Page 44 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 44

   „Prefer să rămân la același număr de camioane și să reînnoiesc parcul în mod constant.”
 „Denumirea firmei provine de la numele fiului meu, Mihai. El va prelua compania.”
Poți să faci Turcia
cu camioane noi?
Răspunsul este afirmativ... dar în anumite condiții. Despre ce înseamnă România-Turcia, din punctul de vedere al unui cunoscător al acestei relații, am stat de vorbă cu proprietarul companiei Mihai Trans.
Recent, am văzut, în zona Vă- mii Târguri și Expoziții din Bu- curești, un camion Volvo nou, aparținând companiei Mihai Trans, care realizează exclusiv curse pe relația România-Turcia. În cele mai multe cazuri, Turcia înseamnă cami- oane vechi, de mult ieșite din leasing. De aceea, un vehicul de ultimă oră nu poate să nu îți atragă atenția. Am pus mâna pe telefon și am luat legă- tura cu proprietarul firmei, care a ac- ceptat să ne explice, din interior, ce înseamnă specializarea pe o astfel de destinație.
De la 1 la 44 de camioane
Mihai Trans a fost înființată în 2003, cu un singur camion. La baza deciziei de a intra în domeniu au stat cu- noștințele pe care Marinică Bănică,
proprietarul firmei, le dobândise de la transportatorii turci. „În zona în care se află astăzi sediul companiei, pe Șo- seaua București-Giurgiu, la kilometrul 14, am deținut o parcare, unde opreau, în special, transportatorii turci. Am legat prietenii, pentru că îi ajutam atunci când aveau nevoie. Ei m-au încurajat, în schimb, să intru în transporturi. Am făcut-o, inițial, preluând comenzi de la companii din Turcia, pentru ca, ulterior, să intru în legătură directă cu clienții români care aveau nevoie de soluții de transfer de marfă pe această des- tinație”, și-a amintit administratorul Mihai Trans. „Specializarea pe relația România-Turcia se potrivește, astăzi, foarte bine companiei, este o piață pe care o cunosc”, a continuat el.
Mihai Trans deține, în prezent, o flotă de 44 de camioane, dintre care 10 au mai puțin de un an vechime. „Am decis să achiziționăm, în ultimul
an, 10 camioane noi, dintre care 6 în leasing, după ce am finalizat leasingul pentru alte 4”, a menționat Marinică Bănică, precizând că preferă varianta de leasing pe 3 ani.
Camioanele noi, recent achiziționa- te, echilibrează flota companiei și generează costuri semnificativ mai mici cu combustibilul. „În condițiile în care un vehicul vechi consumă, de exemplu, pentru o cursă tur/retur, 600 de litri de motorină, un camion nou ajunge la 470 de litri, ceea ce generează o economie lunară de 500 de litri de motorină, sau de 6.000 de litri la nivelul unui an. Pentru 10 camioane, costurile se reduc cu echi- valentul a 60.000 de litri de combustibil”, a subliniat administratorul Mihai Trans, adăugând că utilizarea Dynafleet, solu- ția telematică dezvoltată de Volvo Trucks, oferă avantaje suplimentare pri- vind monitorizarea conduitei șoferilor în trafic. De menționat, cele mai vechi
   44............................................................................................................................................ septembrie 2019
PIAȚĂ ȘI COMPANII





















































































   42   43   44   45   46