RETRO #tbt 10 ani. Transportul de pasageri, în 2011

În episoadele RETRO din edițiile anterioare, am reamintit cum stăteau lucrurile în materie de transporturi generale și logistică, acum recapitulăm cele mai importante repere ale transportului de persoane de la mijlocul anului 2011.

foto: Jean-Mihai Pîlșu

Legislație și control

„La transportul de persoane, sunt sute de autocare și microbuze care au rămas fără numere de înmatriculare, iar operatorii care le dețineau au primit sute de milioane de lei amendă (pentru fiecare mașină). De ce? Pentru că a apărut o lege «anti-piraterie», care acționează exact împotriva celor pe care ar trebui să îi protejeze.”, puncta Radu Borcescu, în editorialul său.

  • Liberalizarea” se vedea mai aproape ca niciodată. Ordonanța privind transporturile rutiere, pe care Guvernul trebuia să o emită în această vară, putea prevede liberalizarea transportului național de călători, ceea ce născuse multă tensiune în piață.
  • Agresiunea în trafic și fraudele privind tahograful digital au reprezentat subiectele principale de discuții cu ocazia schimbului multilateral de experiență desfășurat, în aprilie 2011, la București, organizat sub egida organismului european Euro Controle Route (ECR).

    Evenimentul Euro Controle Route

Piață

  • Guvernul renunța la privatizarea integrală a TAROM și la vânzarea de pachete minoritare ale aeroporturilor din București și Timișoara, astfel că intenționa să cedeze maxim 20% din acțiunile TAROM prin listare la Bursă, sau prin vânzarea pachetului unui investitor strategic, se arăta în scrisoarea de intenție convenită de Guvern cu FMI.
  • Carpatair extindea operațiunile din Constanța, prin lansarea unei curse directe către Istanbul, cu o frecvență de trei zboruri pe săptămână.
  • Cum s-a adaptat la piață un dealer care vindea 350 de vehicule în 2008 și a ajuns să vândă doar 20 în doi an și jumătate? Prin reducerea drastică a costurilor și diversificarea activității, a explicat detaliat Magda Peșu, director vânzări Anadolu Automobil Rom, într-un interviu pentru ZIUA CARGO.

    Magda Peșu
  • Setra sărbătorea, la începutul lunii mai 2011, la Ulm, 60 de ani de existență. Aniversarea festivă a fost urmată de plimbări cu oldtimer-ele de legendă, ce au putut fi conduse de jurnaliștii prezenți la eveniment.
  • Aniversarea Setra – 60 de ani
  • RATB demara, în mai 2011, eliminarea biletelor de hârtie.
  • „Vrem să eliminăm frauda. Rămân cardurile ACTIV, MULTIPLU și plata cu cardul bancar”, anunța directorul general, Adrian Criț. Se discuta și de proiectul introducerii „autobuzelor de noapte”.

    Adrian Criț (foto: Jean-Mihai Pîlșu)
  • Mercedes-Benz lansa o nouă generație a autobuzului Citaro, cea de a doua.
  • Consiliul Municipal din Adelaide (Australia) făcea pionierat în transportul „verde”, introducând în sistemul public primul autobuz electric din lume alimentat cu energie solară.
  • KIA prezenta conceptul KV7, un „activity van” ce voia să reprezinte o provocare aruncată ideii că van-urile sunt strict pentru transportul familiilor numeroase. KV7 exprima o viziune a unui vehicul cu capacitatea funcțională de a transporta mai multe persoane și bagajele lor, fiind, în același timp, și un „social hub” pentru grupuri de prieteni și căutători de aventură.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.