De ce se dorește falimentarea transportatorilor români?

COTAR, APTE 2002 și APULUM solicită eliminarea, de urgență, a prevederii din viitorul Cod fiscal care va introduce supraimpozitarea veniturilor transportatorilor.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

„Suntem pregătiți să ieșim în stradă, în toată țara!

Propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori va băga în faliment toate firmele românești, după doi ani și jumătate în care transportatorilor li s-au pus piedici și nu li s-a acordat nici un fel de ajutor. Acest sector economic a fost grav afectat de restricțiile impuse de pandemie, apoi de majorarea prețurilor la carburanți și la polițele RCA. Toate acțiunile guvernelor din ultimii doi ani și jumătate au fost în defavoarea transportatorilor români. 

Transportul rutier din România este ținta atacurilor permanente din ultimii ani, ale unor companii multinaționale care doresc să elimine firmele de pe piața românească, pentru a putea prelua această piață. Observăm o permanentă sincronizare a acțiunilor guvernelor României cu dorințele companiilor care se pregătesc să intre pe piața din țara noastră, pentru că toate deciziile au fost luate astfel încât să distrugă firmele românești.

Parlamentul a legiferat, iar Președintele României a promulgat, la finalul lunii martie 2022, Legea de corectare a abuzurilor ANAF, instituție care a interpretat în mod abuziv Codul fiscal, pentru a stabili impozite suplimentare pentru sectorul de transport rutier. Noua propunere de modificare a Codului fiscal, lansată în dezbatere publică fără consultarea prealabilă a transportatorilor, vine din nou cu majorarea impozitelor pentru salariații din transporturile rutiere, de până la 10 ori, după ce ni s-au dat asigurări că nu vor mai exista majorări de taxe și impozite în acest sector economic. 

Propunerea de modificare de la punctul 36 din Ordonanța pentru modificarea și completarea Codului Fiscal transformă în venituri impozabile toate sumele care depășesc 33% din salariul de bază, reprezentând indemnizații plătite pentru clauza de mobilitate. Prin această modificare, Guvernul trece încă o dată peste votul democratic din Parlamentul României și peste Președintele României, pentru a obține falimentarea transportatorilor români. Guvernul vrea, astfel, să anuleze o lege votată de Parlament și promulgată de Președinte, la mai puțin de 3 luni de la intrarea ei în vigoare – Legea 72/2022. 

Această Lege a răspuns principalelor solicitări ale transportatorilor rutieri, răspunzând la nevoia de eliminare a incertitudinii juridice, în urma interpretărilor eronate din partea ANAF, privind impozitarea diurnei șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale în UE, astfel încât să se asigure competitivitatea transportatorilor rutieri români la nivel european. Legiferarea în acest sens a venit în contextul intrării în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1 privind detașarea conducătorilor auto.

Conform legislației în vigoare, indemnizațiile plătite pentru clauza de mobilitate au același regim ca indemnizațiile de detașare/delegare, fără a fi impozitate suplimentar. Noua formulă de impozitare propusă pentru veniturile aferente prestațiilor suplimentare intră în contradicție cu toate deciziile și directivele UE, fiind calea cea mai sigură de a aduce firmele de transport românești în imposibilitatea continuării activității.

În ciuda tuturor problemelor pe care le-au avut transportatorii în ultimii doi ani și jumătate, acest sector economic a generat, anul trecut, încasări valutare de aproape 7,5 miliarde de Euro, bani care au ajuns în economia României, contribuind la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de Euro, iar impreuna cu toate activitatile conexe am contribuit cu peste 18% din PIB –ul Romaniei 

Transportul rutier ar fi adus și mai mulți bani la bugetul statului, dacă nu ar fi fost permanent frânat de Guvern, mai ales prin interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF. Pierderile calculate în urma aplicării prevederilor actuale pentru viitorul Cod fiscal sunt de circa 1,5 miliarde de Euro pe an. În același timp, continuă scumpirea carburanților, chiar și când prețul barilului de petrol scade, însă Consiliul Concurenței consideră că este normal să se întâmple așa. La fel consideră și în legătură cu scumpirea polițelor RCA, la toate firmele de asigurări.

Amintim Guvernului că România este un stat democratic, iar Parlamentul este garantul democrației. Executivul nu are dreptul să modifice o lege votată de Parlamentul României, la trei luni după intrarea ei în vigoare, mai ales după ce au fost respectate toate prevederile Dialogului Social. Guvernul încalcă inclusiv prevederile Legii dialogului social, nu doar principiul separației puterilor în stat. În plus, Guvernul României arată că lucrează mai mult pentru companiile străine care își doresc să intre pe piața românească. Ce altceva am putea înțelege din faptul că Executivul României distruge un întreg sector economic, facilitând intrarea pe piață a firmelor concurente?”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.