ROADPOL: Speed ​​Marathon, în 21-27 martie

Operațiunea-maraton de depistare a șoferilor vitezomani va fi organizată de ROADPOL, anul acesta, în perioada 21-27 martie.

sursa foto: ROADPOL

Vor participa forțele de poliție rutieră din întreaga Europă, 24 de ore din 24, timp de 7 zile. „În timpul acțiunii, polițiștii din statele membre vor urmări respectarea limitelor de viteză stabilite în propria lor țară. Acest lucru se va aplica fie prin intervenția ofițerului, adică prezența fizică a unui ofițer de poliție care verifică viteza unui vehicul folosind o metodă și un dispozitiv aprobat și apoi oprește și raportează șoferul, fie prin utilizarea unor dispozitive automate fixe, cum ar fi camere fixe la marginea drumului”, precizează ROADPOL.

Anul 2022 va marca a noua oară când „Speed ​​Marathon” se va desfășura pe continent. Anul trecut, 16 țări au participat la eveniment, iar 12.418 polițiști au verificat respectarea vitezei legale de către peste 2 milioane de șoferi, la 7.971 puncte de control. Au fost constatate 136.337 de încălcări, iar 90.682 de șoferi au fost opriți pentru a fi amendați și a li se explica de ce viteza este periculoasă. Totodată, 45.655 de conducători auto au primit amenda prin poștă, deoarece încălcarea regimului de viteză le-a fost descoperit prin mijloace tehnice. Permisul de conducere al mai multor șoferi a fost ridicat, din cauza practicării de către aceștia a vitezei excesive. Rata neregulilor înregistrate a fost de 6,8%. Viteza-record înregistrată, în 2021, a fost în Belgia: 262 km/h, cu 142 km/h peste limita admisă.

„Viteza în sine nu este periculoasă, dar este – mai ales în combinație cu alți factori de risc, cum ar fi traficul mixt cu mașini, camioane, motociclete și autobuze pe autostradă sau automobile, biciclete și pietoni în zonele urbane. Viteza este cauza principală a aproximativ 25.000 de coliziuni rutiere mortale în Europa”, a comentat Henk Jansen, secretarul grupului de lucru operațional ROADPOL, de la Poliția Națională a Țărilor de Jos. „Și amenzile nu sunt scopul, ci doar mijloacele. Scopul este de a face șoferii conștienți de comportamentul lor periculos”, a adăugat Jansen.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.