Page 45 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 45

    „Nu cred în asigurarea CASCO. La primele practicate, în prezent, pe piață, prefer să suport din resurse proprii eventualele reparații.”
mașini din flota companiei de transport au o vechime de 10-11 ani și un rulaj de 700-800.000 de kilometri, în opinia proprietarului nefiind eficientă menține- rea unui camion în parc pentru o peri- oadă mai lungă, chiar dacă Turcia este cunoscută ca fiind o destinație pentru vehiculele vechi.
O destinație profitabilă
Pentru administratorul Mihai Trans, Turcia este o destinație profitabilă, chiar dacă, în cursul acestui an, volu- mele s-au redus semnificativ. „În 2019, volumele au scăzut la jumătate față de 2018, indiferent dacă vorbim despre cosmetice, instalații termice sau sa- nitare ori de industria auto. Ne aflăm, în acest moment, la un volum similar celui înregistrat în urmă cu trei ani, dar, din punctul meu de vedere, re- prezintă normalitatea, iar, din acest motiv, nu mă aștept la reduceri supli-
mentare. Dacă, până acum, am sub- contractat curse către alți transporta- tori, în prezent, utilizăm, în special, flota proprie, iar proporția de 80% din volumul de activitate acoperită de contracte ferme ne oferă stabilitatea de care avem nevoie.”
Pe de altă parte, o bună cunoaș- tere a pieței și a obiceiurilor clienților oferă companiei Mihai Trans posibili- tatea de a valorifica, în mod real, la tarife net superioare celor obișnuite, nevoile suplimentare ale beneficiarilor de transport. „Știu care sunt perioa- dele în care sunt necesare variante
suplimentare de transport. Tot parcul are copii conforme și este funcțional, chiar dacă nu îl utilizez, în mod con- stant, la capacitate maximă. De ase- menea, deținem un număr suplimentar de 8 semiremorci, peste numărul ca- petelor tractor. Putem face față, ast- fel, foarte bine solicitărilor spot. Sun- tem extrem de bine organizați în acest sens”, a mai arătat Marinică Bănică.
Provocări
În primul rând, prețurile. În opinia administratorului Mihai Trans, în spa- tele reducerii semnificative a tarifelor stau case de expediții care au accep- tat cotații foarte reduse, pentru a sub- contracta, ulterior, către cărăuși cu parcuri foarte vechi. „Dacă, în trecut, pentru o cursă de 1.200 de kilometri, tariful era de 1.500 de euro, în prezent se achită 1.550 de euro pentru 2.100 kilometri. De asemenea, o cursă care era cotată la 1.200 de euro este plă- tită, azi, cu 800 de euro.”
În al doilea rând, șoferii. Astăzi, insuficienți și cu doleanțe diferite față de trecut. Un avantaj al unei destinații precum Turcia îl constituie programul, care permite conducătorilor auto să stea 2-3 zile acasă, în fiecare săptă- mână. „Nu angajez, însă, șoferi decât dacă sunt recomandați. Consider că riscurile sunt prea mari, în caz con- trar”, a subliniat Marinică Bănică.
Și, în final, Turcia este o piață a cunoștințelor, unde prietenii se ajută între ei și unde îți găsești locul doar dacă reușești să convingi. „Știu că pot găsi susținere indiferent de oră, dacă mă confrunt cu o problemă, în Turcia. De asemenea, dacă un partener turc mă sună la 12 noaptea, sunt gata să îl ajut. În Turcia, contează relațiile construite în timp”, a concluzionat pro- prietarul Mihai Trans.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
  „Pentru toate semiremorcile, am comandat două axe liftante, astfel încât, atunci când vehiculul nu este încărcat la capacitate, să le pot ridica, pentru a plăti taxe reduse de drum, în Turcia, unde acestea sunt stabilite în funcție de numărul de axe.”
 septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 45
 PIAȚĂ ȘI COMPANII



















































































   43   44   45   46   47