Mercedes-Benz GenH2 este primul camion cu celule de combustibil (hidrogen) cu o autonomie de peste 1.000 de kilometri, dedicat transporturilor pe distanțe lungi.
Primele teste în condiții reale de operare (camioane date în exploatare clienților) vor avea loc în 2023, iar producția de serie va începe în a doua jumătate a acestui deceniu.
Inginerii Daimler Trucks au proiectat GenH2 păstrând caracteristicile modelului clasic diesel. Astfel, puterea, autonomia și performanțele sunt cele prezente și pe Mercedes-Benz Actros pentru distanțe lungi.
Versiunea de serie a camionului GenH2 va avea o masă totală a vehiculului de 40 de tone și o sarcină utilă de 25 de tone. Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem de celule de combustibil deosebit de puternic vor face posibilă această sarcină utilă ridicată și o rază lungă de acțiune și, prin urmare, vor reprezenta nucleul conceptului GenH2 Truck.
În ceea ce privește celulele de combustibil, producătorul beneficiază de experiența de zeci de ani a experților săi, în ceea ce privește tehnologia, precum și metodele și procesele de producție.
În plus, în luna aprilie a acestui an, Daimler Truck AG a încheiat un acord preliminar, fără caracter obligatoriu, cu Volvo Group, pentru a înființa o nouă societate mixtă pentru dezvoltarea, producția și comercializarea sistemelor de celule de combustibil pentru utilizare în vehicule comerciale grele și alte aplicații. Unirea forțelor va reduce costurile de dezvoltare pentru ambele companii și va accelera introducerea pe piață a sistemelor cu celule de combustibil.
Pentru a facilita asocierea cu Volvo Group, Daimler Truck AG a reunit toate activitățile privind celulele de combustie la nivel de grup în noua filială Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG.
Radu BORCESCU