și cum trebuie să fie restructurată, pentru a obține un comportament relevant pentru siguranța traficului. Printr-o examinare exploratorie a riscurilor traficului rutier în conjuncție cu informațiile obținute prin propriile acțiuni posibile, se creează derivații pentru un comportament schimbat orientat spre viitor.

Metode

Studiul se bazează pe mai multe metode printre care exercițiul de evaluare a riscurilor la care participanții definesc subiectul subiectiv al pericolului și periculozitatea diferitelor situații de trafic de-a lungul unei linii marcate între polii „Periculos“ și „Inofensiv”.

O altă metodă este „ochelarii de protecție cu alcool pentru vedere fatal”. Ochelarii de protecție pot simula diferite niveluri de intoxicație, pot produce o vedere limitată de jur împrejur, vedere dublă, evaluări greșite pentru proximitate și distanțe, confuzie, vedere în tunel, timp de reacție întârziat și sentiment de nesiguranță. Efectele observate în exercițiu sunt folosite pentru o evaluare țintită și pentru a verifica ipotezele disfuncționale. În explorare, are loc un schimb de experiență despre efectele alcoolului și sunt explicate bazele legale și consecințele.

Joc de rol

Un alt exercițiu este jocul de rol „Ultimele două minute”. Participanții simulează o situație de conducere în care pot influența activ evenimentele prin propriile lor acțiuni. Elevii sunt rugați să se pună în situația de a se afla într-un vehicul, cu 2 minute înainte de un accident mortal. Situația socială din vehicul le este prezentată tuturor elevilor, care știu că toate personajele lor vor muri din cauza accidentului. La început, jocul de rol oferă un transfer de perspectivă de la rolul exterior la cel influent al șoferului și al pasagerului și îi pune pe participanți în poziția de a conduce în mod activ o călătorie cu mașina în dezastru. Scopul este de a analiza factorii de risc și de a le dezvălui elevilor oportunități de protecție care ar fi putut contribui la evitarea accidentului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.