IRU: 50% dintre transportatori nu se pot extinde, din lipsa șoferilor

Noul raport al IRU privind deficitul de șoferi de camion în Europa a constatat că peste jumătate dintre operatori nu își pot extinde activitatea, din acest motiv.

Mai mult de jumătate dintre companiile europene de transport rutier de mărfuri nu își pot extinde afacerile, deoarece nu pot găsi lucrători calificați, pe fondul crizei de șoferi profesioniști, potrivit studiului IRU 2023, care a chestionat peste 1.000 de operatori europeni de transport rutier de mărfuri.

Alte consecințe ale lipsei de personal includ reducerea productivității pentru aproape 50% dintre companii și scăderea veniturilor pentru 39% dintre acestea.

UE, Norvegia și Regatul Unit au împreună o lipsă de peste 233.000 de șoferi de camion. Se preconizează că acest număr va depăși 745.000, până în 2028, din cauza pensionării șoferilor, dacă nu se iau măsuri semnificative.

Profesia de șofer european de camion are personal în curs de îmbătrânire, cu o medie de vârstă de 47 de ani. O treime dintre șoferii de camioane au peste 55 de ani și se așteaptă să se pensioneze în următorii zece ani, în timp ce mai puțin de 5% dintre aceștia au vârsta mai mică de 25 de ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.