Page 25 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 25

Șoferii străini,
o variantă reală!
Este evident că trebuie să găsim soluții urgente pentru necesitățile și volumele de transport în creștere din România, în contextul în care criza de forță de muncă rămâne una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă domeniul transporturilor, și nu numai.
  Prima și cea mai rapidă măsură constă în creșterea venituri- lor pentru șoferii din trans- port național și distribuție, până la un nivel în care confortul și faptul că sunt aproape de familie compensează câștigurile mai mari din transportul internațional. A doua soluție rapidă este importul de șoferi profesioniști.
Este indicat să se importe șoferi din țări unde economia nu este așa de dezvoltată precum Nepal, Sri Lanka, Vietnam, Filipine, și unde se vorbește engleza la un nivel acceptabil.
Dacă, în alte domenii ale Logisticii, Servicii, Hotel și Restaurant, este de un real succes, în domeniul transpor- turilor, atunci când este vorba despre șoferi profesioniști categoriile C, C+E, transport național, devine mult mai complicată angajarea unui șofer străin. Este mai ușor pentru șoferii ce posedă permise de conducere categoria B, pentru mașinile de distribuție și curie- rat cu MTMA până la 3,5 t.
Pași de urmat...
Astfel, în cazul în care vă decideți în acest sens, am următoarele sfaturi: Luați legătura cu ambasada țării respective, vă poate informa în legătură cu actele necesare și vă poa- te recomanda firme de recrutare cu
care să lucrați în acest sens. Verificați ce documente sunt ne-
cesare pentru obținerea permisului de muncă și a vizei de lucru în România. Verificați costurile de recrutare
pentru fiecare viitor angajat; aceste sunt în intervalul 450-600 de dolari. La aceste costuri, se adaugă un bilet de avion anual pentru efectuarea conce- diului.
Verificați dacă permisele de conducere eliberate de țara respectivă se pot preschimba fără examen, con- form Ordinului 149/2014 ce modifică și completează Ordinul Ministrului Ad-
ministrației și Internelor 163/2011, pri- vind preschimbarea permiselor de conducere naționale eliberate de au- toritățile competente ale altor state cu documente similare românești.
Angajați un avocat, pentru ve- rificarea contractului ce trebuie semnat între firma dumneavoastră și firma care face recrutarea. Elaborați un con- tract de muncă în limba română și en- gleză ce trebuie semnat de viitorul an- gajat.
Realizați traducerea în engle- za a fișei de post și a Regulamentului de Ordine Interioară al firmei dumnea- voastră.
Pregătiți un trainer sau un in- structor vorbitor de limba engleză, ce trebuie să facă parte din echipa ce face selectarea acestora, pentru ve- rificarea îndemânării de a conduce un camion și a face selecția candidaților în privința aptitudinilor.
Trei luni pentru perfectarea actelor
Aceste etape presupunând că au fost efectuate și viitorii angajați aleși, luați în considerare un termen de două până la trei luni pentru perfectarea ac- telor necesare.
La sosirea în țară a acestora, tre- buie să fiți pregătiți cu spatii de cazare adecvate și o sală de curs pentru pregătirea acestora pentru con- ducerea unui camion sau a unui trac- tor cu semiremorcă, în conformitate cu legile naționale și cu regulamentele
Comunității Europene aplicabile și în România.
Trebuie obținută rezidența în România și trebuie preschimbat per- misul de conducere cu unul româ- nesc.
Obținerea Cardului de Tahograf. Majoritatea nu posedă acest card și nu sunt obișnuiți cu utilizarea taho- grafului, fiind necesară o pregătire pentru utilizare tahograf, dar și pentru arimarea mărfurilor transportate.
Acești șoferi trebuie pregătiți pen- tru obținerea Certificatului de Com- petență Profesională șofer transport marfă, ce cuprinde cunoașterea Re- gulamentului EU 561/2006 privind timpi de condus, alte activități și odih- nă, ADR și a altor regulamente sub- secvente.
Toate aceste activități sunt consu- matoare de timp. Estimez că sunt ne- cesare aproximativ trei luni pentru aco- perirea lor, timp în care sunt angajații dumneavoastră.
În acest timp, îi puteți folosi în echipaj, pentru a înțelege specificul activității de transport național pe care îl execută firma dumneavoastră.
Mai sunt și alte aspecte, ce țin de posibilitatea de a completa și a face observații pe CMR, la încărcare și descărcare.
În rest, găsirea adreselor necesita doar un GPS sau utilizarea clasicului Waze.
Un pic cam complicat, nu?
Cristian HELWIG
senior consultant
HELP și Asociații cristian@helwig.ro
         Începând de la mijlocul lunii ianuarie 2020, examinarea pentru obținerea certificatelor de calificare profesională continuă (CPC) pentru transport de marfă sau persoane se organizează inclusiv în limba engleză sau în limba spaniolă, candidații putând susține examenele pentru obținerea CPC după ce au urmat cursul de pregătire profesională periodică în limbile respective, în cadrul unui centru de pregătire profesională autorizat.
ianuarie 2020 ................................................................................................................................................ 25
 ECHIPA

































































   23   24   25   26   27