MERCEDES-BENZ BUS: Intouro, versatilitate interurbană

Autobuzul interurban Mercedes-Benz Intouro aduce rentabilitate și flexibilitate, funcționalitate și confort personalizat pentru aplicații specifice, toate susținute de sisteme de asistență de pionierat. Acesta este dedicat operațiunilor interurbane și excursiilor. Mulțumită modularității, Intouro se adaptează perfect sarcinilor individuale.

Mercedes-Benz Intouro acoperă o gamă largă de aplicații. Aceasta cuprinde autobuze interurbane cu podea înaltă și compartimente pentru bagaje, autobuze școlare și autobuze-navetă, precum și autobuze confortabile pentru excursii de o zi și excursii de week-end.

Versiuni

Intouro de 12,18 m și Intouro M de 13,09 m sunt autobuze cu două axe. Intouro oferă standard 51 de locuri pentru pasageri și poate fi echipat cu maximum 55 de locuri. Intouro M, cu maximum 63 de locuri, oferă o manevrabilitate remarcabilă pentru un vehicul de dimensiunile sale. Intouro K (hibrid), cu două osii și o lungime de 10,75 m, este deosebit de manevrabil și poate acomoda până la 47 de pasageri. Este potrivit pentru excursii prin regiunile muntoase și pe străzile întortocheate din orașe și sate, precum și pentru excursii cu grupuri mici. Intouro L, de 14,88 m, trei axe și 71 de locuri pentru pasageri în standard, este soluția pentru rutele interurbane cu un volum foarte mare de pasageri.

Toate cele patru versiuni ale Intouro acoperă segmentul tradițional de autobuze interurbane cu podea înaltă, cu o înălțime a culoarului central de 860 de milimetri. Compartimentul pentru bagaje îndeplinește cerințele pentru o călătorie scurtă, cu sejur peste noapte.

Siguranță îmbunătățită

Autobuzul interurban Intouro se bazează pe o platformă electrică/electronică îmbunătățită. Printre altele, formează baza pentru cea mai recentă generație de sisteme de asistență, cum ar fi asistentul de frânare de urgență Active Brake Assist 5 (ABA 5) și, astfel, stabilește o nouă etapă în dezvoltarea siguranței. ABA 5 folosește o combinație între un sistem radar și un sistem de cameră. Acest sistem opțional de asistență a șoferului poate executa automat o manevră de frânare maximă pentru a opri vehiculul în cazul unor obstacole staționare și în mișcare, precum și pentru pietonii în mișcare și persoanele care se opresc brusc. Dacă există riscul unei coliziuni cu un pieton, ABA 5 avertizează șoferul autobuzului, vizual și acustic. În același timp, inițiază frânarea parțială. Dacă șoferul nu reacționează, frânarea de urgență până la oprirea vehiculului este inițiată automat.

Asistentul opțional la viraje Sideguard Assist, cu protecție pentru pietoni, îl sprijină pe șofer când virează în zonele urbane și protejează eficient utilizatorii vulnerabili ai drumului, cum ar fi pietonii și bicicliștii. Sideguard Assist oferă, de asemenea, avertismente privind obstacolele staționare în raza de viraj, cum ar fi stâlpii de semafor sau stâlpișori. De asemenea, avertizează șoferul atunci când schimbă benzile spre dreapta la viteze de peste 36 km/h. Totodată, sprijină șoferul atunci când trece pe lângă un biciclist în afara zonelor urbane, sau când schimbă benzile, pe drumurile cu mai multe benzi.

Concept flexibil

Acesta include, printre altele, afișaje de destinație de diferite dimensiuni și acces cu lățime simplă sau dublă, pentru ușa centrală. Scaunele și suporturile pentru bagaje acoperă operațiunile de la servicii interurbane programate, până la excursii de week-end și mini-vacanțe. În plus, există variante personalizate de încălzire și climatizare, două motoare în trei niveluri de putere și patru transmisii diferite.

Caroseria lui Intouro este practică și funcțională, în concordanță cu activitatea sa de bază, ca autobuz de serviciu regulat interurban. Asta se remarcă începând de la parbrizul înclinat abrupt deasupra elementelor de design tipice Mercedes-Benz, constând din grilă, faruri, și până la liniile drepte de pe laterale. Spatele lui Intouro a fost, de asemenea, modelat pentru a îndeplini standardele de funcționalitate, clapeta compartimentului motor neavând fante de ventilație. Prin urmare, caroseria este ușor de curățat și poate fi echipată cu ușurință, cu inscripții sau reclame ale companiei.

