Page 43 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 43

  corect închiderea de an. De multe ori, procesul de „hard close” era mai com- plicat decât cel de „final closing”, pen- tru că include estimarea de rezultat (altfel spus, cum aterizăm la 31 de- cembrie).
Din experiența noastră, procesul de clarificare/curățenie la preluarea contabilității durează, în medie, două sau trei luni.
Acesta este argumentul cu care propunem „curățenia de toamnă”, fie că este vorba de un review/diagnoză, fie despre o preluare completă a con- tabilității, la care se adaugă cu partea de bugetare pentru anul viitor.
Un bun specialist în domeniu poa- te ajuta compania să implementeze rolul de director financiar (care presu- pune un mix de responsabilități), chiar dacă nu angajează o persoană dedi- cată 100% pentru acest rol. Astfel, poate fi demolat mitul conform căruia doar companiile mari pot avea o func- ție financiară și pot beneficia de proce- durarea și îndeplinirea performantă a acestor activități.
De la contabil, la partener de business
În ultimii ani, rolul directorului finan- ciar a evoluat extrem de mult, în com-
paniile performante. Un prim contact cu această abordare am avut-o în 2006, când am fost aleasă în rolul de director financiar-administrativ într-o multinațională. Chiar la acel moment, mesajul owner-ului (afacere de familie) a fost extrem de clar: avem un cuplu care conduce businessul: CEO+CFO. Sunt două rațiuni în spate:
• Cea de control și echilibru între orientarea directorului general către target-ul comercial și creștere agresi- vă, care, de obicei, este bonusat pe baza performanței economice pe ter- men scurt.
• Cea de implicare proactivă și agi- lă în decizia de business a directorului financiar, omul care simte cel mai bine cifrele și pârghiile de creștere.
De ce un consultant extern ?
În primul rând, pentru un diag- nostic financiar obiectiv și pentru a beneficia de consultanță, privind re- medierea problemelor constatate și optimizările vizibile în procesul inițial de diagnoză. De menționat, un con- sultant extern are experiență în lucrul cu organizații diverse și în structuri și sectoare de activitate variate, la care se adaugă cea în managementul de
proiect. Altfel spus, implementarea corectă a proiectului și transferul de cunoștințe către echipa internă, res- pectarea termenelor agreate, crearea de proceduri de lucru și co-interesarea echipei interne pentru realizarea pro- iectului. În toată această perioadă, managementul va avea o transparență maximă.
Un consultant extern va fi indepen- dent, oferind un suport real pentru evaluarea nepărtinitoare a riscurilor. Nu în ultimul rând, un cuvânt important de spus îl are profesionalismul aces- tuia, în funcție de care poate integra rezultatele unui proiect de „curățenie de toamnă”, de exemplu, prin reco- mandări pentru strategia companiei.
Merită să ieși din zona de confort?
Ioana ARSENIE
www.ioanaarsenie.ro tel.: 0727.765.520
PUBLICITATE
  CONSULTANȚĂ

















































































   41   42   43   44   45