Page 14 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 14

Auditare și buget
Ca antreprenor, te concentrezi pe creșterea afacerii. Clarificarea viziunii și dezvoltarea acesteia într-o strategie coerentă, aplicabilă și aplicată de echipă, presupun un efort permanent. De aceea, pentru sănătatea afacerii tale, recomandăm efectuarea unei simulări de tip „hard close” în octombrie-noiembrie, precum și elaborarea, implementarea și monitorizarea atentă a bugetului.
  E ste necesar să te asiguri că afa- cerea se dezvoltă în securitate, respectiv să ții cont de riscuri, să ai grijă de portofoliul de clienți, de relația cu partenerii tăi, să urmărești trendurile la nivel macro din economie și industria în care activezi sau din industriile cu care ești în corelație (de
exemplu, FMCG și transporturi).
Nu în ultimul rând, este necesar să ai grijă de bani: să ai un capital de lucru suficient când creșterile estimate nu se realizează sau când estimările
sunt depășite.
Rolul contabilului
Atașamentul antreprenorilor față de contabilul cu care lucrează este mare. Este un lucru normal, pentru că tot ceea ce înseamnă construcția de business se reflectă în cifrele de care un contabil are grijă, lună de lună. Atunci când o face echidistant, profe- sionist, proactiv și agil, își câștigă rolul bine meritat alături de antreprenor. Dar există și cazuri când este nece- sară o schimbare.
Experiența arată că patru motive pot sta în spatele deciziei de a schim- ba un contabil.
Afacerea mea crește și simt că am nevoie de mai mult suport pen- tru procesul decizional; în traducere liberă, am nevoie de o „bucată” de management financiar, integrată, ideal, în același pachet, cu același partener cu care aleg să lucrez; tot aici intră și afacerile care stagnea- ză/scad, pentru care se dorește o opi- nie despre costul de oportunitate, res- pectiv dacă să continui sau nu acea afacere/acel proiect/acea linie de bu- siness.
Observ accidente tot mai multe: notificări ANAF, penalități, no- tificări de la furnizori și clienți și exem- plele pot continua.
Nu sunt la curent cu cadrul legislativ și cu opțiunile pe care le am pentru a lucra în condiții optime.
Nu știu cum stăm, primesc un bilanț de final de an care mă intrigă prin cifrele prezentate, fără legătură cu „imaginea” sau evidența mea „dublă”.
De ce rezistența la schimbare este atât de mare?
Mă întreb dacă nu este vorba, in- clusiv, despre dorința de a rămâne în
zona de confort. Există, însă, câteva aspecte care condiționează modul de lucru și calitatea rezultatelor contabi- lului.
Clarifică/definește procesele
în cadrul companiei.
Mapează procesele în con-
tabilitate și, în cascadă, în raportarea financiară.
Realizează raportare finan- ciară și upgrade strategie financiară; specialiștii în domeniu nu livrează doar contabilitate.
Își asumă termene de livrare
corecte de ambele părți.
De asemenea, beneficiarul tre-
buie să își asume să ia decizii pentru corectarea problemelor identificate în procesul de preluare. Chiar și la afaceri de 100.000 de euro, consultantul finan- ciar poate găsi situații cu materialitate semnificativă. De exemplu, noi nu con- tinuăm să lăsăm sume greșite, neclare, în conturi și să le ducem, la nesfârșit, în situații financiare deformate.
Astfel, procesul de tranziție este clarificat și asumat, dar, fără doar și poate, presupune o schimbare de obi- ceiuri pentru antreprenor și în organi- zația sa.
   STRATEGIE
      14 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020







































































   12   13   14   15   16