Pasajul D-na Ghica-Chişinău, terminat după 5 ani

Cei 1,8 km de şosea şi 363 de metri ai pasajului suprateran D-na Ghica-Chişinău din Sectorul 2 al Capitalei au fost terminaţi în sfârşit, după 5 ani de la începerea lucrărilor, şi inauguraţi, luni, de primarul general Sorin Oprescu şi de premierul Victor Ponta. Investiţia cuprinde, pe lângă podul care supratraversează linia de cale ferată Bucureşti- Constanţa, construirea a două noi artere: una între Str. Heliade între Vii şi podul peste calea ferată şi alta în continuarea străzii D-na Ghica, până la Complexul Delfinul, spre B-dul Chişinău.

Întârzierile au fost provocate de exproprieri şi lucrările de construcţii-montaj – atât de drum, cât şi de pod -, întrucât proiectul s-a realizat pe un teren viran, a argumentat Oprescu.

În plus, primul constructor, antamat în timpul mandatului de primar general al lui Adriean Videanu, a abandonat şantierul în 2010, când a văzut că primăria nu reuşeşte să ducă la capăt exproprierile, astfel că Sorin Oprescu a reziliat contractul şi a angajat în 2011 o altă firmă, SCT Bucureşti, căreia i-a plătit pentru lucrare 37,5 milioane de lei, fără TVA.

Practic, sumele necesare exproprierilor au fost asigurate în bugetul Primăriei Capitalei abia în acest an. Iniţial, Primăria Sectorului 2 a primit în timpul administraţiei Videanu aproximativ 12.000 mp pentru schimbul de proprietăţi cu cei care deţineau imobile în zona.

Din aceasta suprafaţă, s-au folosit doar 8.000 mp, motiv pentru care zona nu a fost liberă de sarcini până în momentul în care PMB nu a asigurat fonduri pentru exproprieri. Practic, Oprescu a preferat să cumpere terenurile decât să rămână cu construcţia blocată de proprietarii care nu au acceptat schimburi de terenuri.

Odată cu aprobarea bugetului pe anul 2012 au fost aprobate sumele necesare, astfel încât în mai puţin de 6 luni a fost achiziţionat terenul necesar desfăşurarii lucrărilor, acest teren fiind acum proprietatea PMB.

Prin realizarea noii artere de circulaţie au fost create şi 136 de locuri de parcare: 13 la Policlinica Delfinului, 20 la Fabrica de Mobila, 91 lângă breteaua podului Dna Ghica, 12 în zona de intrare către pod (Heliade între Vii).

Unica soluţie de descărcare a traficului de pe A3

Primarul general a arătat că noua lucrare vine în sprijinul bucureştenilor care tranzitează zona de Nord-Est, Est şi Sud-Est a oraşului şi reduc distanţa cu 5 km şi aproximativ 10-15 minute.

„Aceasta nouă arteră leagă trei cartiere: Colentina, Petricani şi Pantelimon, mergând şi către Balta Alba şi Berceni. Astfel, toată partea de sud va ieşi din Bucureşti folosind această arteră. Este, practic, unica soluţie de descărcare a traficului de pe autostrada A3. Pe zi ne asteptam să circule pe aici în jur de 35.000 de maşini, în ambele sensuri”, a explicat Sorin Oprescu, precizând că artera poate „duce” până la 80.000 de autovehicule pe zi.

Tronsonul face parte din reţeaua majoră a municipiului Bucureşti şi completează inelul median de circulaţie.

Cât priveşte transportul public în zonă, directorul executiv al Direcţiei de Transporturi din cadrul Municipalităţii, Ion Dedu, a precizat că „în perioada următoare vor fi introduse linii de autobuz, iar in condiţiile dezvoltării urbanistice a zonei şi a creşterii cererii de călătorie va fi realizată si o linie de tramvai, spatiul rezervat acesteia fiind prevăzut încă de acum în axul străzii”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.