ROADPOL Truck&Bus iunie-iulie 2022: Aproape 120.000 de camioane, în neregulă

Aproape 120.000 de camioane controlate pe întreg teritoriul Uniunii Europene (UE) au fost descoperite în neregulă, la controalele din cadrul celor două operațiuni consecutive ROADPOL Truck&Bus, desfășurate în perioada 13-19 iunie și 18-24 iulie. 

sursă foto: ROADPOL

La acțiunile axate pe controlul transporturilor de mărfuri și cele de pasageri a participat un număr mare de forțe de poliție, dintre care unele au ales să se alăture ambelor ediții.

În total, 19 țări au participat la controalele care au vizat camioanele, iar 16 țări – la cele privind autocarele, autobuzele și microbuzele. Totodată, 12 state au luat parte la ambele  operațiuni „Truck” și nouă țări au participat la ambele operațiuni „Bus” (cele două ediții), informează ROADPOL.

Rezultate

Rezultatele combinate ale ambelor ediții arată că, din 427.105 camioane controlate, 102.283 au fost găsite în neregulă, iar în cazul a 2.221 dintre ele, neregulile au fost atât de grave, încât a fi luată măsura interzicerii continuării călătoriei până când se va asigura starea corespunzătoare a vehiculului sau a încărcăturii.

Cifrele la transportul de pasageri au fost ceva mai optimiste: la 16.524 de vehicule din cele  233.892 verificate, polițiștii au constatat încălcări ale siguranței rutiere. 130 dintre ele au fost imobilizate pânăla luarea măsurilor astfel încât călătoria să poată fi continuată în siguranță. Rata de reclamații a fost de 23,95% pentru transportul de marfă (în februarie 2022: 30,22%) și de 7,06% pentru autobuze (în februarie 2022: 6,31%). Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că a fost constatată o încălcare la aproape 1 din 4 camioane verificate.

„Ofițerii de poliție europeni au un standard foarte înalt de pregătire în controlul traficului greu. Majoritatea neregulilor s-au constatat în domeniile vitezei, defecțiunilor tehnice, lipsei centurilor de siguranță și a altor măsuri de siguranță, precum și a actelor autovehiculelor, nerespectării legislației privind timpul de conducere și de odihnă și setările tahografului”, a declarat secretarul grupului de lucru Henk P. Jensen, de la Poliția Olandeză – ROADPOL Operations. 

13.714 șoferi (camioane 12.588, autobuze 1.126) au încălcat timpii de conducere, fără a respecta pauzele obligatorii. De 11.662 de ori (T 10.556 / B 1.106) tahografele prescrise nu au fost gestionate corespunzător. Manipulări ale tahografelor digitale au fost detectate în 545 de cazuri. „Umblarea la setările tahografului sau chiar manipularea acestora capătă forme mai mari în fiecare an. Motivul pentru acest tip de fraudă ar putea fi presiunea competitivă susținută în această industrie în continuă creștere. Beneficiile financiare pentru transportatori pot fi mari, dar riscurile pentru siguranța rutieră sunt mai mari. În special din cauza oboselii șoferului, pot apărea coliziuni cu consecințe grave, nu numai pentru șoferul camionului sau autobuzului însuși, ci și pentru alți utilizatori ai drumului”, a declarat Jensen.

Cooperare

În unele țări, verificările au avut loc în colaborare cu Autoritatea Europeană a Muncii (ELA). ELA se asigură că normele UE privind mobilitatea forței de muncă și coordonarea securității sociale sunt puse în aplicare într-un mod echitabil și eficient și facilitează ca întreprinderile și cetățenii să profite de avantajele pieței interne. Pe lângă desfășurarea propriilor experți la fața locului, ELA coordonează și sprijină participarea observatorilor străini la inspecțiile rutiere din alte țări. În iunie, de exemplu, experții Autorității Muncii din Lituania și România au vizitat controale rutiere în Țările de Jos și au făcut schimb de cunoștințe, abilități și informații cu colegii lor olandezi și ofițerii de poliție.

Substanțe interzise

De asemenea, 376 de șoferi au fost depistați conducând sub influența alcoolului, precum și 36 de șoferi sub influența drogurilor. „În special în domeniul transportului de persoane, pasagerii trebuie să se poată baza pe faptul că vehiculele sunt în stare tehnică perfectă, iar șoferii nu conduc sub influența alcoolului și/sau drogurilor. Principalele cauze ale coliziunilor grave în trafic trebuie contracarate prin verificări ale traficului de mărfuri și transportului de persoane. În lunile iunie și iulie, în care s-au desfășurat aceste verificări, au avut loc numeroase coliziuni și alte accidente cu camioane și autobuze. Rezultatul săptămânilor de control și exemplele arată că inspecțiile în zona traficului greu de mărfuri și transportului de pasageri sunt încă o abordare importantă pentru îmbunătățirea siguranței în trafic”, a conchis Jensen, cu privire la ultimele măsuri de aplicare a ROADPOL.

Următoarea operațiune ROADPOL Truck&Bus va avea loc în perioada 10-16 octombrie 2022.

Înainte de aceasta, în perioada 16-22 septembrie, se va desfășura operațiunea ROADPOL Safety Days.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.