Încă 9 autobuze Karsan e-Atak, pe trasee la Focșani

Pe traseele de transport public din Focșani au intrat, de la 1 aprilie, încă 9 autobuze Karsan e-Atak, achiziționate cu fonduri europene.

Cele nouă autobuze electrice Karsan e-Atak se adaugă celorlalte șapte Karsan e-Jest deja folosite, din decembrie 2022, de Societatea de Transport Public Focșani. Autobuzele Karsan e-Atak sunt utilizate numai pe traseele din interiorul municipiului. „Vehiculele au fost achiziționate în cadrul proiectului «Modernizarea transportului public în Municipiul Focșani», prin care ne-am propus reducerea poluării în oraș, dar și asigurarea unor servicii de transport în comun de calitate. Obiectivul administrației locale este ca, până la finele acestui an, pe străzile municipiului Focșani să circule doar autobuze electrice”, a declarat primarul Cristi Valentin Misăilă.

Proiectul, implementat cu fonduri europene, are o valoare de peste 38,4 milioane de lei și prevede achiziționarea a 16 autobuze electrice, dintre care 9 de 10 m și 7 de 6 m, realizarea a 16 stații de încărcare lentă, a cinci de încărcare rapidă, precum și a unui sistem de ticketing și de informare a călătorilor. Autobuzele electrice folosite, deja, pe trasee au, în medie, o autonomie de 170 km, sisteme de informare traseu, sisteme de ticketing și sunt dotate cu rampă de acces pentru persoane cu mobilitate redusă și podea joasă, pentru a permite accesul ușor pentru bătrâni sau pentru părinții cu cărucioare. În paralel, se amplasează panouri fotovoltaice, ce vor asigura un sfert din energia electrică necesară încărcării autobuzelor electrice.

7 autobuze Solaris Urbino 12 electric, la Sighetu Marmației

Șapte autobuze electrice marca Solaris Urbino 12 electric au fost livrat societății de transport public urban din municipiul Sighetu Marmației, împreună cu două stații de încărcare rapidă și șase stații de încărcare lentă, conform contractului în valoare de 23,8 milioane de lei.

„Vehiculele, atât de necesare pentru înnoirea flotei auto de transport public în comun, au 28 de locuri pentru pasageri (dintre care 12 sunt accesibile de la podea coborâtă), 3 uși, podea joasă. Modelul electric a început să fie produs de compania poloneză din anul 1999, fiind updatat de mai multe ori, iar varianta finală livrată acum este cea mai recentă, cu standardul de design finalizat în 2019”, declară reprezentanții Primăriei Sighetu Marmației. Autobuzele achiziționate circulă pe cele mai importante rute de transport public în comun din municipiu.

Imagini cu troleibuzele Solaris care vor circula în București

Noile troleibuze Solaris cumpărate de Primăria Capitalei vor intra în circulație, în martie 2024, iar viceprimarul Stelian Bujduveanu a publicat pe Facebook imagini cu noile vehicule aflate în procesul de fabricație. O delegație formată din specialiști în transporturi și mobilitate urbană s-a aflat la fabrica Solaris Bus & Coach din Polonia, unde s-au stabilit ultimele detalii tehnice pentru livrarea celor 100 de troleibuze din gama de 12 m.

Viceprimarul a precizat că „acestea vor avea podeaua complet coborâtă și spațiu destinat cărucioarelor pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și vor avea o autonomie minimă de 20 km. Garanția funcționării este de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani, pentru fiecare troleibuz în ansamblu.”

Contractul pentru cele 100 de troleibuze a fost semnat la finele anului trecut, iar vehiculele vor fi cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu, în valoare totală de 290 de milioane de lei, plus TVA. Troleibuzele noi vor înlocui modelele Astra Ikarus, furnizate între 1996-1997. Totodată, sistemele de tracțiune pentru troleibuzele noi vor permite o reducere a consumului de aproximativ 25%. Viceprimarul Bujduveanu a mai spus că „în perioada imediat următoare, vom lansa procedura de achiziție pentru celelalte 22 de troleibuze pentru care am obținut fonduri prin PNRR.”

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.