UE va impune, în iulie, taxe pentru vehiculele electrice din China

Impunerea de taxe planificată din iulie este încă provizorie. Statelor membre ale UE li se va cere să voteze tarifele. Taxele sunt introduse, de obicei, pentru cinci ani.

Comisia UE afirmă, de asemenea, că „a contactat autoritățile chineze pentru a discuta și a explora modalități posibile de a rezolva problemele identificate”. În cazul în care discuțiile nu conduc la o soluție, „aceste taxe compensatorii provizorii vor fi introduse începând cu 4 iulie”.

Guvernul german, cu sprijinul Suediei și Ungariei, s-a pronunțat împotriva majorării tarifelor. Suedia a susținut probabil poziția germană, din cauza Volvo. Volvo Cars face parte din grupul chinez Geely și, prin urmare, folosește fabricile Geely din China, pentru producția sa globală. Franța și Spania, pe de altă parte, sunt susținători puternici.

Potrivit Comisiei UE, producătorul de automobile BYD este supus unei taxe speciale, de 17,4%; pentru Geely, este de 20 la sută, iar pentru SAIC, 38,1 la sută. Tarifele pentru acești trei producători de automobile sunt atât de specifice, deoarece au fost „eșantionate” în ancheta Comisiei UE privind ajutorul de stat chinez. Adică, UE a determinat cât ajutor guvernamental au primit producătorii de automobile, permițându-le să-și ofere vehiculele electrice în Europa la un preț mai mic.

Pentru toți ceilalți producători de vehicule electrice din China care au cooperat cu ancheta antisubvenție a UE „dar nu au fost eșantionați”, se vor aplica tarife de 21%, în medie. Pentru producătorii care nu au cooperat, taxa va fi de 38,1%. Tesla, care construiește Modelul 3 în Shanghai și îl exportă în Europa, „poate primi o taxă calculată individual, în stadiul definitiv”.

Dan ATHANASIU
dan.athanasiu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.