3% mai puțin combustibil

Suprafața vitrată mare a parbrizului și inclinația acestuia, geamurile încastrate și ușile care se închid etanș, precum și un orificiu de aerisire montat pe acoperiș, în față, îmbunătățesc aerodinamica, reduc consumul de combustibil și reduc zgomotul vântului în interior. Dacă Intouro este utilizat la călătorii scurte, care implică deplasări frecvente pe autostradă, se recomandă utilizarea mecanismului de coborâre a caroseriei la viteze mari, disponibil opțional, pentru a reduce consumul de combustibil.

Masa este, de asemenea, redusă cu o medie de aproximativ 300 kg, pentru a optimiza aerodinamica. În funcție de aplicație, consumul în versiunea standard este cu până la 3% mai mic decât la modelul anterior. Un potențial suplimentar de economisire este oferit de sistemul opțional de monitorizare a presiunii în anvelope (TPM). Presiunea corectă în anvelope reduce consumul de combustibil și uzura acestora. De asemenea, TPM poate atrage atenția asupra deteriorării anvelopelor într-un stadiu incipient. Economii suplimentare sunt posibile și cu alte opțiuni, cum ar fi coborârea automată a vehiculului la viteze de autostradă și în varianta hibridă.

La Mercedes-Benz Intouro, designul și dezvoltarea tehnică sunt interconectate perfect, pentru a oferi o eficiență economică maximă.

Modularitate

Compartimentul pentru pasageri al lui Intouro are un design modular. Echipamentul său îl face potrivit pentru o paletă largă utilizări, de la autobuzul interurban, orientat spre costuri, până la versiunea confortabilă dedicată excursiilor și călătorii scurte. În cazul în care vehiculul este destinat utilizării ca autobuz școlar, intrarea poate fi coborâtă cu câțiva centimetri prin montarea anvelopelor disponibile opțional (275/70 R 22,5) în locul anvelopelor standard (295/80 R 22,5).

Autobuzele pentru operațiuni de servicii interurbane sunt prevăzute cu o zonă specială vizavi de ușa centrală, pentru pasagerii în picioare sau transportul unui cărucior sau scaun cu rotile, acesta din urmă putând să fie fixat pe podea. La cerere, pot fi instalate centuri de prindere pentru scaune cu rotile, inclusiv un sistem de aducere în interior a scaunului. Sistemul scurtează, astfel, timpul neoperațional de așteptare în stații.

Alternativ, Intouro poate fi furnizat cu scaune sau cu o platformă interschimbabilă detașabilă rapid, vizavi de ușa centrală. În zona din jurul ușii centrale cu lățime dublă, un scaun dublu pivotant este disponibil opțional pentru a maximiza spațiul de scaun pe rutele interurbane mai lungi.

Motoare

Lanțul cinematic al lui Intouro se bazează pe componente economice care au fost încercate și testate în mod repetat. Se potrivesc perfect unul cu celălalt. Motorul compact Mercedes-Benz OM 936, cu șase cilindri în linie, cu o cilindree de 7,7 l, este amplasat în partea din spate a vehiculelor cu două axe. Este disponibil în două niveluri de putere, cu 299 CP și 1.200 Nm cuplu sau 354 CP și 1.400 Nm. Intouro L, cu trei axe, este echipat standard cu motorul Mercedes-Benz OM 470, cu șase cilindri în linie și o cilindree de 10,7 l. Acesta Furnizează 394 CP și un cuplu maxim de 1.900 Nm.

Toate motoarele respectă cea mai strictă variantă a standardului de emisii Euro VI. Cu capacitatea sa standard de 340 de litri, rezervorul de combustibil este configurat și pentru distanțe sau excursii mai lungi. Curățarea gazelor de eșapament se realizează folosind metoda de încredere a filtrelor de particule și tehnologia SCR cu injecție AdBlue. Rezervorul de AdBlue este situat aproape de puntea spate. Acest lucru reduce riscul de alimentare incorectă. În același timp, rezervorul este, de asemenea, poziționat mai aproape de căldura transmisiei, reducând, astfel, nevoia de a încălzi AdBlue la temperaturi sub zero. Capacitatea rezervorului este de 35 l pentru Intouro K (hibrid) și de 53 l pentru toate celelalte modele. Acest lucru asigură o autonomie lungă, fără realimentare.

