Page 25 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 25

 Volvo Trucks a făcut din sigu- ranță una dintre valorile sale esențiale, pe parcursul istoriei sale de 90 de ani, și își asumă o abor- dare multifațetată a siguranței traficu- lui. Aceasta se extinde de la cercetările din domeniul siguranței, la dezvoltarea tehnologiilor pentru vehicule, cum ar fi sistemul de asistență pentru menți- nerea benzii de circulație, sau cel de prevenire a coliziunilor frontale cu frâ- nare de urgență, până la training pen- tru șofer și la proiectarea unor vehicule mai sigure. Programele de conștienti- zare, cum ar fi „Stop Look Wave” și „See and be seen”, concentrate asu- pra copiilor și bicicliștilor, reprezintă o altă parte importantă a acestei acti- vități.
Metode de protecție
   Standard de Vizibilitate Directă
1. DESIGN MAI BUN AL STRĂZILOR
Reducerea vitezei vehiculelor și separarea vehiculelor motorizate de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, prin intermediul unor trotuare înălțate, sau protejarea pistelor pentru bicicliști. În proiectarea intersecțiilor – acordarea unei atenții speciale reducerii conflictelor, la joncțiuni, între bicicliști și vehiculele care trebuie să vireze.
2. CREȘTEREA CONȘTIENTIZĂRII ÎN DOMENIUL SIGURANȚEI
Training de siguranță pentru șoferi și campanii de educare a celor vulnerabili. Programele Volvo Trucks „Stop Look Wave” și „See and Be Seen” – puse în practică în 20 de țări.
3. NOI TEHNOLOGII
Tehnologia de detectate a utilizatorilor vulnerabili, aflată, deja, în curs de dezvoltare, vehicule echipate cu elemente laterale de protecție etc.
4. MAI MULTĂ VIZIBILITATE
Ferestre, oglinzi îmbunătățite, camere de luat vederi, utilizarea, în orașe, a unor vehicule cu șasiu coborât etc.
În prezent, multe municipalități aleg să abordeze această provocare pe un front mai larg. Zeci de metropole, la nivel mondial, au adoptat această „viziune zero” în ceea ce privește răni- rile în urma accidentelor. În Londra, de exemplu, autoritatea de transport a orașului, Transport of London, are ca obiectiv de a avea zero răniri grave și decese pe străzile sale și de a face 80% dintre londonezi să se deplaseze pe jos, cu bicicleta sau utilizând trans- portul în comun, până în 2041.
O inițiativă majoră în derulare la „Transport for London” este dezvoltarea primului Standard de Vizibilitate Directă (Direct Vision Standard – DVS) din lume pentru vehiculele comerciale grele, în orașe. În cadrul propunerii – proiect, toate vehiculele de transport marfă de peste 12 t vor trebui să demonstreze niveluri înalte de vizibilitate directă la nivelul cabinei, sau alte măsuri de siguranță echivalente, pentru a putea opera, în Londra, începând cu anul 2020.
prin intermediul unor tehnologii mai bune de detectare a utilizatorilor vul- nerabili ai infrastructurii rutiere din jurul vehiculelor. În cadrul proiectului Xcycle, finanțat de către UE, Volvo Trucks colaborează cu companii din domeniul tehnologiei și cu institute de cercetări, iar una dintre tehnologii im- plică un sistem de detectare a bici- cliștilor.
Pentru a-și îndeplini această vi- ziune, Londra implementează un nu- măr mare de măsuri de îmbunătățire a siguranței rutiere, de la reducerea nivelului limitelor de viteză, la crește- rea gradului de aplicare a legii, precum și la reproiectarea unor străzi și a celor mai periculoase intersecții și joncțiuni din oraș. „Transport for London” a așe- zat reducerea pericolelor rutiere în centrul adoptării deciziilor și lucrează în colaborare strânsă cu grupări de utilizatori vulnerabili ai infrastructurii rutiere și cu producătorii de vehicule, printre care se numără și Volvo Trucks, pentru a găsi soluții.
Asigurarea unei vizibilități excelen- te din cabină reprezintă o parte impor- tantă a filosofiei Volvo Trucks în dome- niul siguranței. Aceasta este în mod special importantă în proiectarea ve- hiculelor destinate mediilor urbane, precum noua versiune a Volvo FE Low-Entry Cab, care are un șasiu co- borât și oferă opțiunea unor ferestre cu dimensiuni extinse, care acoperă o mare suprafață a ușilor cabinei. Fe- restrele suplimentare oferă șoferului vizibilitate directă în părțile laterale ale vehiculului. „Acesta este vehiculul care maximizează vizibilitatea directă, de- oarece, ca șofer, te afli aproape la același nivel cu bicicliștii și pietonii de pe drum”, precizează Claes Avedal, Safety Manager la Volvo Trucks.
„Aproape 40% dintre accidentele în care sunt implicați un camion și un biciclist se produc pe partea pasage- rului, care reprezintă o zonă critică, în timpul virajelor în direcția respectivă. În cadrul proiectului Xcycle, dorim să aflăm cum anume putem reduce aces- te tipuri de accidente, prin combinarea sistemelor de detecție de pe vehicul și a sistemelor inteligente de trafic din orașe, utilizând conexiunea Wi-Fi. Atât șoferul camionului, cât și biciclistul vor primi un semnal de avertizare, în cazul unei situații periculoase”, spune Jerome Vigneron, Project Manager Xcycle la Volvo Trucks.
 Tehnologii de detectare
Pentru viitor, se așteaptă mai mul- te regulamente de siguranță. Până în 2023, Comisia Europeană dorește să implementeze standarde tehnologice pentru detectarea participanților vul- nerabili. Vor veni, de asemenea, stan- dardele de vizibilitate pentru vehiculele grele de transport marfă.
Camioanele care operează în orașe trebuie să devină mai sigure și
Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
februarie 2019 .............................................................................................................................................. 25
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  CAMIOANE ȘI SERVICII











































































   23   24   25   26   27