LOGISTICA TREBUIE SĂ DEVINĂ INTERESANTĂ PENTRU TINERI. Gen Z, o nouă dinamică pentru industrie

Peisajul de business se confruntă cu o provocare semnificativă – lipsa personalului. Unul dintre efectele pozitive ale pandemiei, pe lângă digitalizarea forțată, în unele cazuri, a unor procese, este și conștientizarea importanței industriei de logistică, în economia țării. Cu toate acestea, atragerea tinerei generații pentru dezvoltarea unei cariere în domeniu necesită o abordare holistică.

Oana Nae

Generația Z este expertă în tehnologie, foarte conștientă din punct de vedere social și este atrasă de brandurile puternice, cu impact pozitiv asupra comunităților, sub umbrela cărora tinerii să își poată dezvolta o carieră cu sens.

Interacțiunea constantă dintre viitorii angajatori și viitoarea forță de muncă reprezintă, de fapt, un angajament și observăm o tendință din partea companiilor de a se îndrepta nu numai către facultăți, ci și către licee, pentru a-și face cunoscut brandul și pentru a crea o conexiune cu tinerii. Aceste interacțiuni îi încurajează pe cei din urmă să ia în considerare aceste companii, atunci când intră pe piața muncii.

În cadrul asociației de logistică, am dezvoltat programul ARILOG pentru Studenți încă din anul 2008, iar, în perioada recentă, am căutat să diversificăm acest program cu activități care să fie atractive pentru studenți și care să le permită companiilor membre să se poziționeze ca o autoritate în domeniu.

Programul se desfășoară pe mai multe direcții, în parteneriat cu Universitatea Politehnică (Facultatea de Transporturi și Departamentul de Logistică Industrială, în cadrul Facultății de Inginerie și Robotică Industrială) și cu Academia de Studii Economice (Facultatea de Business și Turism și programul de master Logistică Industrială).

În cadrul cursurilor, membrii asociației susțin prezentări și studii de caz despre activitatea pe care o desfășoară la locul de muncă.

În plus, de cele mai multe ori, aceiași membri organizează pentru studenți și o vizită practică în depozitul pe care îl gestionează, astfel încât să poată fi observate și procesele, ordinea operațiunilor, tehnologia utilizată, dar și inițiativele de sustenabilitate etc.

Ciclul se închide cu susținerea programului de practică, studenții având posibilitatea să simuleze un job într-o companie sau într-un departament de logistică, aplicând cunoștințele teoretice la scenarii din lumea reală.

În 2021, a demarat programul Școala de Vară ARILOG care funcționează mai degrabă ca un eveniment de networking între studenți și profesioniști.

Practic, pe parcursul unei săptămâni, tinerii participanți beneficiază de un cumul de cunoștințe teoretice și practice, pe cele mai importante tipuri de operațiuni, și construiesc relații profesionale cu breasla.

Cu cât există mai multe inițiative de acest gen și cu cât există mai multe companii care se implică în astfel de programe de interacțiune cu generația tânără, cu atât mai multe șanse sunt pentru industrie de a beneficia, în viitor, de o forță de muncă durabilă și dinamică.

O comunicare corectă, un pas mare spre viitorii angajați

Pentru a fi atractive, companiile ar trebui să comunice pe platformele de social media utilizate de Gen Z și să vorbească despre tehnologia pe care o utilizează în activitățile de transport și depozitare, despre campaniile reale de sustenabilitate pe care le implementează și despre valorile companiei, cu accent pe susținerea dezvoltării profesionale a tinerilor angajați. Și cel mai important este ca aceste lucruri despre care comunică să fie puse în aplicare întocmai.

Oana NAE

director executiv ARILOG

office@arilog.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.