Recrutarea de personal NON EU, în criza de angajați din Retail

Cum poate recrutarea de personal NON EU să soluționeze criza de angajați din Retail? Dacă în urmă cu câțiva ani, în relațiile cu marii jucători din industria FMCG și personalul recrutat din afara Europei se punea problema barierei lingvistice, iată că astăzi delegarea acestuia în magazine compensează orice impediment. 

Pentru a contribui la soluționarea lipsei de personal din Retail, antreprenorul român Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, a angajat 137 de persoane din Sri Lanka, dintre care 57 au fost deja plasate în magazine, 44 vor ajunge în țară, în a doua parte a lunii noiembrie, iar restul de 36, în ianuarie 2023.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Costurile cu un angajat NON EU diferă în funcție de țara de proveniență și de calificare, adaugă Eugen Saulea. Un factor cheie în definirea acestuia este legat de ușurința cu care angajatul NON EU se poate exprima în limba engleză. De pildă, salariile pentru lucrătorii comerciali se situează între 450 și 550 de dolari, la care se adaugă cazare obligatorie și un buget de aproximativ 150 de dolari pentru cheltuielile cu masa. „Costul direct net cu un angajat este de circa 700 de dolari, la care se pun și contribuțiile aferente”, explică antreprenorul. 

Eugen Saulea

„Se știe că România este o țară de emigrare, iar posibilitatea de a recruta personal de la noi nu este una ușoară. Există mai multe avantaje în a delega personal NON EU. Totodată, Sri Lanka ultimului an este marcată de o instabilitate socială majoră, există revolte și dezechilibre pe scena politică și cel mai mult au de suferit cetățenii simpli ai acestei țări. ESSA încearcă să-i ajute pe acești oameni implicându-i în proiectele din România”, explică Eugen Saulea. De altfel, odată ajunși aici, cetățenii din Sri Lanka sunt tratați cu omenie și li se asigură tot ceea ce au nevoie pentru un început corect în România: bugete în avans pentru a le asigura hrana și igiena personală. „Iar ei sunt foarte deschiși pentru joburile care li se alocă și motivați. Totodată, sunt implicați în activitățile asumate și se dovedesc flexibili în ceea ce privește programul de lucru”. 

La ora actuală, ESSA Group este pionier în delegarea de personal NON EU pentru managementul spațiilor de vânzare din marile lanțuri internaționale. „În plus, suntem pionieri și în ceea ce privește delegarea de personal NON EU în poziții de lucrători comerciali – merchandiseri, pentru marii jucători din industria FMCG”, conchide antreprenorul. 

Despre ESSA Group:

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2021, grupul a raportat afaceri de 16,5 milioane de euro, în creștere ușoară față de anul anterior. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru zeci clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.