Page 52 - Revista ZIUA Cargo Octombrie 2018
P. 52

Șoferul,comunicator„Suntem mai puternici când ascultăm și mai deștepți când împărtășim.”Rania Al-Abdullahde informațieDeși, atunci când ne referim la comunicatorii de informație, în eneral ne gândim la cei care, în calitate oficială, informeazăgT informație.mass media sau, direct, opinia publică despre anumite acțiuni sauevenimente, iată că încercăm (fără să forțăm lucrurile) să-lconsiderăm și pe șofer ca fiind un potențial comunicator deoată lumea este de acord că, fără o strategie de comunicare bine articulată, performanțeleesențială pentru transportator, dar și pentru beneficiar. Atunci când activi- tatea nu decurge conform planului, cu cât informația transmisă de șofer este mai corectă și mai operativă, cu atât crește viteza de răspuns, cu efecte pozitive asupra desfășurării și finali- zării cursei.Definim conducătorul autoca un comunicator de informație, și nu ca un simplu transmițător, deoarece, pe lângă informațiile privind desfășurarea cursei, mai poate transmite – sau nu – informații considerate colaterale, dar care pot forma o opinie sau o luare de poziție.În prezent, comunicarea face parte din cotidian, internetul și rețelele de so- cializare fiind în prim plan. Șoferii co- munică la firmă, acasă, pe stadion, în metrou, la volanul camionului, al au-tobuzului, sau în propria mașina. Pro- blema nu este cum o fac, ci, mai ales, ce comunică.unei firme de transport nu vor fi cele dorite, chiar și în ciuda unor eforturi manageriale deosebite. De cele mai multe ori, patronii firmelor de transport consideră esențiale doar metodele și mijloacele prin care pot fi transmise șoferilor diferite informații, datorită că- rora aceștia, deși aflați în diferite colțuri ale lumii, își vor face treaba, atât în beneficiul firmei, cât și al lor, personal. În acest sens, conducătorii auto sunt instruiți cum să recepționeze informa- ția și cum să se folosească de aceas- ta, în îndeplinirea optimă și cât mai operativă a sarcinilor.Beneficiarii informației privind des- fășurarea cursei sunt, în principal, dis- pecerii, dar și patronii firmelor de trans- port, care, nu de puține ori, sunt permanent în legătură cu șoferii lor – și bine fac!Mai puțin se ține cont de faptul că și șoferul, la rândul său, este un po- tențial deținător de informație, care, atunci când se referă la livrarea sau preluarea unor comenzi, la evenimen- te neprevăzute care pot apărea pe traseu, la abaterile de la un traseu prestabilit sau la orice alte probleme ce pot apărea în timpul cursei, devineUneori, însă, șoferii, voit sau nu, omit să transmită anumite informații sau le transmit trunchiat. „Nu am crezut că este important”, „am uitat”, „nu am știut”, sunt doar câteva dintre scuzele care însoțesc lipsa informației pe care trebuia să o transmită șoferul. Aceste situații sunt, de multe ori, în dezavantajul firmei, producând atât prejudicii financiare, cât și de imagine.În general, șoferii „omit” să trans- mită informațiile care consideră că i-ar dezavantaja sau care se referă la diferite abateri sau sancțiuni primite de aceștia în timpul cursei. Omisiuni se produc, de asemenea, atunci când șoferii observă că informațiile trimise de ei nu sunt luate în considerare sauVIAȚA VAZUTĂ PRIN PARBRIZ52 .............................................................................................................................................. octombrie 2018


































































































   50   51   52   53   54