Autobuzele eCitaro circulă în Mannheim și Heidelberg

1

Trei autobuze Mercedes-Benz eCitaro circulă, din prima săptămână a lui 2019, pe străzile orașelor Mannheim şi Heidelberg, sub operarea Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv).

La depoul din Mannheim, Till Oberwörder, Director General al Daimler Buses și Martin in der Beek, Director Tehnic al RNV, au prezentat noile autobuze eCitaro în prezența dr. Peter Kurz și a lui Christian Specht – primarul actual, respectiv primul primar al oraşului Mannheim, dar și în prezența profesorului Eckart Würzner, primarul Heidelberg.

Till Oberwörder afirmă că: „Autobuzul Mercedes-Benz eCitaro, ce redefinește transportul public convenţional, reprezintă, pentru Daimler, viitorul transportului de pasageri”.

Martin in der Beek consideră că electrificarea transportului public este un obiectiv clar al operatorului rnv: “Pentru noi, electromobilitatea este esențială în tehnologia sistemelor moderne, ecologice și sustenabile ce vizează transportul, iar autobuzele eCitaro vor asigura un mediu mai curat în zona urbană deservită de acestea”.

Primarii orașelor, Dr. Peter Kurz și prof. Eckart Würzner, laudă angajamentul remarcabil al rnv în ceea ce privește “traficul urban ecologic” și consideră acest pas o etapă deosebit de importantă în asigurarea unui oraș mai curat și a unui transport în comun mai atractiv.

Primele autobuze electrice pentru transportul public din zona Rhine-Neckar

În Heidelberg, autobuzele vor circula între orele 9:00 și 22:00, iar în Mannheim între 6:00 și miezul nopții. Aceste intervale corespund unei autonomii zilnice de aproximativ 200 km sau mai mult per autobuz. Energia electrică necesară va fi furnizată de 10 baterii litiu-ion, modulare, cu o capacitate totală de 243 kWh. Dintre acestea, șase module sunt poziționate pe acoperișul autobuzului, iar celelalte patru sunt amplasate în locul motorului și a transmisiei clasice.

Tehnologia de reîncărcare disponibilă în depou

Tehnologia de reîncărcare disponibilă pe eCitaro este adaptată condițiilor din depourile rnv. Autonomia de peste 200 km pentru fiecare autobuz electric poate fi atinsă doar cu o încărcare rapidă în pauzele de funcționare. În timpul acestor pauze, un alt eCitaro va circula în Heidelberg și Mannheim pentru îndeplinirea necesităților transporului public.

Încărcarea autobuzelor se realizează utilizând o priză combi-2, situată deasupra roții din dreapta față. Prin noul standard ISO 15118 pe care aceasta îl îndeplineşte, sunt oferite funcții extinse care permit autentificarea automată a autovehiculelor fără un card de reîncărcare separat. Cu ajutorul tehnologiei de transmitere a datelor, Mercedes-Benz a dezvoltat o funcție prin care se realizează controlul automat al setărilor prin cablul de încărcare. Încărcătorul recent dezvoltat are o putere de până la 150 kW și va fi livrat o dată cu eCitaro, pentru a garanta cea mai simplă, rapidă şi economică  variantă de încărcare.

Mercedes-Benz continuă să susțină operatorul de transport în comun Rhein-Neckar-Verkehr GmbH și după ce autobuzele electrice și stațiile de reîncărcare au fost achiziționate: alături de specialiștii în managementul energiei, “The Mobility House” din München, Mercedes-Benz dezvoltă și implementează actualmente un sistem personalizat de management al încărcării, care vizează optimizarea procesului.

Lansat în premieră mondială la Salonul de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA) în septembrie 2018, Mercedes-Benz eCitaro este primul autobuz complet electric dezvoltat și produs în Germania. Silențios și fără emisii, autobuzul 100% electric reprezintă un pas important în reducerea emisiilor, mai ales în orașe şi în alte zone rezidenţiale. eCitaro impresionează prin tehnologia inovatoare, în special prin sistemul unic de gestionare al climatizării, esențial pentru autobuzele electrice. Acesta reduce consumul de energie, prelungind astfel durata de operare.

1 COMENTARIU

  1. Pana isi incarca toxicele baterii, un alt e-bus va circula in locul celui indisponibil. Adica ai nevoie de doua autobuze pt. ceea ce ar trebui sa deservesti cu unul singur.
    In plus, trebuie sa transporti oameni, nu sa cari baterii!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.