Asigurarea CMR prin LUTZ ASSEKURANZ – de ce?

Din experiența noastră, există unele lacune în acoperirea de asigurare oferită de furnizorii locali pe piața română și diferențe majore față de acoperirea oferită de Lutz Assekuranz.

Auzim mereu, în discuțiile cu clienții, că potențialii clienți cred că nu transportă produse electronice sau bunuri de mare valoare, ci doar câteva produse alimentare cu discount, bine cunoscute. Uneori, nici măcar nu cunosc conținutul încărcăturii (în special atunci când preiau containere din porturile maritime), dar presupun că nu există nimic valoros în ele.

Între timp, cei mai mulți comercianți și furnizori locali au în sortimentul lor dispozitive electronice.

Ce au în comun toate aceste dispozitive? Sunt livrate de către industria de transport și au o greutate redusă, dar o valoare de vânzare ridicată.

Discrepanța dintre despăgubirea pe baza a 8,33 DST, în conformitate cu articolul 23/3 CMR (aproximativ 10 euro/kg greutate brută) și valoarea reală a mărfurilor este enormă și poate pune în pericol existența transportatorilor, în cazul unei pierderi totale.

Iată un exemplu.

Să luăm o bicicletă electrică de 17 kg, cu o valoare comercială de 2.500 de euro (segment low-cost). În cazul unei pierderi totale (de exemplu, incendiu, furt din camion, accident grav etc.), aceasta duce la o despăgubire per kilogram de 170 de euro (față de aproximativ 10 euro per kilogram).

Diferența față de valoarea reală a bunurilor este, așadar, de 2.483 de euro per bicicletă! La 30 de biciclete încărcate (ceea ce nu reprezintă nici pe departe o încărcătură completă de camion!), diferența se ridică deja la 69.900 de euro.

Neglijență gravă

Până acum, mulți știu că limita de kilograme de la articolul 23/3 CMR este suspendată prin lege, dacă transportatorul este vinovat în mod intenționat sau echivalent intenționat – ceea ce înseamnă „neglijență gravă”, în majoritatea cazurilor (articolul 29 CMR). Iată câteva astfel de situații în care transportatorul devine responsabil pentru valoarea reală a bunurilor:

  • șofer beat
  • nerespectarea instrucțiunilor unui client (cum ar fi, de exemplu, utilizarea doar a locurilor de parcare păzite sau să nu parcheze deloc în anumite locuri)
  • viteză complet excesivă sau conducere necorespunzătoare, care duce la un accident
  • oboseală excesivă, din cauza nerespectării regulilor de odihnă
  • neblocarea vehiculului la traversarea zonelor periculoase – intruziunea unor terți
  • întreținere insuficientă a vehiculului, care duce la un incendiu etc.

Dacă nu aveți o poliță de asigurare CMR care să acopere despăgubirile în temeiul articolului 29 CMR, va trebui să plătiți dumneavoastră întreaga diferență față de valoarea bunurilor (sau, în cazul polițelor de asigurare de unică folosință, chiar mai rău: valoarea totală, deoarece acoperirea în temeiul articolului 23/3 încetează să se aplice)! Vă puteți permite asta?

După cum puteți vedea din exemplul de mai sus, aveți nevoie de o sumă asigurată deosebit de mare, mai ales în cazul unui art. 29 CMR! Vedem mereu cum concurenții încearcă să ademenească părțile interesate cu o acoperire separată, în temeiul articolului 29 CMR, dar, în scrisul cu litere mici, este garantată doar o sumă asigurată de câteva mii de euro (de exemplu, 50.000 de euro sau chiar mai puțin), ceea ce (după cum puteți vedea) este mult prea puțin!

Corect asigurați

Acoperirea obișnuită a asigurării oferite de Lutz Assekuranz include, pe de o parte, cererile de despăgubire bazate pe articolul 29 CMR (neglijență gravă/neatenție premeditată din partea angajaților) și, pe de altă parte, nu prevede în poliță o sublimită în acest sens, adică întreaga sumă asigurată standard (de obicei peste 1 milion de euro) este disponibilă pentru cererile de despăgubire de acest tip.

Element de protecție juridică

Cel puțin la fel de importantă ca și satisfacerea cererilor justificate de despăgubire este apărarea împotriva cererilor nejustificate de despăgubire formulate împotriva titularului poliței sau a asiguratului (transportatorul).

În practica de zi cu zi, vedem mereu cât de neștiutori sunt mulți dintre asigurători (în special, cei locali), în această privință.

Unii asigurători pur și simplu nu plătesc nimic – nici măcar costurile de apărare, ca și cum asigurarea de răspundere civilă ar fi o asigurare de proprietate – dacă transportatorul nu este răspunzător, dar este urmărit penal. Acesta este, desigur, cel mai rău caz.

Alții au convenit sublimite ridicole, în condițiile lor (de exemplu, 2.500 de euro per cerere de despăgubire), care nu sunt nici măcar în măsură să acopere integral cheltuielile de reprezentare și de judecată în primă instanță, în cazul unei proceduri judiciare împotriva clientului – prin urmare, transportatorul trebuie să suporte el însuși alte costuri.

Acoperirea de asigurare oferită prin intermediul Lutz Assekuranz acoperă costurile de apărare fără limită; clienții Lutz Assekuranz au la dispoziție cei mai experimentați și cei mai buni avocați în dreptul transporturilor.

În cazul în care este necesară o acțiune în instanță, fiecare etapă este discutată și coordonată în detaliu, asigurându-se că peste 90% din toate cazurile care ajung în instanță sunt câștigate de transportator.

Departamentul propriu de daune

Lutz Assekuranz se ocupă în mod proactiv de toate cererile de despăgubire acoperite de polița dumneavoastră „de la A la Z” – adică de la depunerea documentelor, până la plata finală a asigurării.

Promisiunea noastră:

  • Luăm legătura cu toate părțile implicate – adică reclamanții, proprietarii bunurilor, experții, martorii, autoritățile, asiguratorii etc. – asigurându-ne, astfel, că toate documentele/declarațiile relevante pentru decizie sunt disponibile rapid și complet.
  • Dacă avem nevoie de documente de la dumneavoastră și nu le primim prompt, vă vom reaminti!
  • Vă ținem la curent cu privire la stadiul cazului și coordonăm, împreună cu dumneavoastră, pașii esențiali.
  • Majoritatea angajaților noștri care se ocupă de daune au o experiență profesională în domeniul transporturilor și al dreptului și, prin urmare, sunt ideali pentru a evalua corect și prompt cazurile complexe.
  • Clienții Lutz Assekuranz economisesc costurile de personal, deoarece nu trebuie să angajeze personal suplimentar, pentru a se ocupa de reclamații.

Lutz Assekuranz se consideră a fi departamentul dumneavoastră de asigurări externalizat!

Contactați-ne și convingeți-vă de sprijinul nostru intensiv și de domeniul nostru unic de asigurare.

Permiteți-ne să vă consiliem!

Contactați-ne la:

e-mail: office@untrr.ro
sau
tel: 021.336.77.88

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.