Cogito, ergo sum

Ca și în viață… o afacere înseamnă o luptă… continuă, acerbă (uneori), obositoare, consumatoare de resurse… strategică, pasionantă, satisfăcătoare, valoroasă…

Radu Borcescu

Un amalgam cu ingrediente greu de controlat, în care am identificat două tendințe majore. „Egoismul” – pentru că facem tot ce putem să asigurăm supraviețuirea și prosperitatea firmei (pe care o deținem, sau la care suntem angajați). Sigur, vor apărea comentarii legate de unii angajați (nu puțini în transporturi și logistică), care nu ezită să-și saboteze angajatorul. Vom plasa acest fenomen la capitolul „boli vindecabile”. În orice caz, „egoismul” se preocupă în special de ceea ce se petrece în interiorul firmei – procese optimizate, alături de intrări cât mai puțin costisitoare, și maximizarea punerii în valoare a rezultatului final. Practic, ideea este să cumperi ieftin și să vinzi scump!

Cea de-a doua tendință, implică strategie și gândire pe termen lung și o putem numi „țel”, „credință”, sau „viziune”… sau toate la un loc. Nu este „generozitate” și nici nu diminuează șansele de supraviețuire ale firmei. Am putea considera că este de fapt „egoismul” ridicat la un alt nivel. Este șansa de a nu mai fi singur. Având acest „țel/credință/viziune”, poți începe construirea unei echipe adevărate în interiorul firmei, poți să îți asiguri furnizori care să își adapteze oferta la nevoile firmei tale și clienți stabili, care să îți asculte propunerile și să îți explice nevoile pe care le au… să își dorească să lucreze cu tine acum… și peste zece ani.

Cele două tendințe coexistă în toate firmele, indiferent de dimensiuni și vechime, și așa și trebuie, iar acest Ghid le atinge pe ambele, cu scopul de a informa și inspira. Iar această ediție este una specială, pentru că la realizarea ei am plecat cu convingerea că 2024 reprezintă un an ce oferă oportunități speciale. Nu ne așteptăm la un an cu realizări deosebite, din punct de vedere financiar, iar 2025 ar putea fi unul și mai dificil (spun unii specialiști), însă 2024 ar putea reprezenta perioada propice pentru plantarea „semințelor” care să asigure o traversare lină a anului viitor și apoi… noua etapă de dezvoltare!

Cogito, ergo sum! Această ediție a Ghidului dedicat managerului de transport și logistică reprezintă o invitație la un tip de gândire asemănător cu cel al unui fermier, la începutul primăverii. Dacă acum pregătim bine terenul…

Este o invitație la gândire liberă, dar în cunoștință de cauză, la stabilirea conștientă a direcției, vitezei și dimensiunilor, la creșterea calității comunicării, pentru a împărtăși propria misiune și a afla misiunea celorlalți, la întărirea „comunității”, pentru că împreună putem crește pasiunea și curajul, evitând „gândurile negre” ale singurătății.

Vă invit să descoperiți utilitatea acestui Ghid, ajuns la a 8-a ediție. Sunt doar 100 de pagini și aveți la dispoziție un an de zile (până apare următoarea ediție).

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Împreună mișcăm lucrurile!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.