WELLBEING PENTRU GENERAȚII DIFERITE (I). Prin alte „lentile”

Starea de bine (wellbeing) reprezintă un aspect important al vieții noastre, care influențează atât sănătatea noastră fizică cât și pe cea emoțională și mentală. De aceea, în actuala configurație a pieței muncii, este important să înțelegem cum diferite generații experimentează și se raportează la starea de bine și cum valorile și modul în care se raportează la viață, în general, pot influența calitatea vieții.

Marius Dumitrenco Keller

Termenul „generații” se referă la grupuri de oameni care s-au născut și au crescut într-o perioadă particulară de timp. Fiecare generație are propriile „lentile” și valori unice care le modelează perspectivele și comportamentele.

Baby boomers

Baby boomers, născuți între 1946 și 1964, au crescut într-o perioadă de prosperitate economică și schimbări sociale. Ei pun un mare preț pe securitate și stabilitate financiară, ceea ce influențează modul în care se raportează la ceea ce numim stare de bine. Baby boomers își prioritizează adesea carierele și lucrează din greu pentru a atinge succesul, dar pot neglija alte aspecte ale vieții lor, precum relațiile sau hobby-urile personale.

Generația X

Generația X, născută între 1965 și 1980, a crescut într-o perioadă de incertitudine economică și schimbări sociale. Ei pun un mare preț pe echilibrul între viața personală și profesională și își prioritizează relațiile și interesele personale. Generația X este adesea independentă și autonomă, dar poate avea probleme cu sentimentul de izolare și disconfort, într-o lume tot mai conectată prin tehnologie.

Millennials

Millennials, născuți între 1981 și 1996, au crescut într-o perioadă de avansare rapidă a tehnologiei și schimbări sociale. Ei pun un mare preț pe diversitate, incluziune și justiție socială și sunt adesea pasionați de a aduce un impact pozitiv în lume. Millennials sunt adesea deschiși și acceptă diferite stiluri de viață și credințe diverse, dar pot avea probleme cu presiunea de a reuși într-un mediu competitiv de muncă.

Gen Z

Gen Z, născuți după 1997, au crescut într-o lume mai conectată ca niciodată. Ei sunt adesea numiți „nativi digitali” și sunt confortabili cu tehnologia și social media. Gen Z este pasionată de diversitate și incluziune socială și caută cauze sociale care să aducă o schimbare pozitivă în lume. Ei pun un mare preț pe creativitate, autenticitate și exprimare personală, dar pot avea probleme cu sentimentele de anxietate și incertitudine într-o lume în schimbare rapidă.

Este important să recunoaștem faptul că fiecare generație are propriile sale experiențe și provocări unice care pot afecta sentimentul lor de wellbeing.

Dar mai mult despre cum putem lucra cu fiecare generație în parte (și cu toate în același timp) veți putea afla în edițiile viitoare ale revistei.

(Va urma)

Marius DUMITRENCO-KELLER

trainer și psihoterapeut

marius.dumitrenco@gmail.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.