Urbino 9 LE, noul autobuz electric Solaris

Producătorul polonez a prezentat, online, într-un format interactiv, cel mai recent produs al său, autobuzul Urbino 9 LE electric, de 9 metri, cu podea joasă de acces. Solaris a conceput acest autobuz atât pentru rutele urbane, cât și pentru cele interurbane, fiind o soluție pentru zonele aglomerate.

Pe lângă autobuzul electric Urbino 15 LE, aflat deja în portofoliul producătorului, modelul 9 LE reprezintă încă o opțiune din gama electrică Solaris, care îndeplinește cerințele atât pentru clasa de vehicule I, cât și pentru a II-a.

Mulțumită dimensiunilor sale compacte, acesta poate fi utilizat atât pe străzile înguste ale orașelor, cât și pe șosele abrupte și în viraje strânse, precum cele din zonele montane. Vehiculul a fost proiectat în așa fel încât interiorul său să poată fi adaptat cerințelor de omologare de clasa I sau clasa a II-a.

Propulsie și baterii

Urbino 9 LE este echipat cu un motor central electric, cu o putere de vârf de 220 kW. Motorul este răcit cu lichid, iar puterea motrice este transmisă la a doua punte a vehiculului. Sistemul de propulsie este alimentat de energia stocată în bateriile Solaris High Energy, cu o densitate de energie mai mare, și care sunt reîncărcabile în principal pe timp de noapte.

Capacitatea maximă a bateriilor High Energy pentru autobuzul electric Urbino 9 LE se ridică la peste 350 kWh. Opțional, autobuzul poate fi echipat cu modelul de baterii Solaris High Power, concepute pentru încărcare rapidă de mare putere peste noapte.

Reîncărcarea

Bateriile se pot reîncărca în mod convențional, folosind o conexiune plug-in. În plus, există o opțiune de a monta un pantograf pe plafon, existând trei tipuri de pantografe. În afară de cel convențional, se poate opta pentru noi soluții de încărcare rapidă. De exemplu, un pantograf inversat, care până acum nu a fost disponibil pentru versiunea anterioară a autobuzului electric, Urbino 8.9 LE.

O altă opțiune este un tip complet nou de pantograf, ce poate opera la o înălțime mai ridicată, fapt ce permite ca reîncărcarea să se poată efectua la diferite înălțimi. La fel ca în cazul altor autobuze electrice fabricate de Solaris, toate soluțiile disponibile pot fi personalizate în funcție de preferințele clienților și, astfel, pot fi compatibile cu infrastructura de încărcare existentă sau planificată a operatorului.

Mai mult confort pentru pasageri

Designerii noului model lansat s-au ocupat de confortul călătorilor. Distanța crescută între scaune asigură un confort ridicat de călătorie, care îndeplinește și standardele Bus Nordic. Noua linie de design oferă mai mult spațiu în spatele autobuzului, ceea ce îmbunătățește calitatea călătoriei. Autobuzul poate găzdui orice tip de aer condiționat din toate cele disponibile în gama Solaris, inclusiv cel care utilizează o pompă de căldură. Varianta din urmă folosește aerul aspirat din exterior pentru a atinge temperatura corectă a vehiculului. Acest lucru îi permite să sporească eficiența energetică a vehiculului și se traduce direct printr-o autonomie mai mare.

În ciuda dimensiunilor sale compacte, vehiculul are spațiu pentru un număr mare de locuri, cele mai multe orientate spre înainte. Numărul maxim de locuri pentru ambele clase de vehicule este de 27. Pasagerii vor urca pe ușile amplasate într-un sistem 1-2. Mai mult, autobuzul oferă spații dedicate pentru pasagerii cu dizabilități sau pentru cei care călătoresc cu cărucioare pentru bebeluși sau cărucioare cu rotile, precum și scaune dotate cu ISOFIX, un sistem care permite transportul în siguranță a scaunelor pentru copii. În funcție de dotări, vehiculul de clasa I oferă spațiu pentru 73 de călători, în timp ce vehiculul de clasa a II-a poate primi 60 de pasageri în total.


Soluții complexe pentru siguranță

Noul model de autobuz electric Solaris se mândrește cu sisteme inovatoare, pentru a îmbunătăți în continuare siguranța atât a pasagerilor, cât și a șoferului. O planșă de bord interactivă a conducătorului auto combină numeroase funcții avansate de siguranță și oferă acces la sistemele automate avansate de asistență a conducătorului auto (ADAS). Gama largă de soluții include, printre altele, sistemul MirrorEye (un set de camere care înlocuiesc oglinzile convenționale și arată, în timp real, șoferului zona din jurul autobuzului).

Problema unghiurilor moarte a fost rezolvată cu ajutorul sistemului Mobileye Shield+, care notifică șoferul folosind alerte acustice și vizuale despre orice pietoni sau vehicule aflate în apropierea autobuzului. Mai mult, Urbino 9 LE electric este complet adaptat pentru a fi integrat cu propriul sistem de gestionare a flotei la distanță, numit eSConnect, care asigură telemetrie completă, analiza datelor și programarea la service nu numai pentru defectele care au apărut deja, ci și folosind predicția în legătură cu potențiale probleme ce ar putea apărea în viitorul apropiat.

Deja pe străzi

Primele autobuze electrice Urbino 9 LE au fost un element de interes pentru piața europeană iar până acum Solaris a semnat contracte pentru 17 unități. În 2021, datorită unui contract cu operatorul Società Autobus Servizi d’Area, opt autobuze se vor îndrepta spre orașul italian Bolzano.

Alte Urbino 9 LE comandate vor rula pe străzile orașelor poloneze. Șase vehicule au fost achiziționate de orașul Żyrardów, două unități de către Cieszyn și una de către un operator din Zawiercie.

Experiență

Polonezii de la Solaris au o vastă experiență în ceea ce privește producția de vehicule cu emisii zero. Până în prezent, producătorul a furnizat aproape 3.000 de astfel de vehicule clienților săi. Lansarea celui mai mic vehicul electric disponibil în gama Solaris (autobuzul electric Urbino 8.9 LE) a avut loc acum 10 ani. Prin lansarea lui Urbino 9 LE, un autobuz mai versatil și mai flexibil, proiectat exclusiv pentru emisii zero, s-a alăturat gamei Solaris. Noul model este construit folosind soluții aplicate vehiculelor de nouă generație și este conceput pentru a servi nevoilor pieței europene de transport de persoane.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.