Page 42 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 42

   IOANA ARSENIE – TRUSTED ADVISOR STRATEGY & FINANCE – este expert în strategii de business, cu experiență în consultanță financiară, fiscală și de management. Din anul 2000, are experiență în management strategic și financiar și a ocupat, într-o companie de top din agribusiness, poziții de la CFO, la Financial Business Partner, la nivel național, dar și la nivel de grup, în țări precum Turcia, Grecia, Ucraina, Republica Moldova. Ioana este Ambasador Elite Business Women și Fondator EduPerformance.
Curățenia de toamnă
în finanțele tale
Atașamentul antreprenorilor față de contabilul cu care lucrează este mare. Este un lucru normal, pentru că tot ceea ce înseamnă construcția de business se reflectă în cifrele de care un contabil are grijă lună de lună. Atunci când o face echidistant, profesionist, proactiv și agil, își câștigă rolul bine meritat alături de antreprenor.
Experiența arată că patru mo- tive pot sta în spatele deciziei de a schimba un contabil.
• Afacerea mea crește și simt că am nevoie de mai mult suport pentru procesul decizional; în traducere libe- ră, am nevoie de o „bucată” de mana- gement financiar, integrată, ideal, în același pachet, cu același partener cu care aleg să lucrez; tot aici intră și afacerile care stagnează/scad, pentru care se dorește o opinie despre costul de oportunitate, respectiv dacă să continui sau nu acea afacere/acel proiect/acea linie de business.
• Observ accidente tot mai multe: notificări ANAF, penalități, notificări de la furnizori și clienți și exemplele pot continua.
• Nu sunt la curent cu cadrul legis- lativ și cu opțiunile pe care le am pen- tru a lucra în condiții optime.
• Nu știu cum stăm, primesc un bilanț de final de an care mă intrigă prin cifrele prezentate, fără legătură cu „imaginea” sau evidența mea „dublă”.
De ce rezistența la schimbare este atât de mare?
Mă întreb dacă nu este vorba, in- clusiv, despre dorința de a rămâne în zona de confort. Există, însă, câteva aspecte care condiționează modul de lucru și calitatea rezultatelor conta- bilului.
• Clarifică/definește procesele în cadrul companiei.
• Mapează procesele în contabili- tate și, în cascadă, în raportarea finan- ciară.
• Realizează raportare financiară și upgrade strategie financiară; specia- liștii în domeniu nu livrează doar con- tabilitate.
• Își asumă termene de livrare co- recte de ambele părți.
De asemenea, beneficiarul trebuie să își asume să ia decizii pentru co- rectarea problemelor identificate în procesul de preluare. Chiar și la afa- ceri de 100.000 de euro, consultantul
Ioana Arsenie
   42 .......................................................................................................................................... septembrie 2019
financiar poate găsi situații cu mate- rialitate semnificativă. De exemplu, noi nu continuăm să lăsăm sume gre- șite, neclare în conturi și să le ducem, la nesfârșit, în situații financiare defor- mate.
Astfel, procesul de tranziție este clarificat și asumat, dar, fără doar și poate, presupune o schimbare de obi- ceiuri pentru antreprenor și în organi- zația sa.
Ce este curățenia de toamnă? Și de ce?
Poate sunteți deja familiarizați cu procesul de „hard close“, realizat în companiile mari în octombrie/noiem- brie, în care se simulează închiderea de an și conturile sunt auditate. Acesta este momentul în care sunt identificate punctele de acțiune pentru a finaliza
CONSULTANȚĂ












































































   40   41   42   43   44