Parlamentul UE votează împotriva interzicerii totale a motoarelor neelectrice

Parlamentul UE și-a adoptat poziția cu privire la noile standarde de CO2 pentru camioane și autobuze și este acum pregătit pentru negocieri cu statele membre ale UE. Parlamentul a adoptat în mare măsură pozițiile Comisiei UE, dar a adăugat o scăpare pentru combustibilii sintetici în camioane.  Deputații europeni sunt de acord cu propunerea Comisiei prezentată în februarie, potrivit căreia începând cu 2030, ar trebui să fie permise numai autobuzele urbane noi cu emisii zero. Cu toate acestea, au propus o scutire temporară până în 2035 pentru autobuzele urbane alimentate cu biometan, sub rezerva unor condiții stricte.

Pentru camioanele medii și grele „inclusiv autospeciale” precum vehiculele de colectare a gunoiului, basculantele sau autobetonierele și autocarele, votul Parlamentului prevede că emisiile de CO2 ale flotelor trebuie reduse cu 45% din 2030, 65% din 2035 și 90% din 2040 – anul de referință în toate cazurile este 2005.

De altfel, documentul a fost adoptat cu 445 de voturi pentru, 152 împotrivă și 30 de abțineri. Cu această poziție, Comisia și Parlamentul UE pot intra acum în negocierile finale privind legislația cu Consiliul. Statele membre UE, pe de altă parte, vor chiar să amâne eliminarea treptată a motoarelor cu ardere în autobuzele urbane din 2030 până în 2035. Conform dorințelor Parlamentului, emisiile de CO2 ar trebui, prin urmare, să scadă masiv, iar vehiculele ar trebui să devină aproape fără emisii până în 2030 sau 2040 – dar numai repede.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.