UNTRR: Șoferii cu contract la firme din Vest să poată merge cu avionul

UNTRR solicitã Comisiei Europene și Guvernului sã permitã deplasarea cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal, cãtre camioanele aflate în Europa de Vest, șoferilor profesioniști români care dețin atestat, card tahograf și contract de muncã la firmele de transport rutier românești sau strãine.

„Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Comisarului European pe Transporturi, doamna Adina Vãlean, Prim-Ministrului României, domnul Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, Ministrului Afacerilor Interne, domnul Marcel Vela, Ministrului Afacerilor Externe, domnul Bogdan Aurescu, Ministrului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, domnul Virgil Popescu, Secretarului de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgențã, domnul Dr. Raed Arafat, sã permitã șoferilor profesioniști români care dețin atestat profesional, card tahograf digital și contract de muncã la firmele de transport rutier românești sau strãine, sã se deplaseze cu avionul, microbuzul sau autoturismul personal cãtre camioanele aflate în Europa de Vest.

În contextul crizei europene determinate de pandemia COVID-19, firmele de transport rutier internațional dețin un rol vital pentru funcționarea sistemelor medicale și de alimentație publicã în România și în UE, iar în acest sens ar trebui sã fie permisã deplasarea șoferilor români pentru preluarea camioanelor care opereazã transporturi internaționale în Europa de Vest, cu respectarea prevederilor contractuale și ale legislației europene privind transporturile rutiere.

Precizãm cã sunt peste 150 000 de șoferi români care opereazã camioane în Europa de Vest și care lucreazã atât pentru firme românești, cât și pentru firme din alte State Membre UE.

În UE, aproape 80% din mãrfuri sunt transportate pe cale rutierã, astfel cã blocarea transporturilor rutiere de mãrfuri va crea efecte imediate și catastrofale iremediabile prin oprirea producției și comerțului.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro în 2019, în creștere cu 10% fațã de 2018. Transportul rutier genereazã un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumãtate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

UNTRR solicitã autoritãților mãsuri pentru fluidizare a traficului la frontierele de intrare în România, pentru ca mãrfurile esențiale precum medicamentele, alimentele și echipamentele sã nu rãmânã blocate, afectând astfel lanțul de aprovizionare și soluțiile de tratament medical pentru populație.

Totodatã, UNTRR solicitã Comisiei Europene stabilirea de coridoare europene pentru transportul medicamentelor, echipamentelor și alimentelor și sã nu mai lase loc de interpretãri și abuzuri din partea statelor membre. Criza noului coronavirus este o problemã europeanã, iar statele membre UE trebuie sã reacționeze în comun, în mod coordonat, în fața problemelor comune, ținând cont de interdependența activitãților economice dintre acestea și cu restul economiei globale. UNTRR considerã cã este imperios necesar ca aceastã abordare sã înceapã acum, în timp real, fãrã sã se aștepte finalul acestei crize pentru a realiza proceduri pentru o eventualã crizã similarã în viitor”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.