DRIVE-TEST. MERCEDES-BENZ INTOURO: Flexibilitate și siguranță

Prezentat în premieră, în România, la începutul lunii iunie, noul Intouro se remarcă prin flexibilitate și economie, fără a pierde, însă, din vedere siguranța, specifică familiei de autovehicule Mercedes-Benz.

Dedicat transportului interurban, noul Mercedes-Benz Intouro a fost lansat în septembrie 2020 și a ajuns, în premieră, în România. Noul Intouro are un design nou, având partea frontală redesenată, inclusiv farurile și parbrizul.

Autovehiculul are o masă mai redusă cu cel puțin 300 kg, noua punte față este cu suspensie individuală a roților, iar accesul către masca față a fost optimizat. La interior, plafonul a fost proiectat pentru mai mult spațiu în picioare, iar punctul de lucru al șoferului seamănă tot mai mult cu cel al autocarelor, o contribuție în acest sens fiind adusă și de volanul multifuncțional.

Noul model dispune de o caroserie reproiectată, mai ușoară și cu aerodinamică optimizată, ce asigură o eficiență și mai mare. Astfel, consumul de combustibil a fost redus cu până la 3% față de modelul precedent.

Autobuzul, ce poate fi folosit pentru un spectru larg de aplicații de transport călători, va fi prezentat în cele mai importante orașe din țară.

Mercedes-Benz pur sânge

Înainte de a vorbi despre sistemele de siguranță ce scad în mod semnificativ riscul accidentelor, merită să spunem câteva cuvinte despre experiența la volanul acestui autovehicul. Postul de conducere oferă șoferului informațiile într-un mod prietenos, ușor de interpretat, iar comenzile sunt plasate la îndemână. Practic, te obișnuiești imediat cu toate elementele cockpitului. Autovehiculul este foarte manevrabil, fiind „lângă tine” chiar și în zonele cele mai aglomerate. Am apreciat mult flexibilitatea pe care ți-o oferă, transmisia ce asigură o plajă largă de turații pentru toate treptele de viteză și frânele precise, care, alături de retarder, te ajută să ajustezi corect viteza de deplasare, fără a crea disconfort călătorilor. Iar la drum lung… Există o expresie des folosită – „mașina se așază la drum”. Sunt puține autocare în care această expresie capătă atât de mult înțeles ca în cele produse de grupul Daimler, indiferent că vorbim despre Setra sau Mercedes-Benz. Iar noul Intouro nu face excepție.

O scurtă dezbatere am putea avea și în legătură transmisia manuală, așa cum a avut modelul testat. Cu siguranță, vor fi firme și șoferi care preferă varianta automată. Totuși, „disconfortul” provocat de schimbarea treptelor este mult diminuat de plajele largi pe care poți utiliza fiecare treaptă în parte. De altfel, discutăm de o cutie de viteze manuală cu șase trepte, iar modul în care se realizează efectiv trecerea dintr-o treaptă în alta împinge șoferul la o concentrare corectă și o atitudine calmă – schimbarea treptelor se realizează ușor, însă nu fără a necesita o anumită forță.

Însă cel mai important aspect rămâne, fără îndoială, senzația de siguranță pe care ți-o transmite autovehiculul, indiferent de viteza de rulare și condițiile de drum.

Premieră: Noul Intouro este echipat cu Active Brake Assist 5, ce încorporează mai multe sisteme de radare și o cameră frontală, pentru o și mai bună recunoaștere a obiectelor. În caz de pericol, sau dacă sunt detectați pietoni staționari sau în mișcare în raza radarelor, sistemul inițiază, automat, o frânare completă (ABA 4 asigura frânarea parțială).

Noul Intouro K

Dimensiuni (L/l/h): 10,74/2,53/3,36 m (cu climă)

Motor: OM936

Putere maximă: 295 CP

Cuplu maxim: 1.200 Nm

Cutie de viteze: GO 190 6+1 trepte

Locuri pe scaune: 49

Locuri în picioare: 22

Dotări: Line Assist, ABA 5, Tempomat, Faruri Xenon, Senzor de ploaie-lumină, Retarder, Clima, Keyless Start

ePBC: frână de parcare electro-pneumatică, cu blocare automată la oprirea motorului

Capacitate compartiment bagaje: 3,7 mc

Siguranța, la un alt nivel

Noul Mercedes-Benz Intouro ridică ștacheta în segmentul de autobuze interurbane la un nivel cu totul nou, printr-un grad de siguranță fără precedent pe acest segment, fiind, în același timp, un model de eficiență și funcționalitate.

Protejarea celor mai vulnerabili participanți la trafic, precum pietonii și bicicliștii, reprezintă un aspect extrem de important pentru Mercedes-Benz, în special în ceea ce privește transportul urban și interurban. Mercedes-Benz Intouro este primul autobuz ce dispune de un sistem unic de frânare în caz de urgență, Active Brake Assist 5 – sau ABA 5 – ce marchează o etapă importantă în creșterea siguranței rutiere. ABA 5 este primul sistem de asistență la frânare în caz de urgență disponibil pentru autobuze, la nivel mondial, ce poate efectua o oprire automată completă a autobuzului, cu scopul de a evita pietonii. Mai mult, în comparație cu predecesorul său, ABA 4, noul asistent poate efectua și o oprire automată completă pentru a evita obstacolele mobile sau staționare.

Sideguard Assist previne neatenția șoferului

Dintre noile echipări de siguranță disponibile pentru noul Intouro se distinge pachetul opțional Sideguard Assist, sistemul de asistență la viraje, cu funcție de detectare a pietonilor. Acesta sprijină șoferul în timpul virajelor, în zonele aglomerate. Prevăzut cu sisteme radar, Sideguard Assist semnalează obstacolele mobile, precum pietonii sau bicicliștii, dar și pe cele staționare. Datorită celor două sisteme de asistență, noul Intouro oferă un nivel de siguranță fără precedent, pentru autobuze. Împreună cu ESP ca echipare standard și alte sisteme, noul Intouro îmbină cele mai avansate tehnologii de siguranță dezvoltate de Mercedes-Benz pentru autobuze, până în prezent.

Cu o gamă largă de configurații, noile autobuze Mercedes-Benz Intouro acoperă o gamă extinsă de aplicații de transport călători. Fiind un autobuz cu podea ridicată și un compartiment generos pentru bagaje, Intouro poate fi folosit ca autobuz școlar, pentru transferuri, dar și pentru transportul angajaților sau excursii. Aerodinamica optimizată și noua caroserie mai ușoară asigură o și mai mare eficiență în materie de consum de combustibil. În funcție de modelul de operare al autovehiculului, consumul este cu până la 3% mai mic în varianta standard, față de generația anterioară, iar, cu pachetele opționale, consumul poate fi redus și mai mult.

Pentru început, Intouro este disponibil ca autobuz clasic, cu două axe, în două variante de lungimi, de 12,18, respectiv 13,09 m. Daimler Buses a anunțat, deja, extinderea gamei cu un vehicul compact, ușor de manevrat, care va măsura 10,75 m, și cu un autobuz cu trei punți, lung de 14,88 de metri.

Noul Intouro a primit, deja, distincția „Autocarul Anului 2021”, oferită de publicația Grupo Editorial Editec, în urma votului reprezentanților a 37 de companii de transport călători din Spania.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.