Page 32 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 32

   Cefin Trucks a livrat, în primul semestru al acestui an, 116 vehicule Ford Trucks, dintr-o piață totală de 431 vehicule specializate înmatriculate în România.
Astfel, Ford Trucks deține o cotă de piață de 26,9% din total și 71% cotă de piață pe segmentul de autogunoiere.
Cefin Trucks va livra peste 50 de autogunoiere până la finalul anului, menținându-și, astfel, poziția de lider de piață pe acest segment.
Cefin Trucks are, la nivel național,12 birouri de vânzare, patru service-uri proprii (București, Deva, Arad și Brașov) și opt parteneri autorizați (Suceava, Baia Mare, Oradea, Cluj, Timișoara, Craiova, Bacău și Constanța) urmând ca, în fiecare dintre următorii ani, să mai deschidă, suplimentar, câte 2 puncte de service, la nivel teritorial.
„Ne-am dorit o mașină
fără electronică”
Colectarea deșeurilor menajere reprezintă o activitate complexă și continuă, iar autoutilitarele utilizate trebuie să facă față unor condiții... murdare.
 Sub presiunea timpului, a regi- mului solicitant de exploatare și a munților de gunoi la care contribuim fiecare dintre noi, alegerea corectă a autogunoierei este esențială pentru buna desfășurare a activității.
Polaris M Holding, companie spe- cializată în colectarea deșeurilor, a decis, în urmă cu trei ani, să își reîn- noiască parcul, însă nu înainte de a se asigura că ia cea mai bună decizie.
„Pentru a avea o imagine cât mai corectă asupra calităților vehiculelor existente pe piață, am achiziționat câte 2 sau 3 unități de la mai mulți furnizori, iar, după un an de zile de activitate, le-am analizat performanțele”, a arătat Alfredo Governale, director exploatare parc auto Polaris M Holding.
Au fost urmărite consumurile, capacitatea de transport, capacitatea de încărcare, viteza de încărcare, fiabi- litatea, costuri de întreținere, rate de leasing... Toate vehiculele au avut ac- tivități comparabile de colectare a de- șeurilor menajere, fiind utilizate, pe- riodic, pe aceleași grafice.
Ford Trucks,
o mașină rezistentă
În urma acestui experiment, Ford Trucks a devenit opțiunea Polaris.
„Ford Trucks a ieșit foarte bine la viteză de colectare și capacitate de
transport. Este o mașină care poate duce fără probleme. Șasiul Ford Trucks a fost singurul care nu ne-a creat nicio problemă”, a declarat Alfredo Governale.
Și nu este vorba doar de masa de- șeurilor, ci, mai ales, de modul de exploa- tare. Conform experienței companiei Polaris, 90% dintre problemele tehnice pe care le înregistrează parcul auto sunt legate de modul în care sunt exploatate. În plus, drumurile până la depozite (groapa de gunoi) sunt un dezastru.
„Avem nevoie de o mașină fiabilă și, de aceea, ne dorim o mașină fără electronică, fără suspensie pneuma- tică, pe cât se poate de simplă și rezis- tentă. Pe șasiurile Ford Trucks pe care le utilizez de doi ani, am schimbat, până acum, două ambreiaje și acestea tot din cauza exploatării”, a completat Alfredo Governale.
Având în vedere traficul urban, s-a optat pentru șasiul de 19 t, 4x2.
Media de lucru a mașinilor Polaris este de 200-220 de ore pe lună, iar Ford Trucks a atins acest prag și chiar l-a depășit.
„Un alt aspect pe care îl apreciez foarte mult este legat de suprastruc- tură, care este extraordinar de simplă. Nu are calculatoare, ci doar relee. Astfel, putem interveni singuri, în pro- priul atelier, pentru reparații”, a precizat directorul exploatare parc auto Polaris.
Exploatarea unui parc nou de ve- hicule reprezintă o miză tot mai impor- tantă pentru firmele de salubritate.
„Mașinile care se defectează pe traseu înseamnă creșterea timpului în care este parcurs traseul desemnat. În loc de 8 ore, ajungem la 10 sau 12 ore. Acest aspect duce la ore supli- mentare pentru angajați și, implicit, la
 32............................................................................................................................................ septembrie 2019
CAMIOANE ȘI SERVICII










































































   30   31   32   33   34