Page 26 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 26

Respect și încredere
Problemele legate de forța de muncă nu mai reprezintă o noutate. Ba chiar se acutizează, de la o zi la alta. Șoferii buni sunt greu de găsit și chiar și mai greu de păstrat. Unele dintre cele mai importante motivații pe care le-ar putea avea un angajat pentru a rămâne mai mult timp la locul de muncă sunt respectul care li se oferă și încrederea pe care o au în conducerea firmei.
  I ată concluziile unui sondaj, pe care l-am realizat pentru a afla care sunt așteptările șoferilor cu
privire la respectul pe care îl așteaptă din partea firmei.
Am împărțit răspunsurile șoferilor în trei categorii:
Șoferi care au așteptări în
limite posibile între o firmă și un angajat
Mesajul/e-mail-ul care conține adresa de încărcare/descărcare să fie urmat de „drum bun”, „baftă”. Șoferul înțelege empatia dispecerului că dru- mul nu e întotdeauna ușor și gândurile pozitive de a fi totul bine.
Bună dimineața/O seară bună/ Weekend plăcut. Sintagmele folosite într-un mail, cu colegii, colaboratorii, de ce nu le-am folosi și în comunica- rea cu șoferii?
Să primească diplome, să fie recunoscuți pentru experiența și ve- chimea în firmă.
Când vin din cursă, își doresc să vorbească cu managerul, deoarece ei știu că aspectele pozitive nu prea
le află și atunci vor să aibă ocazia să le comunice.
Își doresc ca șeful să îi salute, să îi întrebe dacă totul este bine sau dacă au nevoie de ceva.
Când este o cursă-limită, să le fie explicată situația, pentru a nu staționa mai mult timp într-o benzină- rie, de exemplu, și apoi să existe un conflict pentru timpul oprit.
Respectarea timpilor de mers de către firmă.
Dispeceri bine pregătiți.
Șoferi care au așteptări ne- realiste
„Într-o firmă de transport, nu tre- buie să existe noțiunea de șef-dis- pecer-șofer, ci trebuie să fie o echipă”, este cea mai comună afirmație.
Echipa – conform definiției din DEX – reprezintă un grup de oameni care, sub îndrumarea unui șef, înde- plinesc o muncă sau o acțiune co- mună.
O echipă funcționează în mod co- respunzător atunci când este coordo- nată de către un lider, care are rolul
de a delega responsabilități și sarcini fiecărui membru al echipei și de a se asigura că fiecare membru conștien- tizează importanța apartenenței la grup.
Cu alte cuvinte, rolurile sunt bine stabilite într-o firmă de transport, în ordine ierarhică, iar șoferul, conform fișei postului, este subordonat dis- pecerului. De aceea, pregătirea unui dispecer este foarte importantă, dar asta este o altă discuție.
Dispecerul monitorizează transportul, nu șoferul.
Tot dispecerul răspunde de trans- port sau de activitatea șoferului atât în fața managerului, cât și a clientului. Fiecare trebuie să își facă partea de responsabilitate cât mai bine, pentru ca totul să funcționeze fără prea mult stres și într-o atitudine pozitivă, moti- vantă.
Tot în sondaj apare ideea că „șo- ferul trebuie să fie rugat să se depla- seze”. Aici, este necesar ca șoferul să își cunoască rolul din fișa pos-
 ECHIPA
          26 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020








































































   24   25   26   27   28