Din 10 august, CFR SA reia integral circulatia trenurilor pe ruta Bucuresti – Constanta, dupa 3 ani de lucrari de modernizare a caii ferate, ultimii 34 de kilometri repusi in functiune fiind pe tronsoanele Jegalia-Perisoru, Dalga-Dragos Voda si Sarulesti- Lehliu.
Modernizarea infrastructurii feroviare intre Bucuresti – Constanta va permite o viteza a trenurilor de 160 km/h, iar circulatia – atat a trenurilor de calatori, cat si a celor de marfa – se va face pe ambele fire ale caii ferate, reducandu-se, astfel, timpii de asteptare la incrucisarile de trenuri. Valoarea totala a lucrarilor de reabilitare a liniei de cale ferata (sectiunile 2, 3 si 4 Fundulea – Fetesti) este de 255 milioane euro, din care fonduri ISPA 75% si de la bugetul de stat, 25%. Prin aceasta investitie, CNCF “CFR” SA urmareste cresterea mobilitatii de-a lungul Coridorului IV Pan-European, in anul 2011, prin marirea vitezei, reducerea duratei calatoriei pentru pasageri si bunuri, precum si cresterea sigurantei transportului si a protectiei mediului.
Magda SEVERIN