Solicitări către UE de recunoaștere a combustibililor regenerabili (IRU)

Părțile interesate din industrie solicită recunoașterea de către UE a combustibililor regenerabili, potrivit IRU, organizația mondială de transport rutier.

foto: IRU

Înaintea revizuirii standardelor de CO2 pentru autoturisme, autoutilitare și vehicule grele în 2021, IRU, reprezentând industria transportului rutier comercial, împreună cu o coaliție a organizațiilor și companiilor europene pentru automobile, combustibili și energie, a scris Comisiei Europene solicitând recunoașterea combustibililor neutri în carbon în legislația UE privind C 2.

Dintr-o perspectivă comercială, inclusiv operatorii de taxiuri, autobuze, autocare și camioane, reducerea emisiilor de CO2 doar la țeava de eșapament, care este strategia actuală a UE, nu este un mod cuprinzător sau eficient de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050 și nu va avea niciun efect înainte de 2030.

Scrisoarea comună solicită introducerea unui sistem de credit, similar cu cel existent pentru autoturismele electrice cu baterie, care să permită producătorilor de vehicule să-și compenseze emisiile de CO 2 prin producerea de vehicule care pot funcționa cu combustibili cu emisii reduse și zero de carbon.

Acest lucru va necesita:

  • Recunoașterea faptului că combustibilii cu emisii reduse de carbon și regenerabile, atât lichide, cât și gazoase, joacă un rol cheie în tranziția energetică.
    Stimulente pentru o mai mare integrare a combustibililor regenerabili din sectorul gestionării deșeurilor în mixul de combustibili.
  • Politici care permit operatorilor de transport rutier comercial să implementeze soluții fezabile și eficiente din punct de vedere al costurilor, inclusiv motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon, pentru a putea contribui eficient la decarbonizarea completă a lanțurilor de mobilitate și logistică. 1

„Operatorii de transport rutier depind de soluțiile disponibile și competitive pentru a determina decarbonizarea. Ambele lipsesc și abordarea UE a țevii de evacuare nu ajută. UE riscă să nu respecte obiectivele sale de mediu și nu înțelege că electrificarea nu este un glonț de argint pentru transportul rutier comercial, care are nevoi fundamental diferite de mobilitatea privată. Sistemul de credit pe care îl propunem este o metodă eficientă și neutră din punct de vedere tehnologic pentru a determina conformitatea producătorilor cu obiectivele lor de emisii de CO2”, a declarat Raluca Marian, delegat general al IRU al delegației permanente la UE.

„Trebuie să urmăm o abordare bună a roților, mai degrabă decât să luăm în considerare doar emisiile de țevi de evacuare, sau doar schimbăm problema CO 2 , mai degrabă decât să o rezolvăm. Strategia UE pentru o mobilitate durabilă și inteligentă, care ar trebui lansată săptămâna viitoare, trebuie să aducă claritate în acest sens, mai degrabă decât să impună o singură alegere tehnologică, care nu va funcționa din punct de vedere ecologic sau practic”, a adăugat ea.

IRU și alte 38 de asociații internaționale, europene și naționale, precum și companii private din sectoarele auto, combustibil și energie s-au alăturat acestei inițiative. Împreună, acestea reprezintă o forță comună din spatele transformării mobilității UE pentru un transport inteligent și durabil.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.