Germania: ELVIS și BVMV propun suspendarea temporară a Pachetului Mobilitate 1

Asociația Europeană a Expeditorilor Internaționali de Mărfuri (ELVIS) și Asociația Federală a Întreprinderilor Mijlocii din Germania (BVMW) consideră că războiul din Ucraina va acutiza problemele din supply chainul european și propun adoptarea unor măsuri urgente, printre care și suspendarea temporară a prevederilor Pachetului Mobilitate 1.

Conform unui comunicat de presă publicat de BVMW, ambele asociații se tem că războiul din Ucraina va exacerba deficitul de șoferi până la un nivel căruia multe lanțuri de distribuție nu vor fi capabile să îi facă față. Chiar de dinainte, exista riscul unei crize a aprovizionării, care poate afecta industria, comerțul și populația. Astfel, expeditorii de mărfuri și companiile logistice fac apel la o pregătire rapidă și corectă în vederea problemelor de capacitate de pe piața transporturilor care cu siguranță că vor apărea. 

„Faptul că, în Germania, ne-am confruntat deja de ani ide zile cu un deficit serios de șoferi este bine-cunoscut. Însă nu există încă soluții viabile pentru această problemă. Din contră, regulile Pachetului de Mobilitate, în special obligația întoarcerii vehiculelor în țara de rezidență, au exacerbat situația. Asta ar putea să însemne un eșec pentru noi, în prezent,” spune Nikolja Grabowski, director executiv ELVIS, citat de către comunicatul de presă.

Flotele est-europene operează o mare parte a transportului de mărfuri din Germania. Nu este posibilă cuantificarea părții deținute de șoferii ucraineni, dar, pe de altă parte, este posibilă determinarea proporției de camioane poloneze care operează în Germania. Statisticile Oficiului Federal pentru Transport de Mărfuri (BAG) arată că acest procent este de 17,5%, ceea ce înseamnă mai mult de jumătate din toate operațiunile de transport realizate de companiile străine în Germania. De asemenea, este cunoscut faptul că mulți dintre șoferii angajați în Polonia sunt ucraineni. Majoritatea acestor șoferi de camion nu pot sau nu vor să își exercite profesia în situația curentă, fie pentru că au fost chemați să își apere țara, fie că se întorc acasă pentru a-și proteja familiile.  

Klaus Meyer, președintele comisiei de logistică și mobilitate din BVMW, a declarat, la rândul său: „Discutăm despre aproximativ 100.000 de șoferi ucraineni care lucrează, în prezent, în Polonia și care nu vor mai fi disponibili pentru companiile de transport, ceea ce va crea o perturbare greu de compensat.” 

Apel către transportatorii germani

Astfel, ELVIS și BVMW fac un apel către transportatorii germani și furnizorii de servicii să intensifice contactul cu subcontractorii cât de curând posibil, pentru a se pregăti de anticipatul deficit de capacitate. Este nevoie, de asemenea, ca autoritățile și factorii de decizie să discute posibile soluții pentru această industrie, fără întârziere. De exemplu, o suspendare temporară a pachetului de mobilitate. 

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.