Noul Duster, la Salonul Auto de la Frankfurt (galerie foto)

Dacia prezintă noul Duster la Salonul Auto de la Frankfurt, în compania a 30 de clienți, admiratori ai mărcii.

După 7 ani de succes și peste un milion de exemplare vândute, Dacia Duster se reînnoiește.

Modelul emblematic al mărcii Dacia se prezintă cu un nou design, atât la exterior, cât și la interior, și cu o gamă extinsă de echipamente. Noul Duster păstrează însă atuurile care au contribuit la succesul primei generații : un spațiu interior generos, capacități remarcabile în off-road și un preț fără egal. 

Pe Scurt

  • Un design exterior 100 % nou, modern și robust.
  • Un interior cu design inedit, confor tabil, ergonomic și utilizând materiale de calitate.
  • Echipamente noi care facilitează utilizarea în viața de zi cu zi.
  • Un confor t îmbunătățit și un plus în materie de plăcere la volan.
  • O experiență off-road îmbunătățită și capacități de trecere în teren accidentat la același nivel cu generația precedentă.
  • Un preț la fel de accesibil.

« Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, abordând un design exterior robust, complet nou. Interiorul inedit se remarcă prin confortul oferit, prin calitatea percepută și prin ergonomie. Utilizarea în off-road este facilitată de introducerea unor echipamente noi, precum sistemul “multiview camera”. Dacă adăugăm prețul la fel de imbatabil ca întotdeauna, Noul Duster are toate atuurile pentru a continua cariera de succes a primei generații», a declarat François Mariotte, directorul comercial al Dacia.

Noul design accentuează temperamentul de SUV al Noului  Duster:

  • Stilul abordat conferă modelului un aspect mai viguros, deși dimensiunile exterioare sunt aproape neschimbate.
  • Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât și cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lățime și de stabilitate a mașinii.
  • Noile bare de pavilion, scutul frontal și elementul de protecție al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster.

Echipa de design a realizat un interior inedit, modern, confortabil și deosebit de funcțional:

  • Planșa de bord a fost complet redesenată, o atenție deosebită fiind acordată ergonomiei.
  • Scaunele au fost complet revăzute, oferind un plus de confor t  și o mai bună susținere laterală.
  • Materialele, calitatea finisării și a asamblărilor au fost și ele îmbunătățite. Impresia de calitate a habitaclului este perceptibilă de îndată ce te instalezi în interior.
  • Capacitatea de depozitare a fost sporită prin introducerea unor noi spații, ingenioase.

Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort, airbag-uri cortină, sistem de climatizare automată, card de acces mâini libere și sistem de activare automată a farurilor.

Odată cu reînnoirea modelului său emblematic, Dacia își afirmă ambiția de a continua povestea de succes a primei generații Duster și de a-și depăși precedentele recorduri de vânzări.

«Reinventarea unui model emblematic, precum Duster a fost o adevărată provocare pentru echipele de design dar și o sursă de motivație. Caietul nostru de sarcini presupunea conservarea atuurilor care au contribuit la succesul primei generații și schimbarea restului. Noul Duster demonstrează că această sarcină dificilă a fost îndeplinită. Avem un design complet nou, atât la exterior cât și la interior. Datorită liniilor înălțate și aspectului mai lat al vehiculului, Noul Duster pare mai impozant iar caracterul său de SUV și mai afirmat», a declarat Laurens van den Acker, director de design industrial al Groupe Renault

Design-ul, unul din primele argumente de achiziție ale modelului Duster, a fost revăzut în întregime. Noile linii îi conferă o alură modernă și robustă, o personalitate și mai afirmată, păstrând genele care au dus la succesul primei generații Duster.

Un caracter viguros

Personalitatea Noului Duster se afirmă atât la exterior cât și la interior. Toate elementele exterioare ale mașinii au fost redesenate și sunt puse în evidență de linii mai accentuate. Calitatea percepută a evoluat și ea vizibil, un efort considerabil fiind depus pentru ameliorarea asamblărilor și finisajelor.

