Page 26 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 26

  ROLAND W. SCHACHT este Managing Director Schmitz Cargobull Romania, fiind, de asemenea, responsabil pentru piețele din Moldova, Grecia și Cipru. După studii de Managementul Informației, cu focus pe Marketing, a ocupat poziții de conducere în industria automotive, în diferite companii multinaționale, timp de mai bine de 25 de ani. În cazul ultimei poziții ocupate, în cadrul unui mare fabricant german de vehicule comerciale, a fost Senior Vice Președinte și Șef Regional de vânzări pentru Europa de Est/CIS. Principalul său domeniu de experiență este managementul de marketing și conducerea activităților de vânzări. Managementul schimbării și aptitudinile de conducere transformațională sunt cele mai importante puncte forte pe care le are.
 Și-a dezvoltat, de asemenea, în mod semnificativ, aptitudinile culturale, lucrând în peste 30 de țări europene diferite.
SCHMITZ CARGOBULL
Extra, mai bun sau diferit
Piața transporturilor se confruntă cu provocări tot mai importante, iar adaptarea la noile realități presupune implementarea inovațiilor într-un ritm accelerat și optimizarea activității în fiecare aspect. Am discutat despre aceste schimbări cu Roland W. Schacht, Managing Director Schmitz Cargobull Romania.
Ziua Cargo: Care sunt așteptările pentru acest an, în România?
Roland W. Schacht: Suntem,
 în mare măsură, influențați de ceea ce se întâmplă în jurul nostru. România este membră UE și parte a comerțului mondial și este, astfel, influențată de numeroase aspecte externe, cum ar fi relațiile dintre China și SUA, Brexit sau situația economică din Italia.
Referindu-ne strict la industria noastră, cererea mare înregistrată la nivelul întregii Europe a dus la creș- terea semnificativă a termenelor de livrare, în special în prima parte a anu- lui 2018. Acum, termenele au mai scă- zut, însă, în continuare, cererea este ridicată în Franța, Italia, Spania, pre- cum și în unele țări din Estul Europei (Lituania, Republica Cehă, Ungaria). Nu știm, însă, dacă acest nivel ridicat al cererii va continua.
  Credem că, din punct de vedere al vânzărilor noastre în România, în 2019 vom avea un nivel asemănător cu cel de acum doi ani (un nivel foarte bun), însă, bineînțeles, sub ceea ce am trăit în perioada pre-criză – 2007 și 2008.
Rezultatele pentru anul trecut sunt la același nivel ca în 2017?
2018 a adus o ușoară dezvoltare
zentat de panouri (podea, plafon și pereții laterali), ce asigură o calitate ridicată a produsului final.
rea pentru vehicule destinate transpor- tului în construcții intră în normalitate. Pe celelalte segmente de transport, observăm o stabilizare a cererii.
față de anul 2017. Această creștere are legătură atât cu piața, cât și cu noile produse și servicii pe care le-am lansat. O dezvoltare foarte bună a cu- noscut segmentul after-sales (în spe- cial vânzarea de piese) și, totodată, o creștere importantă a vânzărilor am înregistrat-o pe zona produselor spe- ciale – kit-uri pentru suprastructuri, montate pe vehicule de către carosieri locali. Comercializarea kit-urilor a atins 10% din cifra noastră de afaceri și crește în continuare. Practic, oferim soluții individuale prin care carosierii pot realiza suprastructurile solicitate de către clienții lor finali. Nivelul de adap- tare este foarte ridicat și se adresează unui număr mare de aplicații, de la dube frigorifice și până la soluții de- dicate curierilor. Cel mai important in- gredient al acestui produs este repre-
Care sunt cele mai
Cum arată viitorul?
solicitate produse?
Este tot mai dificil să te adaptezi la schimbările din ce în ce mai rapide ale pieței. Este foarte greu să antici- pezi ce urmează să se întâmple. Schmitz Cargobull urmărește trendu- rile și încearcă să se adapteze la noile solicitări.
Suntem lideri de piață în România, cu o cotă de peste 40%, iar produsul nostru principal este semiremorca cu prelată, care, de altfel, reprezintă apro- ximativ 80% din piață. 10% reprezintă soluțiile pentru transport frigorific și 10% construcții și agricultură. Luând în calcul interesul în creștere la finalul lui 2018, proiectele noi despre care se discută, credem că la jumătatea a- cestui an vom înregistra creștere pe segmentul construcțiilor.
Astăzi, legislația la nivel european se schimbă în direcția documentării tot mai precise a activității și nu este vorba doar despre orele de condus și odihnă. Poziționarea, situația mărfu- rilor, ETA... tot mai multe informații sunt solicitate și aici intervine soluția telematică. Alături de exploatarea ca- mionului, condițiile în care marfa este transportată sunt, de asemenea, importante. Iar transportatorii trebuie să poată oferi clienților lor informații
De altfel, construcțiile își revin peste tot, în Europa. Trebuie să avem în vedere că, la debutul crizei, exista o mare capacitate de transport, iar aceste vehicule sunt utilizate pe o pe- rioadă mai lungă de timp... Astfel, după aproximativ 10 ani de stagnare, cere-
26 .............................................................................................................................................. februarie 2019
CAMIOANE ȘI SERVICII











































































   24   25   26   27   28