Comerțul electronic a influențat creșterea cu 7,2% a volumului de livrări UPS în T2 2014. Profitul net per acțiune a urcat cu 7,1%

UPS (NYSE:UPS) anunță rezultatele financiare înregistrate în al doilea trimestru din 2014 și raportează câștiguri per acțiune diluată de 1,21 de dolari, în creștere cu 7,1% față de rezultatele obținute în perioada similară a anului trecut. Expedierile generate de comerțul electronic pe teritoriul Statelor Unite, alături de creșterea semnificativă a livrărilor la export, au contribuit la o creștere de 7,2% în totalul livrărilor globale de colete.

Așa cum a anunțat anterior, UPS a finalizat transferul de fonduri care să asigure planul de asistență medicală post-pensionare anumitor angajați afiliați sindicatului International Brotherhood of Teamsters. Astfel, câștigurile per acțiune diluată în trimestrul doi au scăzut cu 57%, la valoarea de 0,49 de dolari.

„Creșterea solidă a veniturilor în acest trimestru reprezintă o dovadă a alinierii portofoliului UPS cu cerințele clienților, compania impunându-se drept un furnizor  excelent de servicii logistice”, a declarat Scott Davis, președinte și CEO UPS.

„Așa cum am declarat anterior, 2014 este anul investițiilor strategice realizate în favoarea clienților. Oferim noi beneficii și capacitate sporită de gestionare a serviciilor, totul pentru a satisface nevoile unei piețe aflate în continuă schimbare”, a adăugat el.

Poziția privind lichiditățile

În primele șase luni ale anului, încheiate la 30 iunie, UPS a generat un flux de numerar de 1 miliard de dolari. Compania a plătit dividende de 1,2 miliarde de dolari, o creștere de 8,1% per acțiune față de anul anterior, și a răscumpărat 13,7 milioane de acțiuni pentru aproximativ 1,4 miliarde de dolari.

Fluxul de numerar a fost redus cu suma de 2,3 miliarde de dolari, transferată către fondul destinat acoperirii cheltuielilor cu asistența medicală post-pensionare ale anumitor angajați.

Colete pe piața internă a SUA  

Veniturile totale înregistrate pe piața internă a SUA s-au apreciat cu 5,2%, până la 8,7 miliarde de dolari. Volumul zilnic de colete a crescut cu 7,4%, în primul rând datorită transporturilor UPS Ground și Deferred, care au înregistrat creșteri de 8,1%, respectiv 5,4%. Profitul operațional ajustat a fost de 1,2 miliarde de dolari, cu o creștere de 3,0% față de perioada similară a anului 2013.

Rezultatele obținute de UPS în trimestrul al doilea reflectă costuri de exploatare suplimentare asociate cu serviciile de transport feroviar și investițiile realizate pentru îmbunătățirea capacităților operaționale și extinderea capacității rețelei.

Pe o bază raportată, profitul operațional a scăzut cu 82%, până la 209 milioane de dolari, pe fondul transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asistența medicală post-pensionare.

Creșterea înregistrată pe segmentul serviciilor de expediție la sol a fost determinată, în principal, de numeroasele colete cu greutate redusă din comerțul electronic.

Serviciul UPS SurePost a înregistrat o creștere mai mare de 60% comparativ cu perioada similară a anului anterior și a reprezentat aproximativ jumătate din creșterea totală.

Veniturile totale per colet au scăzut cu 2,0% în condițiile în care creșterea tarifelor de bază a fost compensată de mixul de clienți și produse. Scăderea a fost determinată mai ales de cererea în creștere pentru serviciul UPS SurePost, iar randamentele au fost influențate de creșterea provenită din segmentul marilor companii.

Colete internaționale

Veniturile din expediții internaționale a coletelor au crescut procentual cu 6,2%, reprezentând 190 de milioane de dolari, până la 3,3 miliarde de dolari. Creșterea livrărilor la export a dus la o expansiune a veniturilor pe acest segment. Profitul operațional ajustat s-a apreciat cu 4,4%, până la 471 de milioane de dolari.

Pe o bază raportată, profitul operațional a scăzut cu 7 milioane de dolari, până la 444 de milioane de doari, ca urmare a transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asistența medicală post-pensionare.