În standard, în combinație cu motorul Mercedes-Benz OM 936 este cuplată o transmisie manuală cu șase trepte. Opțional este disponibilă, pentru varianta de putere de 354 CP, transmisia complet automatizată Mercedes GO 250-8 PowerShift, cu opt trepte. Această transmisie este în standard în combinație cu motorul OM 470 de pe Intouro L. La cerere, Mercedes-Benz va furniza toate cele trei variante de motorizare cu transmisii automate Voith sau ZF, cu convertor de cuplu. În cazul variantei ZF, se folosește cel mai recent produs, ZF Ecolife 2. În ambele cazuri, puterea de propulsie este transferată către axa hipoidă Mercedes-Benz RO 440, economică și silențioasă. A fost dezvoltată special pentru utilizare în autobuze și s-a dovedit a fi potrivită pe alte modele, precum și pe modelul predecesor al lui Intouro.

Intouro Hibrid

În timp ce accentul se pune pe sistemele de propulsie complet electrice pentru traficul urban, Daimler Buses se bazează pe un modul hibrid pentru transportul interurban. Unitatea de propulsie hibridă poate fi furnizată pentru toate modelele Intouro cu două axe, echipate cu o transmisie automată, cu convertor de cuplu. Modulul hibrid și-a făcut debutul pe autobuze interurbane, în august 2022, cu hibridul Intouro K, un autobuz interurban versatil, deosebit de manevrabil și extrem de economic, care oferă o gamă largă de posibilități de utilizare.

Funcția de bază a hibridului Intouro este extrem de simplă. Componenta de bază este un motor electric suplimentar, care acționează ca un alternator, în timp ce autobuzul frânează și decelerează în modul de depășire, transformând, astfel, energia de frânare în electricitate. Această putere este stocată și este pusă la dispoziție motorului electric, pentru a susține motorul cu ardere, în special în timpul solicitărilor de putere mare: atunci când vine vorba de deplasare, dar și la accelerare și pentru a susține ralantiul.

Motorul electric este un ansamblu în formă de disc, cu electronică de putere integrată și o grosime de 8 cm, care este introdus între motorul cu ardere și transmisia automată. Puterea sa este de 14 kW, cu un cuplu de 220 Nm. În plus, o ușoară accelerare a motorului electric la ralanti îmbunătățește eficiența motorului cu ardere. Acești factori duc la o reducere a consumului de combustibil. La Intouro, acest lucru este deosebit de evident în operațiunile locale și suburbane, unde șoferul alternează constant între pedalele de accelerație și de frână. Cu acest mod de utilizare, se poate obține o reducere de până la 5%.

Curentul generat de recuperare este stocat în condensatoare cu două straturi (supercaps). Acestea se caracterizează printr-o densitate mare de putere. Ele nu sunt sensibile la vârfurile de putere mari și se laudă cu o durată de viață lungă. Spre deosebire de baterii, supercaps-urile sunt potrivite în mod ideal pentru schimbările constante și rapide dintre încărcare și descărcare, la oprire și pornire. Hibridul Intouro are nevoie doar de o singură manevră de frânare, de la 50 km/h până la oprire, pentru a încărca unitățile de stocare a energiei.

Sistemul de stocare a energiei al hibridului Intouro este format din două module. Fiecare modul conține 16 supercaps-uri, totalizând o capacitate de 88 Wh, și sunt montate în spate, pe partea stângă a plafonului vehiculului, pentru a economisi spațiu. Un capac protejează modulele de influențele externe și razele solare. În același timp, un panou lateral perforat asigură răcirea necesară, cu ajutorul curentul de aer.

Având lungimea de 10,75 m și o rază de virare de doar 18,34 m, compactul hibrid Intouro K este deosebit de manevrabil. În același timp, este un autobuz cu drepturi depline, cu toate caracteristicile remarcabile ale familiei Intouro. Corespunzător zonei sale extinse de aplicare, care se extinde de la excursii prin regiuni muntoase și pe drumuri înguste în orașe și sate, până la excursii cu grupuri mici, este disponibil în numeroase variante, de la autobuze interurbane cu podea joasă, până la autobuze orientate spre excursii și plimbări de weekend.

Dotările includ afișaje de destinație, o intrare cu lățime simplă sau dublă în centru și două lifturi diferite, pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Scaunul șoferului Intouro K este perfect ergonomic și orientat către șofer. De la aspectul său vizual până la comenzi și instrumente, inclusiv un afișaj color, cockpit-ul de înaltă calitate este la fel de luxos ca într-un autocar de turism cu drepturi depline.

Puterea motorului Intouro K este de 220 kW (299 CP) sau 260 kW (354 CP). Companiile pot alege chiar dintre patru variante de transmisie: transmisie manuală cu șase trepte, transmisie Mercedes-Benz PowerShift complet automatizată, sau transmisie automată cu convertor de cuplu fabricată de Voith sau ZF.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.