Un design robust

Partea frontală se remarcă prin:

  • un calandru nou, încadrat de blocuri optice extinse în lateral, care accentuează lățimea percepută a mașinii;
  • o nouă identitate luminoasă care integrează lumini de zi cu LED repartizate în trei segmente ;
  • o capotă a motorului redesenată care conferă o impresie de robustețe;
  • un scut frontal mărit, cu aspect cromat, rezistent la zgârieturi și care îşi păstrează aspectul de origine în timp.

Din profil, Noul Duster prezintă:

  • flancuri înălțate, care accentuează impresia de robustețe;
  • Un parbriz poziționat cu 100 mm. mai în față și mai înclinat în comparație cu cel al modelului actual, fapt care sporește senzația de spațiu disponibil la interior,
  • Bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului.
  • Jante din aliaj de 17 inch și pasaje ale roților puternic evazate.
  • Ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor laterale frontale.

Partea din spate se remarcă prin:

  • bosajele generoase din partea superioară a aripilor spate ;
  • blocuri optice dispuse în extremități;
  • semnătura luminoasă Dacia cu 4   carouri roșii, adaptată noului model;
  • scutul de protecție spate de dimensiuni sporite, de culoare crom.

Noi culori: orange atacama și beige dune.

  1. Un habitaclu complet redesenat

« La interior, Noul Duster a fost complet redesenat. El este acum mai confortabil și mai practic, propunând comenzi mai accesibile, echipamente noi și mai multe spații de depozitare. Calitatea materialelor și finisările mai precise demonstrează faptul că Dacia a trecut la o nouă etapă cu Noul Duster», a declarat David Durand – Director de design Dacia.

Prioritate pentru confortul interior

Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului sonor.

  • Noua planșă de bord, mai verticală, pare orientată spre șofer datorită formei sale.
  • Granulația mai fină a materialului din care este alcătuită planșa de bord, îmbinările mai precise și culoarea mată a plasticului conferă interiorului un aspect valorizant.
  • Fațada centrală a planșei de bord include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus, accesibil și ușor lizibil. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului.
  • Comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord.
  • Volanul este reglabil în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm), permițând astfel șoferului să își ajusteze cea mai bună poziție de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru brațe integrează în centru comanda claxonului. Nivelele superioare de echipare beneficiază de un volan îmbrăcat în material Soft Feel foarte rezistent și în același timp mai moale și mai plăcut la atingere.
  • Consola centrală adăpostește noi spații de depozitare. Dispunerea manetei frânei de mână a permis obținerea unui spațiu suplimentar. Consola integrează o nouă manetă a cutiei de viteze cu inserții din crom satinat.
  • Panourile portierelor integrează mânere de deschidere robuste și cotiere din material plăcut la atingere.

Noile scaune sunt mai confortabile și mai ușor de reglat.

  • Scaunele dispun de o nouă armătură și beneficiază de o spumă mai densă, asigurând o mai bună susținere laterală și o durabilitate superioară
  • Lungimea șezutului a fost mărită cu 20 mm.
  • Scaunele dispun de tetiere noi, reglabile.
  • Scaunul șoferului dispune de acum de o cotieră, de reglaj lombar și de un nou mecanism de reglare pe înălțime (60 mm).
  • Tapițeria modernă, cu cusături aparente, contribuie la impresia generală de veritabil SUV a Noului Duster.

Pentru un plus de confort

Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.

Noul Duster dispune de un portbagaj cu un volum echivalent cu cel al predecesorului său: 445 dm3  în versiunea 4X2 și 376 dm3  în versiunea 4X4.

Atenția deosebită acordată insonorizării a permis reducerea la jumătate a nivelului de zgomot perceput în habitaclu.