Livrările la export au crescut cu 9,1% față de perioada similară a anului trecut, iar creșterile au fost înregistrate în toate regiunile în care UPS operează. În Europa s-a înregistrat cea mai mare creștere, de peste 13%, în timp ce livrările la export în Asia s-au apreciat cu peste 6%. Serviciile domestice din afara SUA au crescut cu 4,8%, pe fondul creșterii de pe teritoriul european.

Venitul mediu per colet a scăzut cu 1,7% față de perioada similară a anului trecut, reflectând un declin de 4% în randamentul exporturilor. Produsele non-premium au continuat să le despășească în consum pe cele premium, ca urmare a orientării clienților spre alternative mai ieftine. Transporturile pan-europene au generat câștiguri de două cifre, fapt ce a contribuit la scăderea veniturilor per colet.

Creșterea volumului de expediții rapide în Europa a dus la achiziționarea cu costuri ridicare a unor spații suplimentare de stocare pe termen scurt, de la partenerii locali. Astfel, în trimestrul al doilea, costurile de livrare și de rețea au fost mai mari.

Distribuție și transporturi mărfuri cargo  

Veniturile pe acest segment au crescut cu 6,5%, până la 2,3 miliarde de dolari, pe fondul aprecierilor asociate cu diviziile de Forwarding și Distribuție. Profitul operațional ajustat a fost cu 11% mai mare, ajungând la 176 de milioane de dolari, iar marja operațională s-a extins cu 30 de puncte de bază, la 7,5%.

Pe o bază raportată, profitul operațional a scăzut cu 65 de milioane de dolari, cu 41% mai mic, ca urmare a transferului sumei necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu asigurarea medicală post-pensionare.

Divizia UPS Forwarding a înregistrat o creștere de două cifre a profitului operațional. Creșterile semnificative înregistrate de diviziile North American Air Freight, Brokerage și Ocean Freight au fost afectate într-o mică măsură de o scădere la nivelul serviciilor internaționale de transport de marfă (International Air Freight). Prețul pieței pe ruta cheie Asia – Statele Unite continuă să pună presiune pe tarifele percepute.

Divizia de Distribuție a înregistrat o creștere de o singură cifră a veniturilor, ca urmare a câștigurilor din zona Retail și Healthcare. UPS continuă investițiile de extindere a rețelei globale de distribuție.

Veniturile UPS Freight au crescut cu 5,5% datorită aprecierii cu 4,1% a veniturilor LTL per chintal și câștigurilor la tonaj de 1,6%. Profitul operațional și marjele au fost îmbunătăție comparativ cu anul 2013, în condițiile în care divizia business și-a menținut focusul pe oportunitățile generatoare de venituri.

Perspective

Pentru 2014, UPS își anunță intenția de a majora cheltuielile operaționale până la un total de 175 de milioane de dolari, în vederea creșterii capacităților operaționale și pentru proiecte conexe importante. O parte dintre aceste cheltuieli sunt direcționate către: extinderea programului de lucru în ziua ce succede Zilei Recunoștinței, implementarea accelerată a software-ului pentru optimizarea rutelor (ORION), dezvoltare IT, linii de sortare adiționale și creșterea temporară a capacitățiilor în HUB.

Deși unele proiecte au scopul de a îmbunătăți performanța în timpul perioadelor aglomerate din timpul sărbătorilor, foarte multe dintre acestea vor oferi beneficii pe tot parcursul anului.

„Suntem încurajați de creșterea puternică a cererii pentru soluțiile UPS, la nivel global. Ca urmare a cererii accelerate, alături de pregătirile realizate pentru sezonul de vârf realizăm noi investiții în capacități logistice și creșterea capacității rețelei, totul pentru a asigura alinirerea cu așteptările clienților”, a declarat Kurt Kuehn, director financiar UPS.

„Aceste inițiative determină creșterea cheltuielilor operaționale în 2014, dar asigură beneficii financiare pe termen lung,” mai spune Kuehn. „Din acest motiv, ne așteptăm la un profit net per acțiune diluată cuprins între 4,90 – 5,00 dolari, o creștere de 7%, până la 9% față de rezultatele ajustate din 2013”, a adăugat el. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.