Primul dintre cele 100 tramvaie Astra a ajuns la STB

Primul dintre cele 100 tramvaie Astra Imperio Metropolitan contractate de Primăria Capitalei au ajuns la Depoul Militari al Societății de Transport București (STB), la trei zile după ce a plecat de la fabrica din Arad.

Vehiculul va fi supus unor probe statice și dinamice, necesare autorizării și punerii în exploatare, începând cu data de 1 august. Numai că peroanele sunt prea mici pentru acest tip de vehicul.

Trebuie mărite peroanele

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a dat asigurări că peroanele vor fi mărite: „Astăzi, în ședința Consiliului General, am aprobat actualizarea indicatorilor și, în baza lor, până la momentul în care o să avem recepția terminată pentru acest prim tramvai, o să avem și peroanele de 40 de metri, urmând să fie și pe celelalte linii, unde o să avem aceste tramvaie”.

20 de vehicule, pe linia 41 de „metrou ușor”

Primele 20 din lotul de 100 de vehicule contractate de la Astra Arad vor circula pe linia 41 de „metrou ușor”. Simultan cu intrarea acestora pe traseu, STB va demara redistribuirea parcului existent de tramvaie, astfel încât, până la finalul anului, toate tramvaiele să fie modernizate, cu accesibilitate sporită.

Conform graficelor de livrare, începând din anul 2023, linia de tramvai 32, care leagă Piața Unirii de Depoul Alexandria, va beneficia de un parc de 12 tramvaie. Și în acest caz, STB va realiza o redistribuire a parcului circulant, pentru ca linia 32 să devină total accesibilizată.

Avantaje

Potrivit STB, achiziționarea celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje:

  • Creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant.
  • Creșterea accesibilității, datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces.
  • Reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării, prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune.
  • Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.
  • Tramvaiele vor avea noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC.
  • Tramvaiele vor avea sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.
  • Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului.
  • Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale.
  • Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului.

Adrian Criț, director general STB: „Prin introducerea noilor tramvaie, finalizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea proiectelor de accesibilizare și reorganizarea parcului circulant, STB își propune să crească atractivitatea transportului public urban cu tramvaiul, care, în comparație cu transportul cu autobuzul și troleibuzul, are o capacitate mai mare de transport, consum de energie redus și timpi scurți de parcurs pe calea de rulare proprie, separată de restul traficului rutier”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.