  1. Echipamente inedite în gama Dacia

« Cu Noul Duster, am dorit să propunem echipamente noi în materie de confort și de siguranță, inedite până acum în gama Dacia. Pentru a putea propune aceste echipamente la cel mai bun preț, am revizuit în profunzime unele tehnologii concentrându-ne pe aspectele esențiale ale prestațiilor respective. Sistemul multiview camera este foarte simplu și se dovedește foarte util atât în offroad cât și în circulația urbană. Funcționarea cardului mâini libere a fost simplificată. Noul Duster oferă mai mult confort, un plus de siguranță și un nivel de finisare superior la un preț la fel de accesibil.» Vincent Fournier – Director de program Duster

Noi echipamente pentru un plus de confort

  • Noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată. Datorită celor cinci aeratoare (3 centrale și 2 laterale), repartizarea aerului rece sau cald este optimă în interiorul vehiculului. Sistemul a fost îmbunătățit în mod special pentru țările calde.
  • Modelul propune de acum cardul mâini libere, tehnologie utilizată de mai mulți ani în cadrul Grupului Renault. Ușor de utilizat, sistemul declanșează automat deschiderea tuturor portierelor la apropierea șoferului și încuierea acestora (însoțită de un semnal sonor) atunci când acesta se îndepărtează. Nu mai este necesară nici utilizarea cheii pentru pornirea mașinii, acest lucru realizându-se cu ajutorul butonului start/stop.
  • Noul Duster dispune de un avertizor de depășire în unghiul mort. Cei 4 senzori cu ultrasunete amplasați în colțurile mașinii detectează prezența vehiculelor (motociclete sau camioane) situate în spate sau în lateral. Pericolul este semnalat printr-un martor luminos situat în oglinda retrovizoare laterală.

Aceste echipamente ușurează viața la volan a utilizatorilor.

Noul Duster oferă un plus de siguranță datorită structurii ranforsate, noilor armături ale scaunelor, airbag-urilor cortină și sistemului de aprindere automată a farurilor.

Noua direcție asistată electric ușurează manevrele atât în oraș cât și în parcurs off-road. La drum întins, aceasta îi asigură Noului Duster un comportament dinamic și o plăcere de a conduce la cel mai înalt nivel.

  1. O experiență 4X4 îmbunătățită

Noul Duster prezintă capacități offroad la cel mai bun nivel din segment și se dovedește și mai agreabil în utilizare.

Un SUV adevărat

Noul Duster păstrează capacitățile offroad care au făcut succesul primei generații. Deși vizual afișează o alură mai impozantă, Noul Duster nu se îndepărtează de dimensiunile predecesorului său:

  • 4,3 m lungime și 1,8 m lățime;
  • o gardă la sol de 210 mm ;
  • un unghi de atac apropiat de 30° și un unghi de degajare de 33° care îi conferă capacități reale în offroad.

Noul Duster dispune de noi sisteme de asistență pentru un plus de confort și siguranță.

  • Modelul este echipat cu un sistem « multiview camera » alcătuit din 4 camere de filmat (1 frontală, 2 laterale și 1 în spatele vehiculului). Datorită acestuia, șoferul poate observa ce se află în jurul mașinii sale și poate realiza manevrele în off-road în deplină siguranță. Acest echipament se dovedește la fel de practic în utilizarea cotidiană în timpul manevrelor de parcare. Sistemul se declanșează automat la cuplarea treptei de marșarier
  • Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.

Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

În materie de motorizări Noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) și TCe 125 (în versiunile 4X2 și 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală.

În ceea ce privește oferta Diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 și dCi 110 CP în versiunile 4X2 și 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110  CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.

  1. Duster : reînnoirea unui model emblematic

« Proiectarea primului Duster a fost la momentul respectiv un pariu îndrăzneț. Nu era deloc simplu să concepi un SUV la un preț atât de accesibil. Atunci când ne gândim la drumul parcurs în acești 7 ani și la capitalul de simpatie de care Duster se bucură în rândul clienților, nu putem să nu fim impresionați. Acesta este motivul pentru care m-am decis să mă alătur din nou aventurii Duster. Noua provocare a fost de această dată să păstrăm atuurile care au reprezentat forța primei generații Duster și să propunem evoluții așteptate de clienții noștri. Noul Duster a știut să preia genele predecesorului dar să ofere mai mult. Nu am nicio îndoială că povestea de succes va continua», Erdenechuluun Tungaa – Designer exterior

Model de vocație internațională, Duster s-a impus ca un bestseller al Grupului Renault în întreaga lume. În sânul gamei Dacia, Duster lasă o amprentă puternică pe piața modelelor SUV. În decurs de șapte ani, modelul a cucerit o clientelă numeroasă, în căutarea unui vehicul polivalent, fiabil și abordabil.

