RPTCY 2023. CONTINENTAL FAST LINE: Upgrade de business

Continental Fast Line este una dintre companiile de transport călători care a trecut testul metamorfozei pandemice, iar pașii realizați, în această perioadă, reprezintă garanția evoluției viitoare.

Odată cu pandemia, s-au schimbat foarte multe, în transport, mai ales pe partea legislativă. „Efectuam preponderent transport de convenție, iar distanțarea ce trebuia respectată între călători a reprezentat o provocare foarte mare. A fost nevoie de capacitate de transport suplimentară, aproape dublă, pentru a putea acoperi nevoia clienților noștri. Asta a însemnat dublarea mijloacelor de transport, a forței de muncă, dar și a logisticii din spate. Și asta fără a avea un orizont de timp bine definit legat de cât va dura, perioadele de restricții pentru transporturi tot prelungindu-se”, a spus Cosmin Costache, director general Continental Fast Line.

Cosmin Costache

Schimbarea de paradigmă

„Începând cu 2020, am reușit să facem centre de cost/profit pentru fiecare client în parte. Asta pentru a vedea dacă contractele pe care le aveam, sau condițiile contractuale, aduc performanță și siguranța acelui profit de care ai nevoie pentru a continua investițiile și a putea să te dezvolți. A fost o schimbare destul de mare în mersul business-ului. După un an de analiză, s-a tras linie, pentru fiecare client, și s-au luat decizii. Cu unii s-a mers mai departe, cu unii s-a renegociat și un singur client l-am pierdut… însă am câștigat alți trei. În urma analizei, am constatat că, pe lângă clauza de carburant, contractele ar mai trebui să includă și altele, precum o clauză legată de salariul minim, de polițe RCA, de inflație… Și am renegociat contracte unde am reușit să prindem și aceste clauze”, spune Cosmin Costache.

Structura unui business de calitate

„Pentru a oferi calitate în serviciul de transport, trebuie să ai logistica bine pusă la punct. Și soluții de back-up. Totodată, este important ca oamenii să fie bine plătiți, să nu existe mari fluctuații de personal și să îi motivezi corect. Mai ales la șoferi, aceștia pot fi motivați prin mai multe metode, cum ar fi, de exemplu, un vehicul mai nou, pe care să-și desfășoare munca. Iar, în cazul Continental Fast Line, au fost retrase vehiculele Euro 2 și parcul a fost înnoit la vehicule minim Euro 4, iar acum numără 124 de mașini. Pe partea de vehicule electrice… lumea încă nu este pregătită”, a afirmat Cosmin Costache.

În continuare, direcția principală pe care merge CFL este cea a transportului de convenție, al angajaților clientului. „Avem licență și de transport regulat, interjudețean, dar volumele s-au diminuat foarte mult și ne-am repliat. Am rămas doar acolo unde exista echilibru financiar. Experiența mea anterioară, dintr-o companie multinațională, m-a făcut să aduc în prim-plan idei noi de raportare, cost, bugetare, performanță, motivare etc. Am creat elemente de lucru (mici aplicații informatice), le-am implementat în echipă și am început să lucrăm cu date clare. După un an de analiză și raportări, am început colaborarea cu o firmă de software, customizând aplicații existente deja pe piață. Acum, spre exemplu, suntem în lucru cu jalonarea de trasee. Când mașina va depăși traseul stabilit, vom primi alertă. Partea de consum este cea mai importantă pe care o monitorizăm. Avem, pe partea de consum, un standard, jaloane de consum, un buget pe fiecare mașină și, lunar, se raportează. În funcție de economie, oamenii sunt motivați financiar. După aproape 3 ani, am scăzut ponderea șoferilor ce au un consum mai mare decât jalonul nostru, de la 25, la 10%. Al doilea element important la care suntem atenți este reprezentat de costurile administrative, acestea cântărind foarte mult într-o ofertă, când vrei să câștigi un contract. Aceste costuri trebuie să fie într-un procent cu o sigură cifră. Concret, este vorba de costurile de funcționare – curent, fluide, chirii, telefonie, marketing etc. Unele pot fi renegociate”, a spus Cosmin Costache.

În ceea ce privește schema de personal, aceasta este una extrem de bine optimizată, existând 143 de salariați, la o flotă de 124 de mașini.

„Pe partea administrativă, echipa este mai restrânsă decât în urmă cu 2 ani. Am creat un regulament intern, un manual al șoferului și am stabilit responsabilitățile fiecăruia și le-am procedurat. A durat aproximativ 2 ani până am reușit să schimbăm automatismele și cultura. Este foarte important ca toți să tragă în aceeași direcție. Am muncit mult să responsabilizăm managerii zonali, să ia decizii, să-și creeze autonomie. Sunt trei direcții principale. Prima vizează clienții. Aceștia intră în responsabilitatea managerului de zonă. Iar clientul vorbește mereu cu aceeași persoană. Apoi, avem șoferii, care au dispeceri locali cu care comunică. Nu în ultimul rând, avem și mentenanța flotei. Avem resurse alocate în toată țara, acolo unde avem mașini, și un manager de reparații, acest segment fiind bugetat separat.

Expansiunea

Continental Fast Line și-a propus, de câțiva ani, să se extindă la nivel național. „Politica noastră a fost aceea de a ne extinde zona de acțiune. Pentru asta, a trebuit să ne asumăm riscuri, inclusiv din punct de vedere al unei relații dificile cu transportatorii vechi, din zonele noi vizate. De fiecare dată, facem diferite pre-analize și încercăm să găsim soluții cât mai eficiente. Legat ce cerințele clienților, nu am constatat diferențe între zonele țării, asta și pentru că oferim un standard ridicat, peste nivelul pieței. Însă am regăsit diferențe mari, în ceea ce privește salariul și tariful per kilometru, între zona de vest și cea de sud. În vest, nivelul acestora este mai ridicat”, a concluzionat Cosmin Costache.

La ora actuală, CFL este prezentă în Timișoara, Brașov, Neamț, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Vâlcea, Dâmbovița și București, iar compania țintește să își păstreze rata de înnoire a flotei, într-o piață în care rezistența la nou este foarte mare și bugetele conturate de clienți nu susțin acest trend.

Un alt segment în dezvoltare pentru CFL este transportul turistic. „Acest lucru, însă, nu se poate face cu aceeași flotă. Apelăm și la subcontractori, pentru că putem organiza evenimente unde flota CFL să nu fie îndeajuns, iar atunci avem nevoie de transportatori care respectă standardul stabilit de noi. Este o altă direcție de business, în care dorim să ne creștem cifra de afaceri”, a afirmat Cosmin Costache.

Votează transportatorul de persoane al anului AICI.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.