Conceput pentru a aborda orice tip de traseu, pe șosea sau în offroad, Duster s-a ilustrat prin fiabilitatea sa.

Capacitățile sale în teren dificil și manevrabilitatea sa au fost puse din plin la încercare în competiții renumite: Trofeul Andros (Franța), Raliul Gazelelor (Maroc), Cursa de la Pikes Peak International Hill Climb (Statele Unite).

Lansat mai întâi sub marca Dacia, Duster este vândut începând din 2011 și sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile și Columbia…), precum și în Rusia și în India. Duster a fost vândut până acum în peste 2 milioane de exemplare în peste o sută de țări sub cele două mărci.

  1. Dacia : povestea de succes continuă

De la lansarea mărcii în Europa Occidentală, Dacia a cunoscut o creştere spectaculoasă a vânzărilor.

Evoluția vânzărilor Dacia

În primul semestru din 2017, Dacia a afișat un nou record de vânzări cu peste

332 800 de unități vândute în lume, în creştere cu aproape 12 %. În Europa, cota sa de piață crește cu 0,1 puncte (până la 2,6 %), în regiunea Eurasia cu 0,2 puncte (până la 3,2 %) și cu 7 puncte în Maghreb (până la 23,5 %). Din cele 44 de țări unde este comercializată marca Dacia, 22 au stabilit în primul semestru recorduri în materie de cotă de piață sau de vânzări.

  • În Europa, Dacia a înregistrat un nou record atât în volume (245 453 unități, + 9,3 %) cât și în cotă de piață (2,6 %, +0,2pt). Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii iulie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul modelelor SUV cele mai vândute către clienții persoane fizice.

– În Franța, Dacia stabilește un nou record de vânzări semestriale cu 65 165 unităţi, în creştere cu 3,7 %. Sandero, este lider pe piața modelelor vândute către clienși particulari.

– În alte ţări din Europa, Dacia înregistrează vânzări în creştere cu 11,5 % (până la 180 288 unităţi). În Germania vânzările cresc cu 26,2 % (până la 32 506 unităţi). În Italia, Dacia a vândut 35 378 unități, în creştere cu 15,7 %. Vânzările cresc și în Marea Britanie (+7,0 %) și Polonia (20,1 %).

  • În România, Dacia a vândut în primul semestru 19 696 unități, în creștere cu 25,8 %.
  • În Maroc, Dacia a vândut 24 410 de unități, în creștere cu 10,8 %.
  • În Algeria, vânzările Dacia au crescut cu 118,5 % (până la 12 729 unități) în ciuda scăderii generale a pieței auto cu 22,7 %.

O comunitate Dacia foarte activă

Pusă în valoare cu ocazia prezentării Noului Duster la salonul de la Frankfurt, comunitatea
Dacia contribuie la succesul mărcii. Ea cuprinde în prezent 4 milioane de fani prezenți pe rețelele sociale.

Picnic-urile Dacia au devenit tradiționale în multe țări și capătă amploare. În Franța, aproape 10 000 de clienți au participat la ediția desfășurată în luna iunie a acestui an. În Republica Cehă, peste 7 000 de participanți au răspuns prezent la invitația mărcii, un număr identic de persoane reunindu-se și în Germania. Aceste evenimente de amploare reprezintă un moment privilegiat de convivialitate pentru membrii marii familii Dacia.

Marca Dacia propune o gamă de produse atractive și fiabile la cel mai bun raport preț/ prestații.

Sosirea Noului Duster va permite mărcii Dacia să-și continue expansiunea comercială.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.